برگزاری تودیع و معارفه با حضور معاون استاندار گیلان

کوهساری در مراسم تودیع خود چه گفت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین تودیع و معارفه‌ی مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان، امام جمعه و فرماندار انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انزلی کلاب , آیین تودیع و معارفه‌ی مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان، امام جمعه و فرماندار انزلی برگزار شد.

IMG3906مدیر کل سابق اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم تودیع با توضیحی اجمالی از فعالیت ۱۲ساله‌ی خود در این سازمان اظهار کرد: هرگونه فعالیت و خدمتی که در این سازمان به منصه ظهور رسیده است مدیون کارمندان و کارکنان این اداره بوده و من نیروی انسانی را مهم ترین اصل در رسیدن به اهداف پیشبینی شده می‌دانم.

فرهاد کوهساری که ساختار اداره کل بنادر در انزلی را در هنگام تحویل سنتی می‌دانست افزود: این بندر در ۱۲ سال گذشته بدون هیچ طرح جامع دریایی و خشکی در حال فعالیت بود، ما به کمک همکاران توانستیم این بندر را به نقطه ای برسانیم که در راستای ۲۵ اصل حاکمیتی سازمان یکی از بنادر مهم کشور به شمار بیاید و بازوی اقتصادی کشور باشد.

وی که تغییرات در اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان را ۹۰ سال ثابت می‌دانست خاطرنشان کرد: در گذشته حوضچه‌ی اسکله ایمنی لازم را نداشت و هیچ کدام از کشتی ها نمی توانست در زمان طوفان در اسکله بماند، اما ما به کمک همکاران توانستیم با ساخت یک موج شکن جدید در بعضی نقاط در عمق ۱۰.۵ متر و سنگ ریزی ۳ میلیون تن، اسکله انزلی را در تاریخ سازمان اداره بنادر و دریانوردی ایران ماندگار کنیم.

مدیر کل سابق اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه به فعالیت های این نهاد در خصوص افزایش اراضی سازمان اشاره نمود و بیان کرد: ۱۲۰ هزار حوضچه ایمن، افزایش زمین از ۳۰ هکتار به ۱۲۰ هکتار، ۵۲ هکتار استحصال از دریا در عمق ۵ متری با امکانات موجود در سازمان، افزایش تخلیه و بارگیری از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، کاهش سرویس تایم از ۵.۳ روز به ۱.۲ روز و افزایش ۲ ترمینال به ۶ ترمینال تنها بخشی از افتخارات اداره بنادر و دریانوردی در طول این ۱۲ سال است.

فرهاد کوهساری در پایان سخنان خود با اشاره به پیشرفت ۹۷درصدی پروژه های موج شکن انزلی، افزود: موج شکن شرقی به پایان رسیده و تحویل موقت گردیده است، موج شکن غربی نیز تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان به عنوان یکی از سخنرانان آیین تودیع و معارفه، به ویژگی های یک مدیر خوب اشاره نمود و تصریح کرد: خدمت بی منت، مشارکت، خود کنترلی، تلاش مضاعف و همدلی توام با احترام و تعامل از خصوصیات ارزنده‌ی یک مدیر در نظام اسلامی است.

صفرعلی کریمی روند رو به توسعه بندرانزلی و جایگاه آن در عرصه تجارت بین المللی را مرهون تلاش و همدلی تمامی پرسنل این اداره کل عنوان کرد و گفت: انتظار می رود در دوره تصدی مدیر کل جدید نیز این روند بیش از پیش ادامه یابد.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه بندرانزلی یک ظرفیت طلایی برای اقتصاد کشور است، تاکید کرد: از مجموع پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل ایران اسلامی، یک هزار کیلومتر آن متعلق به شمال کشور است که یقینا فرصتی در خور اعتنا برای اعتلای اقتصاد دریا محور است و نقش انزلی در تداعی کردن اهداف سازمان بنادر همیشه مهم و اساسی بوده است.

علی جهاندیده در ادامه سخنان خود با تقدیر از فعالیت ۱۲ساله‌ی فرهاد کوهساری در بندر انزلی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان ملی و حاکمیتی است و تک تک مدیران ادارات کل به تمام کشور تعلق دارند، لذا سازمان مرکزی از تجارب وی بهره خواهد برد.

وی همچنین سید علی نعیمی را مدیری با انگیزه و تعقل گرا خواند و ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در ارتقای مستمر موقعیت بندر انزلی مثمر باشد.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در خاتمه با اهدای لوح سپاس از سوی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، از فرهاد کوهساری تقدیر و حکم انتصاب سید علی نعیمی به سمت مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نیابت از مدیر عامل سازمان را قرائت و ابلاغ کرد.
IMG3948 IMG39311
IMG39421 IMG3959 IMG3969

Share