علیزاده:میراث فرهنگی استان اماده برطرف کردن مشکلات آثار تاریخی انزلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ی علنی شورای اسلامی شهرستان انزلی با محوریت احیای بافت‌های فرسوده شهری در حوزه میراث فرهنگی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار ،شهردار و جمعی از شهروندان شهرستان انزلی برگزار شد. مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ی علنی شورای اسلامی شهرستان انزلی با محوریت احیای بافت‌های فرسوده شهری در حوزه میراث فرهنگی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار ،شهردار و جمعی از شهروندان شهرستان انزلی برگزار شد.

shorayeedarianzali1مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی سرمایه گرانقدر به جا مانده از تاریخ و تمدن بزرگ ایران است گفت: میراث فرهنگی از سرمایه های انسانی به جا مانده از گذشته است و برای میراث فرهنگی حفظ بناهای تاریخی مهم است و همه باید تلاش جدی در جهت حفاظت و صیانت و احیا ی آثار تاریخی داشته باشند.

این مسئول میراث فرهنگی از وجود یکهزار و ۳۰ اثر در گیلان خبر داد و یادآور شد: تعداد آثار در استان گیلان بسیار زیاد است که برخی از آنها متعلق به دستگاههای دولتی و بانک و شهرداری هاست و برخی دیگر در اختیار مردم است. با توجه به اعتبارات محدود همگان به عنوان یک وظیفه باید تلاش کنند این آثار و بناها مرمت شده و ماندگار بمانند.

علیزاده همچنین از آمادگی میراث فرهنگی استان برای برطرف شدن مشکل آثار فرهنگی و تاریخی انزلی خبر داد.

به گفته ی وی از سال گذشته تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زیر ساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی به شهرستان انزلی اختصاص یافته است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: نشانی هر شهری میدان آن شهر است اما وضعیت میدان شهر انزلی برازنده این شهر نیست که دلایل مختلفی در این امر دخیل هستند و باید همه در جهت زیبا سازی شهر تلاش کنند.

حسن خسته‌بند، با بیان اینکه باید در حفظ و نگهداری آثار فرهنگی تلاش شود، تصریح کرد: پیشنهاد بنده تشکیل یک کارگروه متشکل از اعضای شورا، مهندسان و صاحب‌نظران حوزه ی میراث فرهنگی است که با یک نگاه فنی با حفظ میراث فرهنگی مشکلات شهر انزلی نیز حل شود.

وی در خصوص سرمایه گذاری در بناهای میراثی و احیا آثار تاریخی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: تحقق مسایل نیازمند یک رویکرد جدید از سوی میراث فرهنگی برای ورود دادن بخش خصوصی است که نفعی برای شهر و آنها داشته باشد و بهتر است یک زمان اجرایی برای آن تعیین شود و پس از آن کارها اتفاق بیفتد.

محمدرضا بدیعی‌فر رییس شورای اسلامی شهرستان بندر انزلی در این نشست به بیان مشکلات موجود در حوزه آثار تاریخی انزلی پرداخت و اظهار کرد: انتظار می‌رود میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار فرهنگی و تاریخی در برطرف شدن مشکلات موجود به ویژه میدان مرکزی شهر که نگین انزلی است ما را یاری کند.

در ادامه هریک از اعضای شورای شهر،شهردار و فرماندار انزلی به ارایه ی نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

/پایگاه اطلاع رسانی میراق فرهنگی

Share