نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل

نمی شود با تکنولوژی مقابله کرد/بخش خصوصی در پروژه ها ورود کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی سواد اطلاعاتی را عامل مهم برشمرد و گفت: در دنیای امروز رایانه و اینترنت سواد اطلاعاتی است و کسی که با آنها آشنایی نداشته باشد بی سواد است و استفاده از این ابزارها نباید به صورت تزئینی باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۸۵ پروژه‌های مخابراتی گیلان که با حضور رییس هیت مدیره شرکت مخابرات ایران برگزار شد با تاکید بر انجام چهار خدمت میان‌مدت و بلندمدت توسط شرکت مخابرات اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیکی در بسیاری از داد و ستدها تجاری و اداری حائز اهمیت است.

IMG_8820نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  ارتقای فناوری اطلاعات را دومین انتظار از شرکت مخابرات عنوان کرد و افزود:  در حوزه ی فناوری اطلاعات در دهه اخیر شاهد تحولات بسیاری بوده ایم.

ندیمی سواد اطلاعاتی را عامل مهم برشمرد و گفت: در دنیای امروز رایانه و اینترنت سواد اطلاعاتی است و کسی که با آنها آشنایی نداشته باشد بی سواد است و استفاده از این ابزارها نباید به صورت تزئینی باشد.
اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس به عنوان عصاره ی فضائل ملت امروزه چقدر از تکنولوژی بهره می برند؟ متاسفانه بعضا هنگام استفاده از تبلت برخی ما را مورد تمسخر قرار می دهند.انگار که خدای نکرده داریم عمل خلاف شرعی مرتکب می شویم.اما نمی دانند که صدها جلد کتاب و اطلاعات با یک تبلت به راحتی قابل دسترسی است.

ندیمی با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان همه در نفی استاد و متخصص محسوب می شویم تصریح کرد:همواره می گوییم نرو…نخوان…نبین…اما باید به این نکته توجه کنیم که میل تکامل در بشر وجود دارد و پیشرفت جزو نیازهای طبیعی انسان است و نمی شود با تکنولوژی مقابله کرد.

ندیمی با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توانیم به بهره‌وری مناسب برسیم، خاطرنشان کرد:باید فرزند زمان خویش باشیم و با تفکری بسته و داعش گونه جلوی استفاده از فناوری را نگیریم.

وی با اشاره به  افق ۱۴۰۴ و کسب رتبه اول بین ۲۲ کشور منطقه، اظهار کرد: باید آرامان خواهی را با واقع بینی توام کنیم و خود را در آرمان های دور از دسترس حبس ننماییم.

ندیمی خواستار دسترسی شهروندان روستایی و شهری به اطلاعات شد و ضمن تاکید برلزوم اعتماد و اعتقاد به نسل جوان کشور گفت: بین مکتب  و ابزار باید تفاوت قائل شویم و کمترین اثر دسترسی شهروندان به اطلاعات این است که می توانیم به دنیا بگوییم که ایرانیان شیعه سالها مبارزه نکرده اند که واپس گرایی را به نام دین ترویج کنند و به نام دین با تازه های فناوری مخالفت نمایند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برلزوم ورود بخش خصوصی و تعاونی در انجام پروژه ها تاکید کرد و گفت: اما باید توجه داشته باشیم که واگذاری‌ها به بخش خصوصی نباید موجب تعطیلی پروژه‌ها و کندی خدمات شود ونباید به مردم بگوییم که پول نداریم و نمی توانیم و نمی شود.
وی در ادامه اظهار کرد:دست تمام افرادی که آینده گرایی و آینده‌خواهی ملت در مقابل استکبار را رقم می‌زنند، می‌بوسم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ندیمی در پایان گفت:امیدواریم در برنامه ششم توسعه رویکردهای جدیدی را آغاز نماییم چونکه آینده را نمی شوند همانند دیروز اداره کرد.

Share