بازرس کل گیلان در اولین نشست خبری خود در سال 93

۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانکی تنها نزد سه شرکت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرس کل گیلان تصریح کرد: در رسیدگی به تخلفات ادارات در سال ۹۲ ، برای ۱۰۸ کارمند، چهار مدیر، ۱۹ شهردار و ۳۰عضو شورا به دلیل نقض قوانین تقاضای تعقیب اداری صورت گرفت و تخلف آنها محرز شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیف ا… مسرور بازرس کل استان گیلان در اولین نشست خبری این سازمان در سال ۹۳  سالروز شهادت ۷۲ تن از شهدای حزب جمهوری اسلامی مخصوصا بنیان گذار قوه قضاییه اسلامی شهید دکتر آیت ا… بهشتی را تسلیت گفت .
وی در ابتدای صحبت های خود گفت : بنده معتقد هستم جایگاه رسانه یک جایگاه ویژه در نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر ما در این مدت به درخواست مصاحبه شما اصحاب رسانه لبیک نگفتیم به دلیل این است که نوع کار ما متفاوت بوده و چون طبع کار بازرسی ، قضایی بوده و تا موضوعی به نتیجه نرسد نمی توانیم آن را مطرح کنیم چون سیاسی می شود و این امر ادامه بازرسی را با مشکل روبرو می کند.

DSC07831

تنها راه کسب اعتماد عمومی در رسانه ها داشتن صداقت و امانت داری است
مسرور با خطاب قرار دادن اصحاب رسانه متذکر شد همان طور که در قانون اساسی در اصل ۲۴ آزادی بیان و اندیشه را در آیین مطبوعات آورده ، برای این آزادی اندیشه و تفکر قیودی هم مطرح کرده و شما باید نکاتی را در عملکرد رسانه ای خود مدنظر قرار داده و به آن پایبند باشید و از جمله آن نکات جلب اعتماد عمومی است که اگر در قالب رسانه عمومی بخواهیم اعتماد کسب کنیم باید صداقت و امانت داری را سرلوحه کارمان قرار دهیم و امروز شما یکسری آمار و گزارشاتی که ارائه خواهد شد را منعکس می کنید و من از تمام شما خواهش میکنم مطالب را به صورت حقیقت و بدون ترس مطرح کنید و از انتشار مطالب ناصحیح خودداری کنید.

نقش نظارتی سازمان از نقش بازرسی آن مهم تر است/۱۹۴ تخلف در سال ۹۲

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا مسرور بازرس کل گیلان در تشریح نحوه عملکرد سازمان بازرسی گفت : ما در راستای تکالیف قانونی بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون در ادارات نقش داریم و به عنوان تنها نهاد مستقل نظارتی ، این تکلیف مهم و حساس است که هم قانون گذار و هم مردم از ما به عنوان یک دستگاه نظارتی خواهان نظارت بر حسن اجرای امور هستند.

اهم کار ما نظارت است و بازرسی ای که بعد از وقوع جرم اتفاق می افتد بخش کوچکی از امور بازرسی است . و نظارت بر اقدامات دستگاه های اجرایی به سه بخش قبل ، حین و بعد از اجرا هست که هر کدام ویژگی های خود را دارد.
به طور مثال بازرسی قبل از اقدام و اجرای یک پروژه می تواند در آن ورود پیدا کند و جلوی اقدامات غیر قانونی را بگیرد و یا اینکه در حین اجرا کار سازمان با احساس اینکه کار در حال اجرا به نفع نظام نیست ورود پیدا می کند
وظیفه نظارتی سازمان بازرسی بسیار مهم تر از نقش بازرسی است . رویکرد قوانین نیز رویکرد پیش گیرانه است و اگر اینگونه نباشد خوشحال نمی‌شویم از اینکه در دستگاه حاکمیتی سوءجریان اتفاق افتد که این امر برای نظام هزینه دارد.و اگر ما بعد از وقوع جرم ورود کنیم مجبور به جریمه افراد می شویم که غالبا از مدیران نظام هستند و برای رشد آنها زحمت کشیده شده است و متاسفانه سال ۹۲ سازمان ۱۹۴ تخلف را ثبت کرده و ما هم اکثر زمان خود را روی نظارت با رویکرد پیشگیرانه گذاشته ایم

 بانک های استان بیش از ۱۶هزارمیلیارد ریال مطالبه دارند/چهار هزار میلیارد ریال از مطالبات تنها نزد سه شرکت است

DSC07828هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات بانک های استان گیلان وصول نشده که چهارهزار میلیارد ریال این مطالبات نزد سه شرکت قرار دارد.

مسرور خاطرنشان کرد: در مجموع شش هزار میلیارد ریال این مطالبات بانک ها در اختیار واحدهای صنعتی قرار دارد که این افراد از حسن اعتماد دولت سوء استفاده کرده و نسبت به پرداخت مطالبات خود اقدام نمی کنند.

بازرس کل استان گیلان یادآور شد: این افراد شش برابر بودجه عمرانی و سه برابر بودجه عمومی استان تسهیلات دریافت کرده و حاضر به تسویه حساب و پرداخت آن نیستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات بانکی یا این اعتبارات را هزینه نکرده و یا فقط بخشی از آن را در محل مورد نظر هزینه کرده اند.

مسرور خاطرنشان کرد: از دو ماه پیش، بازرسی در هماهنگی با سایر دستگاه های نظارتی اقدامات اساسی در این زمینه به عمل آورده و تمامی بدهکاران شناسایی و هم اکنون وصول این مطالبات به مرحله اجرایی رسیده و بزودی نسبت به وصول آنها اقدام خواهد شد.

بازرس کل گیلان گفت: سوء استفاده از مطالبات بانک ها و هزینه آن در غیر مسیر اصلی و قانونی؛ موجب افت تولید، بیکاری مضاعف و نابسامانی اقتصادی می شود.

وی یادآور شد: کسانی که تسهیلات مردم را از بانک ها دریافت کرده ولی نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمی کنند، باید منتظر قهر قوه قضاییه باشند.

رشد ۱۰۵ درصدی حضور بازرسان در معاملات سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول سال گذشته

DSC07824مسرور افزود: حضور و نظارت بازرسان اداره کل در معاملات و بازرسی ها در بهار امسال ۱۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در فصل بهار امسال، ۴۲۸ معامله به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون ریال به بالا در استان گیلان انجام شده که این معاملات نسبت به بهار سال قبل بیش از ۷۲/۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۲۲معامله به ارزش چهار هزار و ۴۴۰میلیارد ریال در استان گیلان انجام شده که بازرسان در چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال آن حضور و نظارت داشته اند

و سازمان در این معمالاتی که حضور داشتند ۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی داده و ۶ مورد را لغو و دستور تجدید معاملات را داده است.
مسرور در ادامه خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان ها موظفند که تمامی معاملات خود را در سامانه کشوری بازرسی ثبت کرده تا بازرسان بتوانند لحظه به لحظه این معاملات را دنبال و بر آنها نظارت کنند.

تشکیل و تحویل پرونده کیفری ۱۷کارمند ، ۵ مدیر ، ۶ شهردار و ۸عضو شورای اسلامی استان گیلان
وی یادآورشد: در رسیدگی به تخلفات ادارات و دستگاه های دولتی در سال ۹۲ ، این اداره کل برای ۱۰۸ کارمند، چهار مدیر، ۱۹ شهردار و ۳۰عضو شورا  به دلیل نقض قوانین تقاضای تعقیب اداری صورت گرفت و تخلف آنها محرز شد. و همچنین برای ۱۷کارمند ، پنج مدیر ، شش شهردار و هشت عضو شورای اسلامی استان گیلان پرونده کیفری تشکیل تشکیل شد.

بازرس کل گیلان تصریح کرد: ادارات و دستگاه های دولتی تکلیف قانونی دارند که نسبت به پیشنهادات این اداره کل اقدام کنند که در صورت کوتاهی از آن، برای آنها یک تا پنج سال مجازات انفصال از خدمات دولتی پیش بینی شده است.
مسرور با اشاره به اینکه سازمان علاوه بر بازرسی میتواند پیشنهاد اصلاحیه بدهد گفت :  ما در سال ۹۲ به دستگاه های مختلف ۸۲۱ مورد پیشنهاد اصلاحیه دادیم و از نظر سازمانی دستگاه مربوطه موظف است اصلاحیه ای که سازمان میدهد را اجرا کند و اگر مدیری از آن تخطی کند ۱ تا ۵ سال انفصال از خدمت خواهد شد

در سال ۹۳ بازرسی ۸ دستگاه به اتمام رسیده و برای ۵ دستگاه در حال انجام است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا بازرس کل استان گیلان با اشاره به انواع بازرسی ها گفت: بازرسی های مستمر خود را از ۲۵ فروردین امسال شروع کردیم که اکنون بازرسی ۸ دستگاه به اتمام رسیده و بازرسی ۵ دستگاه دیگر در حال اجراست.و از جمله این دستگاه ها می توان به دانشگاه علوم پزشکی ،شرکت سهامی آب منطقه ای ، شرکت توزیع برق گیلان ، ثبت رودسر ، شهرداری رودبنه ، سد رودسر ، آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت ، جهاد کشاورزی اشاره کرد
وی در ادامه به حضور بازرسان در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری منطقه ۲ ، ثبت املاک و اسناد رشت ، سازمان صنعت و معدن اشاره کرد.

Share