آیت‌الله رضا رمضانی

برخی افراد دین را ساخته دست بشر می‌دانند نه یک امر الهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنجشنبه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهدیه رشت اظهار کرد: برخی افراد دین را امر الهی و واقعی نمی‌دانند، بلکه آن را ساخته دست بشر می‌دانند و انسان خود را با وعده‌های داده شده در دین آرام می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنجشنبه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهدیه رشت اظهار کرد: برخی افراد دین را امر الهی و واقعی نمی‌دانند، بلکه آن را ساخته دست بشر می‌دانند و انسان خود را با وعده‌های داده شده در دین آرام می‌کند.

13901208000216_PhotoAوی نقش دین در زندگی انسان را تاثیرگذار دانست و افزود: دین در زندگی مادی و معنوی انسان‌ها نقش اساسی دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موج معنویت در دنیا ایجاد شده است، تصریح کرد: موج چهارم معنویت در قرن بیست و یکم در غرب و شرق دنیا ایجاد شده است.

وی دین را سبب تحول در انسان دانست و گفت: خداوند در رأس معنویت است و دین مسیر و هدف متعالی انسان را مشخص می‌کند.

رمضانی با اشاره به نقش دین در توسعه ایمان بشر ادامه داد: دین رفتار انسانی و آزادی را به آدمی نشان می‌دهد و انسان دیندار رفتار خود با دیگران و خداوند را اصلاح می‌کند.

وی رسالت قرآن را دعوت بشریت از تاریکی به نور دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی قران دعوت بشریت از تاریکی به نور است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دین حقیقت واحدی بوده که مسیر را برای رسیدن به پیامبر (ص) طی کرده است، خاطرنشان کرد: مسیر دین مانند حق، واحد است.

وی با اشاره به اینکه شیطان از راه‌های باطل ورود می‌کند، یادآور شد: شیطان به دنبال انحراف انسان‌هاست و دین به آدمی نگاه مثبت می‌دهد و خدامحوری در تمام زندگی بشر نقش ایفا می‌کند.

رمضانی امام صادق (ع) را معلم و آشنا به کلیات، جزئیات، شرعیات و اخلاق در دین خواند و گفت: امام صادق (ع) فهم عمیق از دین و تقوا را به پیروان خود آموزش داد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه انسان به دین باید جامع باشد، افزود: دین به تمام بخش‌های مادی و معنوی زندگی انسان جهت می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به احکام دین در خوردن، پوشیدن، مسکن و مرکب انسان اشاره کرد و متذکر شد: اگر عبادت ۱۰ جزء داشته باشد، ۹ جزء آن در کسب روزی حلال است.

وی با اشاره به آموزش واقعیت و حقیقت دین توسط امام صادق (ع) یادآور شد: خداوند در رأس مفاهیم دین قرار دارد و در تمام زندگی بشر نقش ایفا می‌کند.

*ذکر، انسان را به یاد خدا می‌اندازد / نماز عبادت جامع است

رمضانی غافل شدن از خداوند را سبب انحراف و هلاکت انسان دانست و خاطرنشان کرد: ذکر، انسان را به یاد خدا می‌اندازد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در مکتب امام صادق (ع) قرار داشته باشیم لازمه آن توجه به نماز است، تصریح کرد: نماز عبادت جامع محسوب می‌شود و تمام درها در نماز جمع شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری شناخت از دین را با معارف فرصت و زمان عنوان کرد و افزود: اگر معارف دین به ما نمی‌رسید در دین منحرف می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به افراد داوری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: افراد را نباید گناهکار و خارج از دین بدانیم زیرا داوری وظیفه ما نیست و این امر موجب ایجاد تفرقه و جدایی می‌شود.
/فارس

Share