وزير ارتباطات و فناوري در استانداري گيلان عنوان کرد

اقتصاد، اشتغال و تامین رفاه مردم دغدغه های اصلی دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان اظهار داشت: اقتصاد، اشتغال و تامین رفاه مردم از دغدغه های اصلی دولت است و تلاش می کند در نیمه دوم امسال با خروج از شرایط رکودی رونق اقتصادی را شتاب بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان اظهار داشت: اقتصاد، اشتغال و تامین رفاه مردم از دغدغه های اصلی دولت است و تلاش می کند در نیمه دوم امسال با خروج از شرایط رکودی رونق اقتصادی را شتاب بخشد. vaezi_8577

دکتر واعظی در این مراسم گفت : دولت کوشیده با همکاری قوای مقننه و قضاییه و با مشارکت مردم و بخش خصوصی بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

وی افزود : به دنبال این هستیم که با کمک مجلس لایحه ای را به مجلس دهیم تا در نیمه دوم سال ابتدا از لحاظ اقتصادی از حالت رکود خارج شده و انشاء الله از اواخر امسال روزنه هایی از رونق اقتصادی در جامعه نمایان شود.
واعظی همچنین گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، باید از ظرفیت بخش خصوصی و امر پژوهش بهره لازم را بگیریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که در هر شرایطی و در بحران های اقتصادی باید با توجه به ذخایر و توانمندی های خویش، گام برداریم.
وی فرهنگ و اخلاق را زیربنای امور دانست و گفت: دولت می کوشد تا اخلاق و فرهنگ را احیا کند و بتواند خدمت گذاری بیشتری به مردم داشته باشد.
دکتر واعظی به رویکردهای مثبت دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: رییس جمهوری و دیگر دولتمردان می کوشند اعتماد مردم را به صورت عملی پاسخ دهند
واعظی تقویت سیاست خارجه و تعامل با دنیا را یکی دیگر از نقاط مثبت دولت کنونی برشمرد و گفت: دولت بدنبال این است تا با حفظ اعتقادات و منافع کشور با دنیا تعامل برقرار کند و منافی را برای کشور بدست آورد.
وی با اشاره به ویژگی و موقعیت ممتاز جغرافیایی استان گیلان در همجواری با برخی از کشورها گفت: همجواری آبی و خاکی با کشورهایی چون آذربایجان، ترکمنستان موقعیت ویژه ای به استان بخشیده است که می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی و کشاورزی نقش ویژه ای داشته باشد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: آنچه که امروز در این استان افتتاح شد نیازهای فعلی زیرساختی استان را مرتفع می کند اما از همین امروز بایستی برای توسعه بیشتر برنامه ریزی و تلاش کنیم
گفتنی است افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان ۳۲ گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه شبکه فیبرنوری استان به میزان ۲۸۸ کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح هایی بود که امروز با حضور استاندار گیلان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان به بهره برداری رسید.
همچنین استانداری گیلان و شرکت پست تفاهم نامه همکاری امضا کردند که به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران رسید.این تفاهم نامه در خصوص انطباق بخش های پستی با نقشه های ثبت املاک کشوراست.
علاوه بر چهار پروژه زیرساخت ارتباطات، یکصد صندوق تامین مالی خرد روستایی با همکاری استانداری و شرکت پست، سه ناحیه مستقل بانکی شرکت های تعاونی دهیاران بهره برداری شد و از چهار سرویس خدماتی شرکت پست رونمایی شد.

Share