معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان

بر ساماندهی رسانه های استانی تاکید دارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی پور با اشاره به ساماندهی رسانه های استان گفت: هر روز یک فضای جدید رسانه ای در استان ایجاد می شود که اگر این حجم رسانه ها ساماندهی نشوند از فرصت به تهدید تبدیل خواهند شد از این رو بر ساماندهی رسانه ها تاکید دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از برگزیدگان نخستین جشنواره موضوعی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان که با موضوع پوشش اخبار و رویدادهای سالگرد ارتحال حضرت امام و همچنین بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار شده بود با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تقدیر شد.
محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه رابطه خوبی با رسانه ها 145edبرقرار کردیم، چرا که رسانه ها یک حوزه نظارتی عمومی هستند اگرچه دستگاه های دولتی دارای شبکه های مختلف نظارتی هستند اما همیشه مطالبی که بخش عمومی مطرح می کنند در تصمیمات سازمان های نظارتی تاثیرگذار است چراکه با افکار عمومی سروکار دارند.
جانشین ریس ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) استان گیلان ضمن تشکر از فعالیت رسانه ها در گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود : حضور و فعالیت رسانه ها در این عرصه ستودنی بوده است .
وی افزود: البته این تعامل باید دو سویه باشد رسانه ها صداقت و انصاف را رعایت کنند و دستگاه ها نیز آستانه تحمل خود را بالا ببرند.
وی در ادامه با برشمردن تاریخچه ای از زمان مصرف رسانه از مشروطه تا به امروز گفت: تلویزیون، موبایل ، رادیو، اینترنت، و روزنامه از ابزارهای اصلی انتقال پیام در دنیای امروز هستند.
احمدی پور تاکید کرد: فقط مدیران نیستند که دغدغه مشکلات جامعه را دارند بلکه رسانه ها هم چنین دغدغه ای دارند ما نیز به کمک رسانه ها نیاز داریم و نمی توانیم ادعا کنیم همه چیز را می دانیم اگر کسی چنین ادعایی کرد سخت در اشتباه است.
وی با اشاره به ساماندهی رسانه های استان گفت: هر روز یک فضای جدید رسانه ای در استان ایجاد می شود که اگر این حجم رسانه ها ساماندهی نشوند از فرصت به تهدید تبدیل خواهند شد از این رو بر ساماندهی رسانه ها تاکید دارم.

هیچ خط کشی و مرزبندی بین رسانه ها وجود ندارد
یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره) در مراسم تقدیر از رسانه های برگزیده این جشنواره اظهار داشت :این جشنواره برای اولین بار با ابتکار اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی و با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت های رسانه ای استان برگزار شده است .
وی اضافه کرد: در فراخوانی که خرداد ماه امسال از سوی این اداره کل منتشر شده بود بیش از ۷۰۰ اثر در قالب بولتن عملکرد رسانه های محلی گیلان از پوشش مراسمات و گزارشات تولیدی به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی ارسال شده بود.
وی ادامه داد: در راستای ارج گذاری به خدمات رسانه های استان از میان آثار ارسال شده یازده اثر که بیشترین حجم فعالیتها را متناسب با موضوع جشنواره داشته اند انتخاب شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام یادآور شد: از میان برگزیدگان رسانه هایی چون ۴ خبرگزاری محلی، ۴ روزنامه محلی و یک هفته نامه و دو پایگاه اطلاع رسانی نیز حضور داشتند که بیشترین فعالیت را در انتشار اخبار پوششی و تولیدی داشته اند.
وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران رسانه های استان اظهار داشت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی از همه رسانه های استان با همه نوع نگاه و نگرش سیاسی دعوت می کند تا در فرایند کاهش آسیب های اجتماعی ، آموزش همگانی جامعه و انعکاس واقعیتها همراهی های بیشتری داشته باشند.
رنجکش اضافه کرد: در بهره گیری از ظرفیت رسانه های استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان هیچ خط کشی و مرزبندی بین رسانه ها وجود ندارد و علاقمند هستیم همه ظرفیت های رسانه ای استان پا به میدان گذاشته و در این مسیر همراه ما باشند.
وی یادآور شد: برای بهره گیری از ظرفیت های رسانه های استان و هدف گذاری ها جهت رسیدن به اهداف مورد نظر جشنواره های موضوعی دیگری نیز برنامه ریزی شده است که دومین جشنواره با عنوان ” سواحل گیلان فرصت ها ظرفیت ها و چالش ها ” فراخوان از دو هفته پیش منتشر و خواستار فعالیت رسانه ها با موضوع دریا و سواحل می باشیم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: این فراخوان ها هم از طریق آدرس های الکترونیکی و هم از طریق شبکه های مختلف ارتباطی منتشر شده است، و علاقمندان می توانند تا ۱۵ مهر آثار خود را با موضوع فوق بین تاریخ های اول تیر تا ۳۱ شهریور در قالب بولتن های گزارشی به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان ارسال کنند.
رنجکش گفت: جشنواره موضوعی دیگری که پیش رو داریم بزرگداشت روز قدس است که از همه رسانه های استان که دارای پوشش اخبار و رویدادهای این روز و اخبار تولیدی می باشند دعوت می شود تا اخبار منتشر شده را تا پایان ماه مبارک رمضان به این اداره کل ارسال نمایند.

گفتنی است  از سوی احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به عنوان یکی از رسانه های فعال در پوشش اخبار ارتحال حضرت امام و همچنین سالروز حماسه سوم خرداد تجلیل و قدردانی شد.
48amed 49amed

Share