تامینی اعلام کرد

حل معضل آب زراعی با احداث یازده سد لاستیکی برروی رودخانه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس،گفت: به طور حتم با احداث یازده سد لاستیکی برروی رودخانه های استان گیلان بیش از ۹۰ درصد مشکل تأمین آب زراعی مردم این استان حل خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس،گفت: به طور حتم با احداث یازده سد لاستیکی برروی رودخانه های استان گیلان بیش از ۹۰ درصد مشکل تأمین آب زراعی مردم این استان حل خواهد شد که متأسفانه به علت عدم تخصیص اعتبارهنوز هیچ یک از این سدهای لاستیکی به بهره برداری نرسیده است.

حسن تأمینی ، درخصوص مشکلات بخش آبرسانی استان گیلان به ویژه شهرستان رشت، گفت: با توجه به اینکه همچنان گرمای شدیدی گریبانگیراستان گیلان است به همین جهت کمبود آب مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد خواهد کرد که مدیریت هرچه سریعتر این معضل از سوی مسئولان بسیار ضرورت دارد.

گیلان؛استان پربارانی که از کمبود آب رنج می برد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: با توجه به اینکه درtamini445_orig حال حاضر مردم استان گیلان علاوه بر کمبود آب کشاورزی با کمبود شدید آب شرب هم دست و پنجه نرم می کنند به همین علت به منظور رسیدگی به این معضل چندی پیش جلسه ای به استاندار استان گیلان تشکیل دادیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،درخصوص پروژه های آبرسانی استان گیلان،اظهارداشت: دولت باید هر چه سریعتر با تخصیص اعتبارات کافی پروژه های سدسازی در استان گیلان که گلنگ زنی این سدها مربوط به سنوات گذشته است را تکمیل کند.

تأمینی،در خصوص پروژه ساخت یازده سد لاستیکی در استان گیلان، افزود: از سوی دولت مصوب شده بود که یازده سد لاستیکی برروی رودخانه های استان گیلان ساخته شود که متأسفانه به علت عدم تخصیص اعتبارهنوزهیچ یک از این سدهای لاستیکی به بهره برداری نرسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: به طور حتم با بهره برداری این سدهای لاستیکی از هدر رفت آب در استان گیلان جلوگیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: متأسفانه در فصل پاییز و زمستان به علت بارش شدید باران، حجم آب درون رودخانه ها افزایش پیدا کرده و با طغیان رودخانه ها شاهد جاری شدن چندین مرتبه سیل در استان گیلان هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:متأسفانه در استان گیلان علی رغم بارش شدید باران در فصل پاییز و زمستان، مردم با کمبود شدید آب شرب و کشاورزی در فصل تابستان دست و پنجه نرم می کنند.

جلوگیری از وقوع سیل با احداث یازده سد لاستیکی برروی رودخانه های گیلان

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهار داشت: دولت باید هر چه سریعتر با ساخت سدهای لاستیکی برروی رودخانه ها علاوه بر ذخیره سازی مازاد آب برای تأمین آب کشاورزی و شرب در فصل تابستان، از وقوع سیل و خسارات میلیاردی به باغات، مزارع و راه های این استان هم جلوگیری کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: متأسفانه علی رغم پیگیری های مکرر و تذکرات جدی تاکنون عملکرد قابل توجهی از سوی وزارت نیرو درخصوص احداث این سدها مشاهده نشده است.

تأمینی،افزود:سدهای لاستیکی در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن تعریف شده است به طوری که سیستم این سدهای لاستیکی به صورت هواگیری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،بابیان اینکه سدهای لاستیک برروی رودخانه ها احداث می شود،افزود: در زمانی که آب رودخانه ها بیش از ظرفیت می شود این سدهای لاستیکی به ذخیره سازی آب مازاد پرداخته و درفصل تابستان با خالی کردن باد، آب ذخیره سازی شده روانه مزارع و همچنین به عنوان آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه احداث سدهای لاستیکی بیش از ۹۰ درصد مشکل تأمین آب زراعی مردم استان گیلان را حل خواهد کرد،گفت:امیدواریم مسئولان دولتی هر چه سریعتر با تخصیص بودجه عملیات اجرایی پروژه ساخت یازده سد لاستیکی که مصوبه هیات دولت است را در استان گیلان آغاز کنند.

Share