شهر,مردم يا مسئولان

به راستی قربانیان استیضاح شهردار چه کسانی هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به راستی قربانیان درگیری روزهای اخیر شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت چه کسانی خواهند بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به راستی قربانیان درگیری روزهای اخیر شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت چه کسانی خواهند بود؟

estizahبه نقل از رشت پرس، چند روزی است که موضوع استیضاح شهردار رشت با اکثریت آرای اعضاء شورای اسلامی شهر تصویب شده و به زودی شهردار جهت این استیضاح به صحن شورا دعوت می گردد. حال باید دید آیا این استیضاح جنبه عملکردی دارد یا عقب گردی! با توجه به نزدیک شدن انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تصور می شود جنبه عقب گردی در شیوه استیضاح معقول تر به نظر می رسد. سناریویی که سالیان سال مردم فهیم رشت از این منظر آسیب دیده و هیچگاه علت یابی درستی در این خصوص صورت نگرفت.

مگر نه اینکه قانون تمام موارد را شفاف اعلام کرده است و نه اینکه مشکلات مردم را سرلوحه برنامه های شورا و شهرداری قرار داده است پس چه شد؟ چرا باید این رفتار در شهرستان همه گیر شود و امروز شاهد استیضاح و استعفا و … در مدیریت های شهری باشیم و یا سازمانها و ارگانهای بالا دستی را درگیر مسایل حاشیه ایی نمایم. مردم فهیم شهر رشت انتظار تغییر رویه سنتی ادوار گذشته شوراهای اسلامی شهر را خواستارند و انتظار جبران کمبودهای سالهای گذشته را خواهانند.

مردم فهیم رشت امروز به همت مسئولان عالی استان در آستانه تحولات بنیادین در عرصه های ملی و فرا ملی هستند و همگام با دولت تدبیر و امید و در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارند، حال آنکه برخی افراد دنبال تحلیل جزئیات و تقابل و بزرگنمایی نقاط ضعف افراد می باشند که هیچ منفعتی را برای اعتلای شهرمان در پی ندارد.

به راستی قربانیان استیضاح چه کسانی هستند؟

آیا تجارب منسوخ ادوار گذشته و تغییرات پی در پی شهردار و معلق ماندن برنامه های اجرایی و تغییر ساختار اداری و چینش دوباره مدیران و … دستاوردهایی را در پی داشت که امروز هم با گسترش فناوری و اطلاعات و دسترسی آسان به دستاوردهای استانهای دیگر و …. مجدداً از روش های قهری و تنبیه ای بهره می بریم.

علهذا مصلحت و منافع اسلام و نظام و مردم و اهداف سازمان را فدای منافع شخصی و مطامع دنیوی یا سیاسی خود ننمائید که شورا و شهرداری محل خدمتگذاری است نه محل سیاستگذاری .

به راستی قربانیان استیضاح چه کسانی هستند؟

بجای شورای شهرداری باقی ماندن می بایست اهداف سیستمی و خدمتگذاری خود را در سطح شهر گسترش داد و فعل “با مردم برای مردم” را صرف کرد. مشکلات شهر رشت در شهرداری نیست و شورای اسلامی هم شورای شهرداری نیست. مردم فهیم رشت در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی و … از شورای شهر رشت انتظارات بحقی را دارد که انتظار مشارکت بیشتر مردم و همکاری بین سازمانی و همت عالی را می طلبد. لذا فعل شورای شهر رشت می بایست صرف شود تا بستر برای ادامه راه دوره پنجم هموار گردد.

به راستی قربانیان استیضاح چه کسانی هستند؟

استیضاح وظیفه قانونی شورا می باشد حال اینکه رسیدن به استیضاح چگونه حاصل شده باشد و برای چه ، جای بسی تأمل دارد . در استانهای دیگر با حوزه های فعالیت بیشتر شورا به دفاع از شهردار منتخب خود گام بر می دارد و همواره با نگاه سازندگی به اقدامات می نگرد و چه خوب می بود با انتشار موارد مطروحه که سبب استیضاح گردیده است در اذهان عمومی شفاف سازی می نمودید.

شورا و شهرداری می بایست از ظرفیت ها و پتانسیل و توانمندی های یکدیگر در همه زمینه ها در جذب اعتبارات استانی و ملی همت گمارد که تا به امروز شاهد آن نبوده ایم.

پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد شورا و شهرداری می بایست در آستانه تولد یکسالگی بصورت عمومی منتشر گردد البته بصورت شورایی نه بصورت فردی، چراکه اگر چنین بود شورای شهر به مدیر شهر تغییر می کرد.

امروز عملکرد شورا و شهرداری را از منظر مردم باید ارزیابی کرد و این حق قانونی مردم است که نقطه نظرات خود را نسبت به عملکرد مدیریت شهری در فضایی امن بیان کنند چه بسا که در این ارزیابی حتی برخی از افراد شورا و شهرداری نیز استیضاح شوند.

به راستی قربانیان استیضاح چه کسانی هستند؟

امروز مردم فهیم رشت انتظار نان دارند نه نام ، تنوع نام در شهرداری امروز نمی تواند در پوشی بر تمام کاستی ها و انتظارات مردم باشد ، بلکه زمان بجای زبان باید قضاوت کند و این خواسته بحق مردم است.

عملکرد مدیریت شهری امروز بسیار حساس تر و تاثیر گذارتر نمایان می شود و سازمانی همچون شهرداری که چرخه تکاملی کاملی را تجربه می کند باید پاسخگویی تمام آحاد جامعه از کودک تا کنهسال باشد که این وظیفه مسئولیت مدیران شهری را بیشتر می کند و مطمئناً عملکرد پارلمان محلی در چنین شرایط سختی می تواند راهگشا باشد و تغییر مدیر می تواند به نوعی خرید زمان باشد که امروزه این تئوری از طرف عموم پذیرفته نیست . چراکه سایر شهر ها و استان های هم رتبه کلانشهر رشت در حال فتح قله های افتخار هستند و مردم شریف رشت شاهد فتح تپه های افتخار .

به راستی قربانیان استیضاح چه کسانی خواهند بود؟

Share