نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مهدیه رشت:

ایران پرچمدار اسلام ناب در مقابل دو اسلام خشن و سکولار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب در مقابل دو اسلام خشن و سکولار ساخته دشمنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب در مقابل دو اسلام خشن و سکولار ساخته دشمنان است.

pic (saeedii) حجت‌الاسلام علی سعیدی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مهدیه این شهر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برای برپایی این مراسم قدردانی کرد.

وی تشکیل حکومت اسلامی ایران را بر اساس گفتمان نبوی و علوی عنوان کرد و گفت: ۳۵ سال است که این حکومت در سرزمین مقدس ایران شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را سومین انقلاب توحیدی ذکر کرد و افزود: این انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب بعدی از نوع توحیدی انقلاب جهانی اسلام به رهبری حضرت مهدی (عج) است، افزود: انقلاب‌های توحیدی دارای سه رکن هستند که رکن نخست آن رهبری الهی است.

سعیدی با اشاره به اینکه هیچ انقلاب توحیدی بدون رهبری الهی قابل تعریف نیست، تصریح کرد: رکن دوم این انقلاب شریعت و رکن سوم نیز مردم است.

وی رهبری و شریعت را شرط لازم و مردم را شرط کافی دانست و گفت: هیچ‌کدام از اینها بدون دیگری محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران رهبری، شریعت و مردم را سه رکن مهم برای انقلاب توحیدی عنوان کرد.

*۳ وظیفه مهم رهبران دینی/اختلاف منتظری و بازرگان با امام (ره) بر سر تفکر و اندیشه امام (ره) بود

pic-saeedii)وی نقش مثبت و منفی خواص که نقطه اصلی تفکر شهید بهشتی بود، را مورد بحث قرار داد و افزود: رهبر دینی دارای سه وظیفه مهم است.

سعیدی وظیفه نخست رهبر دینی را ابلاغ نسخه شریعت ذکر کرد و یادآور شد: معرفی دین به مردم و سبک زندگی وظیفه رهبری است و هیچ راهی برای سعادت به جز عمل کردن به این نسخه نیست.

وی شریعت را نقشه راه انسان دانست که طبق دستور خداوند باید به آن عمل شود و اضافه کرد: قرآن نسخه درمان کننده بشر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران وظیفه دوم رهبران دینی را عملیات‌سازی نسخه شریعت عنوان کرد و افزود: برای بهشت رفتن باید موانع برداشته شود و بدون قدرت نمی‌شود با فساد مبارزه کرد.

وی تفکر بازرگان و منتظری با امام راحل را متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: اختلاف بازرگان و منتظری با امام (ره) بر سر قدرت نبود بلکه به لحاظ تفکر با اندیشه امام (ره) مشکل داشتند.

*تفکر شهید بهشتی پیاده کردن صفر تا ۱۰۰ احکام اسلام بود

سعیدی ریشه تفکر شهید بهشتی با بنی‌صدر را بر سر قدرت ندانست و تصریح کرد: تفکر بهشتی اسلام ناب بود و می‌گفت احکام اسلام صفر تا ۱۰۰ باید پیاده شود.

وی اختلاف امام راحل با منتظری را بر سر ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: امام می‌گوید ولایت فقیه در تداوم ولایت امام (ع) و پیامبر است اما منتظری می‌گفت تا امام زمان (عج) را قبول دارد و پس از بعد از آن را نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سومین وظیفه رهبر دینی را پاسداری از اسلام و حکومت دینی دانست و یادآور شد: مقابله با اندیشه‌های انحرافی وظیفه مهم رهبران دینی و الهی بود.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار جمهوری اسلامی تدبیر ذات الهی است، خاطرنشان کرد: pic (16)کسی حق ندارد به این نرم‌افزار دست‌درازی کند.

سعیدی به مشکل طلحه و زبیر با علی (ع) اشاره کرد و گفت: آنها به علی (ع) می‌گفتند به تو رای می‌دهیم مشروط بر اینکه در قدرت با تو شریک شویم و امام (ع) می‌فرمود شما می‌توانید در اداره امور به من کمک کنید اما در اعمال ولایت نمی‌شود شما را شریک کنم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌شود آدم‌ها در اعمال ولایت شریک شوند، تصریح کرد: سیستم‌بخشیدن به حکومت وظیفه مهم رهبران دینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دنیای امروز را در اختیار مسیحیت مصلح شده دانست و گفت: از حدود یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر مسلمان در دنیا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون نفر شیعه هستند و بقیه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز حدود ۷۰ سال از عمر رژیم صهیونیستی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این رژیم قبل از انقلاب در تمام جنگ‌ها پیروز بود اما پس از انقلاب اسلامی در همه جنگ‌ها شکست خورد.

سعیدی استراتژی آمریکا را جنگ تمدنی نامید و افزود: پس از عملیاتی کردن این جنگ در عراق و افغانستان و … شکست در آنها، آمریکا استراتژی را تغییر داد و جنگ تمدنی درون اسلام راه‌ انداخت و سراسر جهان اسلام را درگیر جنگ کرد.

*ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب در مقابل دو اسلام خشن و سکولار ساخته دست دشمن است

وی شکل‌گیری داعش را از سال ۱۹۸۵ عنوان کرد و گفت: امیر کویت گفته بود که اگر سران عرب به سخنان رهبر ایران عمل می‌کردند امروز این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه ایران اسلامی پرچمدار اسلام ناب در مقابل دو اسلام خشن و سکولار است، متذکر شد: این حکومت اسلامی باید به دست امام زمان (عج) جهانی شود و وظیفه این مهم بر عهده مردم است.

وی با بیان اینکه باید کمر همت ببندیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران وظیفه مهمی در شرایط بسیار حساس کنونی دارند.
/فارس

Share