امام جمعه انزلی

مشکلات ما این است که ایمان را در نماز و روزه خلاصه می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه بندرانزلی در نخستین همایش ارتقاء ایمنی راه با بیان اینکه زحمات انجام شده برای این همایش قابل تقدیر است افزود: امیدوارم این همایش منبع خیر و برکت در زمینه رفع مشکلات ترافیکی برای تمامی شهرهای شمالی کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه بندرانزلی در نخستین همایش ارتقاء ایمنی راه با بیان اینکه زحمات انجام شده برای این همایش قابل تقدیر است افزود: امیدوارم این همایش منبع خیر و برکت در زمینه رفع مشکلات ترافیکی برای تمامی شهرهای شمالی کشور باشد. IMG4758
وی با اشاره به آیه ی شریفه قرآن کریم (دست برتر را دارید اگر مومن باشید) خاطر نشان کرد: آیه ی شریفه تلاوت شده در تمامی علوم و فنون راه گشای همه ی ما خواهد بود به شرطی که کلمه مومن را به درستی معنا کنیم و در حق به این معنا نیست که فقط نماز و روزه را به جای بیاوریم . این آیه ی شریفه بدین معناست که تمامی امور فردی و اجتماعی باید به درستی ادا شود و تمامی افراد ایمان به دستورات و وظایف دینی خود داشته باشند.
امام جمعه انزلی با ابراز تاسف از این موضوع که مسئولان ما بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب هنوز اسم کشور های بیگانه را برای مثال ذکر میکنند و قوانین کشور های دیگر را محترم می شمارند تصریح نمود: ما در قوانین و شرع اسلامی خود قوانین کامل تر و دقیق تری را می توانیم نام ببریم و احساس مسئولیت در شرع مقدس از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سید عبد الجواد شمس الدین در ادامه تاکید کرد: باید مسئولان ما به گونه ای باشند که وقتی کشورهای دیگر نیاز به آمار دارند ایران را به عنوان مثال ذکر کنند و این مهم وقتی تحقق می یابد که همه ی ما در چهارچوب دین گام برداریم.
وی با بیان اینکه وقتی یک همایش با موضوع ارتقاء ایمنی راه در شهرهای شمالی کشور برگزار می شود باید تمامی امور و شئون آن دیده شود اظهار داشت: باید جاده  ما بهترین جاده باشد، باید اعتقاد در زمینه خدمت به مردم اولویت تمامی نهاد ها از جمله وزارت راه تا راهداری ها باشد و نیت فقط انجام یک کار و به قول معروف رفع مسئولیت نباشد.
امام جمعه انزلی که نظارت بر امور آسفالت سازی و تعهد نداشتن مجری طرح را دلیل بر مشکلات جاده های کشور می دانست افزود: هر کس در این امور به دنبال منافع خویش است، بعد از سالها چندین نفر دور هم باید جمع شوند و می گویند چرا تلفات جاده ای ما بالاست؟ گفته می شود که چرا عدالت در زمینه مدیریت ترافیک و بیمه و… وجود ندارد، تمامی این صحبت ها دلیلش این است که ایمان را فقط در نماز و روزه خلاصه کرده ایم.
سید عبد الجواد شمس الدین خاطر نشان کرد: اگر در طول این ۳۵ سال هر دولت کارش را درست انجام می داد و دولت بعدی امور انجام شده را به نحو احسنت ادامه می داد کشور تا به امروز باید گلستان می شد.
وی همچنین تاکید کرد: ما همیشه مشکل داشته ایم، داریم و خواهیم داشت، انقلاب اسلامی هیچ وقت در جهان کفر بی مشکل نخواهد بود. ما نباید وقت و امکاناتمان صرف مسائل فرعی شود و به گفته مقام معظم رهبری از اصل باز بمانیم.
امام جمعه انزلی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با این حرکات که عزیزان به صورت جمعی، کارشناسی، چند جانبه نگری انجام می دهند، در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر بوده و در در رفع مشکلات مردم کشور تاثیرگذار باشد.

انزلی کلاب/

Share