راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس

تا قبل از سال ۵۸ مسئله فلسطین موضوع عربی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: روز جهانی قدس راهبردی اساسی برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: روز جهانی قدس راهبردی اساسی برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین است.

IMG_3370حجت‌الاسلام عبدالعظیم معزی پیش از ظهر امروز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس در سال ۵۸، اظهار کرد: تا قبل از سال ۵۸ مسئله فلسطین موضوع عربی بود.

وی به قرارداد کمپ‌دیوید اشاره کرد و افزود: کمپ‌دیوید بدترین قراردادها بود که در طول تاریخ منعقد شده است و امام راحل یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان مسئله قدس را با دو هدف جهانی اعلام کرد.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری هدف نخست را آزادکردن قدس توسط مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: هدف دوم مبارزه با رژیم صهیونیستی باید بومی شود و هر کدام از فلسطینی یک مبارز باشد.

*روز جهانی قدس بومی‌سازی انقلاب قدس بود

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس بومی‌سازی انقلاب قدس بود، ادامه داد: مردم غزه در روزهای اخیر با تمام وجود مقاومت کردند و زیر بار آتش‌بس مصر نرفتند.

معزی با اشاره به اینکه حمله صهیونیست به غزه بیش از ۶۰۰ شهید و ۲ هزار مجروح به‌جای گذاشت، تصریح کرد: با وجود این مسئله غزه مقاوم و پایدار ایستاده است.

وی ویژگی روز جهانی قدس را بومی‌سازی مسئله مقاومت در مقابل صهیونیسم غاصب خواند و خاطرنشان کرد: این رژیم سفاک باید از کره زمین محو شود.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری صهیونیست‌ها را عمال استکبار نامید و یادآور شد: استکبار صهیونیست‌های غاصب را در فلسطین جای داده است.

وی متذکر شد: مسئله اصلی ایجاد سرزمین اشغال‌شده، تداوم رفتار استعمارگران است و استکبار با ایجاد رژیم صهیونیستی می‌خواهد از اتحاد مسلمانان جلوگیری کند.

معزی مسئله قدس را حیات دوباره اسلام از دیدگاه امام راحل عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی مسایل انحرافی درباره قدس را به جهانیان معرفی کرده و آن را موضوع عربی می‌داند اما امام (ره) فرمود مسئله قدس یک جریان اسلامی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند حمایت از مردم فلسطین واجب است، خاطرنشان کرد: امروز تمام ایران اسلامی شعار یکپارچه مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.

این مسئول متذکر شد: مردم در کشورهای اروپایی علیه جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی کردند و استکبار این موضوع را نمی‌تواند بایکوت خبری کند.

معزی با بیان اینکه ملت ایران با محو رژیم اشغالگر قدس پشت سر مردم فلسطین است، یادآور شد: ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

اقدام‌ وحشیانه صهیونیستها نقشه شیطانی در تامین منافع نامشروع دشمنان اسلام است

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس پس از پایان راهپیمایی در این شهر قرائت شد.

در این قطعنامه آمده است: حمد و سپاس بی‌پایان قادر متعال را که به ما توفیق داد تا پس از درک ایام و لیالی نورانی ماه ضیافت الهی به یمن میراث گران‌قدر حضرت امام خمینی (ره) با حضور شکوهمند و پر صلابت در آوردگاه بزرگ روز جهانی قدس بار دیگر عزم و اراده مستحکم خود در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

در بخش دیگری از قطعنامه ذکر شده است: با گذشت ۳۵ سال از ابتکار معجزه‌گونه و آینده نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری آرمان آزادی بیت‌المقدس فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطره قدرت‌های سلطه‌گر را تحت تاثیر قرار داده و با همراه ساختن جوامع و ملت‌های حق‌طلب، عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز، رویای صهیونیستی “تسلط از نیل تا فرات” و تحقق “خاورمیانه بزرگ” باطل شده است.

این قطعنامه می‌افزاید: جبهه مقاومت اسلامی و نهضت ضد استکباری با اقتدار و صلابت در حال عبور هوشمندانه از پیچ تاریخی و حصول آمادگی برای نقش‌آفرینی در ساختار و هندسه آینده جهان است و ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی با توکل خداوند متعال و امید به عنایت حضرت ولی عصر (عج) با حضور در راهپیمایی عظیم و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد وحدت و اراده مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و عرصه‌ای برای تجلی مکتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی است، مواضع خود را با بانگ رسای تکبیر به جهانیان اعلام می‌داریم.

در این قطعنامه آمده است: ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از چنگال رژیم جلاد و جعلی صهیونیستی را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام‌(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری برای جهان اسلام دانسته و از هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی در راستای تحقق این آرمان مقدس دریغ نمی‌کنیم.

در قطعنامه مذکور ذکر شده است: ما ملت مسلمان و انقلابی ایران، ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطینی به‌ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع، جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق “جنایت جنگی” و نسل‌کشی دانسته و از مجامع جهانی حقوق بشری و نیز کشورهای سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی‌اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی ـ اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

این قطعنامه اضافه کرده است: ما ملت موحد و متحد ایران اسلامی، فتنه داعش و جنگ تروریست‌های تکفیری – بعثی در عراق و سوریه را جنگ نیابتی آنها از طرف نظام سلطه و حاصل نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای تضعیف محور مقاومت اسلامی، دامن زدن به اسلام هراسی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان دانسته و قاطعانه اعلام می‌کنیم آحاد امت اسلامی با تبعیت از قرآن کریم و تعالیم پیامبر اعظم (ص) همچون “بنیان مرصوص” و در صفی واحد برابر توطئه‌های استکبار ایستاده و اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام با مسئله‌سازی‌های انحرافی ظرفیت‌های جهان اسلام و مسلمانان را از توجه به قدس و فلسطین منحرف کنند.

در قطعنامه راهپیمایان روز جهانی قدس آمده است: ما ملت مسلمان ایران وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی را از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و الزام‌های دستیابی به آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین مقدس فلسطین دانسته و ضمن ابراز مسرت از توافق‌های اخیر حماس و فتح، از آنها انتظار داریم با هوشیاری و هوشمندی اجازه ندهند دشمنان ملت فلسطین با ترفندها و حیله‌های شیطانی فرصت راهبردی فراهم شده برای تقویت جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها را هدر ندهند.

این قطعنامه می افزاید: ما ملت یکپارچه و متحد ایران، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی فلسطین و تلاش برای محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی را همچنان اولویت نخست جهان اسلام دانسته و یگانه راه مقابله پیروزمند و افتخارآمیز با رژیم آدم‌کش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب‌الله و حماس در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، هشت روزه و نیز جنگ جاری در باریکه غزه می‌دانیم.

در ادامه قطعنامه ذکر شده است: ما ملت مسلمان و وظیفه‌شناس ایران، مهار بحران‌های منطقه‌ای از جمله فتنه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیست‌های غاصب از سرزمین‌های اشغالی دانسته و با تاکید بر بازگشت آوارگان فلسطینی از تمام نقاط جهان و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور، هر گونه راهکار دیگر برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسرائیل را محکوم به شکست می‌دانیم.

در بخشی دیگر از این قطعنامه آمده است: ما ملت روزه‌دار ایران ضمن حمایت از انقلاب‌های مردمی و ملت‌های منطقه و تاکید بر خاموشی ناپذیری شعله‌های دشمن‌سوز بیداری اسلامی جنایات آل خلیفه و آل سعود علیه شیعیان مظلوم بحرین و نیز اقدام‌های وحشیانه علیه مردم میانمار، پاکستان، افغانستان و یمن که در سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد را به شدت محکوم کرده و آن را نقشه شیطانی بزرگ و اقدامی برای تامین اهداف و منافع نامشروع دشمنان اسلام می دانیم.
/فارس

Share