اینجا کافرستان گیلان است + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کافرستان اسم قدیمی روستای «یسن» دیلمان گیلان است که از آب و هوای خوب و مناطق دلپذیری برخوردار است. ۲۲ اثر فرهنگی، تاریخی شامل گورستان ها، محو طه های استقراری، تپه ها، غار ها، معادن قدیمی کارگاه های ذوب فلز در این منطقه شناسایی و مستند سازی شده است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کافرستان اسم قدیمی روستای «یسن» دیلمان گیلان است که از آب و هوای خوب و مناطق دلپذیری برخوردار است.

۲۲ اثر فرهنگی، تاریخی شامل گورستان ها، محو طه های استقراری، تپه ها، غار ها، معادن قدیمی کارگاه های ذوب فلز در این منطقه شناسایی و مستند سازی شده است.

در مناطقی مانند نسکوه چال بقایای استخوان انسانی و حیوانی به صورت پراکنده بدست آمده و به نظر می رسد در دورانی پس از متروک شدن سکونت در این محل و پس از قرن ها ساکنانی که در نزدیکی آن می زیسته اند برای تدفین اموات خود این محل را برگزیده بودند.
بررسی‌های باستان‌شناسان در محو‌طه‌های یسن منجر به یافته‌هایی از عصرآهن تا دوره اسلامی شده است بنابراین با وجود کشف بقایایی از آثار معماری بناهای مسکونی در جای جای این محوطه باستانی می توان گفت که مردم گیلان در پیش از تاریخ دارای آثار سکونت یکجانشینی و دایم بوده اند.
036027017044
/دیار باران

Share