مدیرکل راه و شهرسازی گيلان خبرداد

افزایش ۲ درصدی شاخص آسفالت راه های روستایی گیلان+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه و شهرسازی گفت:با اقداماتی که طی فاصله ی زمانی مابین دهه فجر تا هفته ی دولت انجام شده است توانستیم شاخص آسفالت را از ۴۴ درصد به ۴۶ درصد افزایش دهیم اما همچنان گیلان ۱۰ درصد از شاخص کشوری فاصله دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی گیلان که با حضور خبرنگاران استان عصر دیروز انجام گرفت، گفت: استان گیلان ۵۳ کیلومتر آزادراه، ۳۸۹ کیلومتر بزرگراه ،هزار و صد کیلومتر راه های اصلی و فرعی و ۸ هزار و ۹۰۰ متر راه روستایی دارد.

افزایش شاخص آسفالت راه های روستایی
DSC_0269وی در ادامه افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان آسفالت شده است و با اقداماتی که طی فاصله ی زمانی مابین دهه فجر تا هفته ی دولت انجام شده است توانستیم شاخص آسفالت را از ۴۴ درصد به ۴۶ درصد افزایش دهیم اما همچنان گیلان ۱۰ درصد از شاخص کشوری فاصله دارد.
خاوری اضافه کرد: اگر ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان را آسفالت کنیم به شاخص کشوری می رسیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از روکش و بهسازی آسفالت ۸۱ پروژه راه روستایی خبر داد و گفت:مجموعه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۲۵ میلیارد تومان است که موجب شده ۲۰ هزار ۹۵۰ خانوار از نعمت آسفالت بهره مند شدند.
وی در ادامه افزود:در سطح کشور مابین فاصله ی زمانی دهه فجرتا هفته ی دولت در بخش راه روستایی شاهد آسفالت هزار کیلومتر از راه ها بوده ایم که ۱۶۰ کیلومتر از آن به استان گیلان اختصاص دارد و رویکرد مجموعه ی مدیریتی استان و وزارت راه مبنی بر افزایش شاخص های آسفالت راه روستایی و جبران عقب ماندگی در استان گیلان است.
خاوری با بیان اینکه در بخش بهسازی و روکش راه های اصلی و فرعی ۶ پروژه بطول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام شده است افزود:در بخش راه های شریانی ۸ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان انجام شده است و هدف اصلی راه و شهرسازی استان این است که تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از راه های شریانی روکش آسفالت شوند.

افتتاح ۱۱۰ پروژه با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان

DSC_0276مدیرکل راه و شهرسازی گیلان  احداث پل ارتباطی روستایی ۹ پروژه با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و پزشکی قانونی و بیمارستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه های انجام شده در این مدت نام برد و افزود: در بخش شرکت عمران و بهسازی که زیرشاخه وزارت راه است و فعالیت آن در زمینه ی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی می باشد یک مدرسه ی ۹ کلاسه و یک سالن ورزشی در رشت با اعتبار یک میلیارد تومان احداث شده است.

وی کل پروژه های انجام شده در استان گیلان را ۱۱۰ پروژه و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد .

وی یکی از این پروژه های مهم را چهارخطه کردن محور بازکیاگوراب به سیاهکل دانست و تصریح کرد: فاز اول این پروژه بصورت تقاطع غیرهمسطح انجام شده است و در مراحل نهایی خود قرار دارد و در ادامه عملیات چهارخطه کردن بطول ۱.۵ کیلومتر و برآورد هزینه ۹.۵ میلراد در حال انجام است.و عملیات اجرایی این فاز از بیست روز پیش آغاز شده و در فازبندی های مختلف به سیاهکل خواهد رسید و این پروژه به دلیل اینکه به محور سیاهکل سراوان متصل خواهد شد و برای رشت یک رینگ شرقی ایجاد می نماید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
۶ پروژه چهارخطه کردن راههای استان در حال انجام است

وی در ادامه افزود:هم اکنون ۶ پروژه چهارخطه کردن راههای استان در حال انجام است که می توان به پروژه چهارخطه کردن محورهای فومن سراوان بطول ۵ کیلومتر ,رضوانشهر انزلی بطول ۳ کیلومتر ,ملاسرا شفت بطول ۳ کیلومتراشاره کرد. همچنین ۴ خطه کردن محور شهرصنعتی که این پروژه ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر ۵۰ درصد است.
خاوری در ادامه یکی دیگر از پروژه های مهم چهارخطه استان را محور رودبار – منجیل عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه در ایام عید امسال قطعا مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت و ۸۰ درصد مشکلات ترافیکی در این محور کاهش خواهد یافت.
جلوگیری و تخریب تجاوزات به حرائم

وی در ادامه جلوگیری و تخریب تجاوزات به حرائم راهها را یکی از اولویت های کاری راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد و گفت: مصمم هستیم جلوی این تجاوزات را بگیریم و راهها را پاکسازی کنیم و لازمه این امر این است که نیروی انتظامی و قوه قضائیه همکاری بیشتری با راه و شهرسازی داشته باشند.
تا پایان سال گذشته ۱۱۴ نقطه پرحادثه شناخته شد که ۷۵ نقطه حادثه خیز در همان سال ۹۲ رفع و اصلاح شد و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز باقیمانده نقاط حادثه خیز شناسایی شده, اصلاح شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه خیز موجب شده است که علی رغم افزایش ۷ درصدی سفر به گیلان شاهد کاهش ۱۳ درصد تلفات جاده ای باشیم.
DSC_0296
DSC_0302

شمع کوبی برای احداث پل در فاز دوم محور بازکیاگوراب به سیاهکل

شمع کوبی برای احداث پل – فاز دوم محور بازکیاگوراب به سیاهکل

 

Share