برخورد با هنجارشکنان روزه‌خوار در ماه مبارک رمضان در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در اطلاعیه مشترک دادستان انقلاب اسلامی، پلیس و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان آمده است: رمضان ماه ضیافت الهی، رحمت، برکت و آمرزش و غفران الهی است. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: برای بهره‌مندی از فیوضات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در اطلاعیه مشترک دادستان انقلاب اسلامی، پلیس و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان آمده است: رمضان ماه ضیافت الهی، رحمت، برکت و آمرزش و غفران الهی است.

13920321000812_PhotoAدر بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: برای بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان افرادی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند از روزه‌خواری در انظار عمومی خودداری کنند و حرمت این ماه را نگه دارند در غیر این صورت با هنجارشکنان برخورد می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: مسافران از صرف غذا در فضای بیرونی رستوران‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها بپرهیزند و متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌ها بین‌راهی دارای مجوز با حفظ حریم‌ها و رعایت شئون‌ اسلامی و پوشش فضای خود به مسافران ارائه خدمت کنند.

دادستان انقلاب اسلامی، پلیس و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در اطلاعیه مشترک خود آورده‌اند: دیگر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و باید از ارائه هرگونه سرویس خودداری کنند.

این اطلاعیه اضافه کرده است: امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط ماموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم در زمان افطار و پس از آن تقویت می‌شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با امنیت کامل از این اماکن استفاده کنند.

اطلاعیه مذکور بر ضرورت رعایت حفظ حجاب و عفاف و دوری از ناهنجاری‌ها در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و یادآور شد: پلیس گیلان به‌عنوان حافظ جان و مال و ناموس شهروندان استان با هرگونه هنجارشکنی احتمالی از سوی خاطیان قاطعانه برخورد می‌کند.

فارس/

Share