با حضور اساتید برجسته

دومین همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تحت عنوان رویکردی بر حسابداری ، مدیریت و اقتصاد در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با حضور اساتید برجسته این رشته های تحصیلی از سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا دومین همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تحت عنوان رویکردی بر حسابداری ، مدیریت و اقتصاد در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی روز پنج شنبه با حضور اساتید برجسته این رشته های تحصیلی از سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
ashoori-medبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به مجلس و دولت مبنی بر اولویت دادن اقتصاد مقاومتی در تدوین برنامه ششم گفت: یکی از محورهای مهم رویکرد اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و تکیه بر پیشرفت های علمی کشور است.
ناصر عاشوری افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی متکی به مردم و اقتصادی دانش بنیان است یعنی از پیشرفت های علمی داخلی استفاده و به آنها تکیه می کند، اقتصاد را بر محور علم قرار می دهد.
وی بیان کرد: حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان یعنی اینکه بتوانیم از توسعه علمی و انباشت عظیم علمی در کشور که جایگاه بسیار مناسبی در سطح منطقه داریم، برای رفع مشکلات و رسیدن به شاخص های توسعه اقتصادی استفاده کنیم.
وی با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه برپایی همایش ملی در زمینه توجه به مباحث اقتصادی ،ادامه داد: برپایی چنین همایش هایی با حضور اساتید برجسته و پژوهشگران متعهد نقش بسزایی درروند توسعه اقتصادی کشور بر پایه یافته های علمی و پژوهشی دارد.
رییس همایش ملی رویکردی بر حسابداری،مدیریت و اقتصاد و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این همایش گفت :این همایش با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بنا به فرموده مقام معظم رهبری و لزوم تحقق منویات معظم له در دانشگاهها با افتخار به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شده است.
مجتبی ملکی افزود: تولید علم و مدیریت دانش در نهاد دانش مدیریت با حضور دانشجویان، دانشگاهیان و پژوهندگان در همایش های علمی و پژوهشی آنهم در سطح ملی با حضور اساتید نخبه و فرهیخته می تواند راهگشایی برای قرار گرفتن در مسیر رشد و بالندگی علمی در راستای رفاه اجتماعی باشد.
maedوی اظهار کرد: تاکید موکد مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان و عدم وابستگی به اقتصاد نفت محور و پیگیری مجدانه استاد فرزانه دکتر حمید میرزاده، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در ثبت و راه اندازی و اجرای شرکتهای دانش بنیان و تولید علم و پژوهش محور بودن دانشگاه و تجاری سازی ایده های خلاق از قبل از راه اندازی مراکز رشد و انجام تحقیقات بنیادی و جدی که دارای خروجی و ستاده مفید و لزوما تجاری باشد ، به راستی و بی شک شایسته تقدیر و عزمی جدی و حرکتی ملی و کشوری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بی رحمانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع غزه بویژه زنان و کودکان بی گناه اشاره و این اقدامات وحشیانه غده سرطانی و تندیس فساد اسرائیل جنایتکار رامحکوم کرد.
دبیر اجرایی همایش ملی رویکردی بر حسابداری ،مدیریت و اقتصاد و رییس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این همایش گفت: نیاز سنجی آموزش عالی و پژوهش در رشته حسابداری ، آموزش های دانشگاهی و تنوع فرصت های شغلی ، توسعه آموزشی دانشگاهی حسابداری ، مدیریت و اقتصاد بصورت کاربردی ، ایجاد ساختار و زمینه انگیزشی برای تهیه ، پیشنهاد و تدوین استاندارهای حسابداری دولتی ، بیان اهمیت تکنیک های نوین حسابداری مدیریت و بکارگیری آنها در مدیریت سازمان های نوین ، بکارگیری و توسعه حسابرسی عملیاتی و عملکرد در مدیریت بخش عمومی از اهداف برپایی این همایش است .
سید محمد سقراطی اظهار داشت: در دنیای فرامدرن که اطلاعات همتراز سرمایه و نیروی انسانی در شمار عوامل موثر در تولید و عرضه خدمات در بنگاههای اقتصادی و کارآفرینی محسوب می شود،دیگر بر کسی پوشیده نیست که موفقیت و بقای سازمانها و نظامهای اداری در گرو پردازش اطلاعات طبقه بندی شده، شناخت و تحلیل آن است.
وی ادامه داد: تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی نامگذاری شده است، می تواند گامی به سوی تحقق سند چشم انداز و نقشه جامع کشور باشد.
دبیر علمی دومین همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در سخنانی با ارائه گزارش از روند برگزاری این همایش و چگونگی دریافت مقالات ،گفت: ۴۳۷ مقاله به دبیرخانه همایش رویکردی بر حسابداری ،مدیریت و اقتصاد،ارسال شد که از این تعداد ۱۹۶ مقاله در رشته حسابداری،۱۴۹ مقاله در رشته مدیریت و ۹۲ مقاله در رشته اقتصاد بود.
سعید عبدی افزود: پس از داوری های انجام ۱۲۱ مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت و در روز همایش نیز ۵ سخنرانی علمی برتر و یک نیز یک مقاله ارائه و شایسته تجلیل شناخته شد. وی بیان کرد: تولید دانش در هر رشته ای علمی مرهون تحقیقات و تلاش های مستمر نیروهای کارآمد و فنی در آن رشته و مشارکت علمی محافل دانشگاهی است.
در همایش ملی رویکردی بر حسابداری، مدیریت و اقتصاد که به مدت یک روز در سالن همایش شهیدان خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد،همچنین دکتر کامبیز فرقان دوست حقیقی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی،دکتر احمد احمدپور استاد دانشگاه مازندران،دکتر مهدی بابایی استاد دانشگاه تربیت مدرس، دکتر یونس بادآور نهندی استاد دانشگاه تبریز و دکتر سینا خردیار استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مباحث علمی و پژوهشی خود را به صورت سخنرانی و مونا علی اکبری دانشجوی دکترای حسابداری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر مقاله ارائه کردند.
jj'ed

Share