بازرس کل گیلان در گفتگو با ديارميرزا

همدلی و وحدت نظر مسئولان ارشد استان بلاخص استاندار محترم برای وصول مطالبات بانکی در کشور نادر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرس کل گیلان از وحدت نظر موجود بین مسئولان ارشد استان بلاخص همراهی دکتر نجفی استاندار محترم گیلان برای وصول مطالبات بانکی ابراز خرسندی کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیف الله مسرور بازرس کل گیلان به همراه هیات همراه به  مناسبت روز خبرنگار از تحریریه ی دیارمیرزا بازدید کرد و برای دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگاران دیارمیرزا بود.

در پرداخت وام های کلان بانکی استان گیلان  تضامین لازم پیش بینی نشده بود

IMG_2447رییس سازمان بازرسی استان گیلان درخصوص مبلغ بالای معوقات بانکی و نقش برخی مدیران بانکها در این زمینه گفت:متاسفانه در زمان پرداخت وام بعضا تضامین لازم پیش بینی نشده بود. اما این بدین معنا نیست که خود مدیران بانک مقصر اصلی بودند بلکه فشارهای سیاسی از سوی رییس بانک مرکزی وقت و همچنین برخی مقامات ذی نفوذ موجب شده بود که وثیقه لازم گذاشته نشود و این افراد به نوعی خودشان ضامن وام های دریافتی خود بودند بطوریکه یک قرارداد معمولی تنظیم شده و در قراداد نوشته شده بود که اگر بازپرداخت صورت نگیرد بانکها قادر به شکایت در دادگستری هستند و تعلل مقامات سابق بانک مرکزی و مدیران استانی بانک ها در این زمنیه مشهود است.
شاهد برخی مقاومت ها برای جلوگیری از وصول مطالبات بانکی هستیم
سیف الله مسرور با بیان اینکه هم اکنون تلاش خوبی برای وصول معوقات بانکی در استان صورت گرفته است گفت:اما همچنیان شاهد برخی کارشکنی ها و مقاومت ها در این زمینه هستیم و برخی افراد با دادن اطلاعات غلط به مسئولان اعلام می کنند که این افراد سرمایه گذار هستند در حالیکه عمده بدهکاران بزرگ بانکی مبالغ وام دریافتی را در پروزه های قبلی بصورت تمام و کمال سرمایه گذاری نکرده اند و از نظر بازرسی این افراد سرمایه گذار واقعی محسوب نمی شوند.
بازرس کل گیلان در ادامه افزود:خوشبختانه مجموعه دستگاه های نظارتی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند و مدیران بانک ها نیز در راستmasroor_2442ای وصول مطالبات بانکی کمک کرده اند.

برخی بدهکاران با سواستفاده از منافذ قانونی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند
وی با ذکر این نکته که نام برخی از بدهکاران بزرگ بانکی در گیلان رسانه ای شده است , تصریح کرد:به دلیل برخی معذورات قادر نیستیم اسامی برخی افراد را اعلام کنیم.برای مثال یکی از بدهکاران بزرگ بانکی علی رغم استطالعت مالی با صداقت برخورد نمی کند.
مزایده و توقیف اموال برخی بدهکاران بزرگ بانکی
مسرور با بیان اینکه در سکوت رسانه ای اقدامات خوبی برای وصول مطالبات بانکی صورت گرفته است گفت:برای وصول معوقات بانکی اموال برخی از این افراد به مزایده گذاشته شده و برخی اموال توقیف شده و در اختیار حافظ اموال قرار گرفته است و اقدامات بازرسی در این زمینه همچنان ادامه دارد.
همدلی و وحدت نظر مسئولان ارشد استان  برای وصول مطالبات
بازرس کل گیلان از وحدت نظر موجود بین مسئولان ارشد استان بلاخص همراهی دکتر نجفی استاندار محترم گیلان  برای وصول مطالبات بانکی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت:کمتر مشاهده شده که مجموعه ی دستگاه های قضایی,نظارتی و استانداری گیلان, سیاست واحدی را در پیش گیرند اما خوشبختانه در بحث وصول مطالبات بانکی وحدت نظر کاملی بین مسئولین وجود دارد.

بورسیه غیرقانونی دانشگاه گیلان ابطال شد

مسرور درخصوص بورسیه غیرقانونی دانشگاه گیلان اظهار کرد:طبق وظیفه سازمان بازرسی در این خصوص اعلام تخلف شده و بورسیه این افراد باطل شده است و این افراد عملا دانشجو محسوب نمی شوند و تخلف مدیران وقت دانشگاه گیلان نیز به وزارت علوم اعلام شده است.
معذورات قانونی دلیل عدم اعلام نام متخلفان است

masroor_2447رییس سازمان بازرسی استان گیلان علت عدم اعلام نام افراد متخلف در دستگاه های اجرایی را معذورات قانونی در این خصوص دانست و گفت:گزارشات سازمان بازرسی می بایست به دستگاه قضایی و یا هیات های بررسی تخلفات اداری دستگاه مربوطه اعلام شود  و تاکنون پرونده های زیادی منجر به صدور رای محکومیت شده و البته بعضا آراء برائت نیز صادر شده است.

جلسه شورای دستگاه های نظارتی استان ماهانه برگزار می شود
مسرور از برگزاری ماهانه جلسه شورای دستگاه های نظارتی گیلان خبر داد و گفت:یکی از نقاط قوت استان برگزاری این جلسات است و بخاطر خروجی محرمانه چند جلسه اخیر اخبار آن رسانه ای نشده است و کمیته های تخصصی شورا نیز از هفته ی پیش شروع به کار کرده اند.
نوع نگاه اداره کل بازرسی به بازرسان افتخاری تغییر کرده است
بازرس کل گیلان با بیان اینکه نوع نگاه بازرسی نسبت  به بازرسان افتخاری تغییر کرده است خاطرنشان کرد:از بین فرهیختگان و متخصصین استان افرادی به عنوان بازرس افتخاری جذب شده اند و در این خصوص اقدامات مثبتی انجام شده است که در آینده نزدیک قطعا بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد .
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share