ظریف در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های جهان اسلام:

اسرائیل کودک‌کشی و پیرمردکشی را در غزه به عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اسرائیل کودک‌کشی و پیرمردکشی را در غزه به عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های ۸ جلدی جهان اسلام که به قلم سرلشگر صفوی دستیار و مشاور نظامی مقام معظم رهبری نگاشته شده، اظهار داشت: امروز جهان اسلام با واقعیت تلخی روبه‌رو شده که در درون این مجموعه عظیم و قدرتمند حرکت‌های ضداسلامی به نام اسلام بذر افراط و تفرقه و برادرکشی میان کشورهای اسلامی و مسلمانان می‌افکند.

139305012023452463273253وی ادامه داد: جنایات وحشیانه‌ای را در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و نیجریه دامن می‌زنند و تفرقه را میان مسلمان ایجاد می‌کنند و یک فتنه تاریخی را شکل می‌دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همزمان با ددمنشی اسرائیل که در غزه کودک‌کشی و پیرمردکشی را به عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند و مسلمانان ناچارند که به سازمان‌های بین‌المللی پناه ببرند و ناچارند که سکوت کنند.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش توجه به توانمندی جهان اسلام و درک واقعی از جهان اسلام را یک ضرورت دانست و گفت: در همین راستا اقدامی که آقای دکتر صفوی با تالیف کتاب‌ها انجام داده‌اند کار ارزشمندی است و امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری‌تر و موردنیازتر برای جهان اسلام است .

ظریف با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه بین‌المللی قرار داریم و دنیا از یک نظام متصلب دوقطبی به سوی یک نظام جدید بین‌المللی در حرکت است، گفت: تمامی بازیگران و کنشگران منتهای تلاش و توان و ابتکار قدرت خلاقیت و نظریه‌پردازی را برای این امر معطوف می‌کنند که جهان آینده را به نفع منافع خود ترسیم دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس درک صحیح از شرایط جهانی و خودباوری و شناخت واقع‌بینانه از توانمندی‌های فردی، ملی و جهان اسلام می‌تواند یک وضعیت ویژه برای تاثیرگذاری ایجاد کند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه باید شناخت و درک صحیح و درستی از تمام منابع قدرت، چه قدرت نرم و چه قدرت سخت و چه سایر منابع قدرت داشته باشیم، تصریح کرد: باید با شناخت صحیح بتوانیم از شرایط گذشته بیرون رفته و نظام جدید بین‌المللی را براساس نیازها، خواسته‌ها، اهداف و آرمان‌های خود شکل دهیم و دیگران نیز همین کار را می‌کنند و بیشترین بودجه‌های تحقیقاتی برای رسیدن به این هدف در حال مصرف است.

ظریف گفت: تصور نکنیم که نظریه‌ها عینی و بی‌طرف هستند، نظریه‌ها معطوف به یک دیدگاه منبعث از قدرت است و ما چاره‌ای جز این نداریم که خود در مسیر شناخت قدرت قرار بگیریم. بنابراین در درجه اول شناخت و ترسیم واقعی آینده باید هدف قرار گیرد و اگر اینگونه می‌کردیم و به ندای وحدت از سراسر جهان، به خصوص ندای امام راحل و مقام معظم رهبری و ندای وحدت‌خواهان جهان اسلام توجه می‌کردیم، امروز گرفتار فاجعه غزه و فاجعه داعش افراطی، تروریسم و خشونت در میان مسلمانان و سکوت در برابر تجاوزگران و حریم اسلام و مسلمین و فرزندان این امت بزرگ نبودیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید از همگرایی و وحدت ملی کار را شروع کنیم و این وحدت باید از جمهوری اسلامی ایران که ام‌القرای جهان اسلام است شروع شود و همه گروه‌ها و تفکرها حول یک محور منسجم برای رسیدن به یک هدف همگرایی در جهان اسلام تلاش کنند تا به هدف نهایی نایل شویم./تسنیم

Share