مديرعامل و رييس هيئت مديره شركت مخابرات استان گيلان

مخابرات به دنبال به روز شدن و رقابت با دنیای فناوری در منطقه است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه مدیران ارشد مخابرات از سال ۹۰ به دنبال تحول ساختاری عملیاتی رفتند اظهارداشت:اگر در عصر تکنولوژی مخابرات و فناوری اطلاعات به روز نشوند قطعا منویات رهبری که همان رسیدن به افق ۱۴۰۴ است تحقق پیدا نمی کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان در ابتدای گفتگوی خود با خبرنگار دیارمیرزا ضمن آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و توفیق روزافزون برای خدمتگزاران نظام از اینکه اولین گفتگوی اختصاصی خود را با پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انجام می دهد ابراز خرسندی نمود و خاطرنشان ساخت: جوانانی مومن و حزب اللهی اعضای تحریریه دیارمیرزا را تشکیل می دهند و زمینه آشنایی من با پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به سال قبل بر می گردد درست در زمانیکه در سمنان  در هیات مدیره مخابرات آن استان مشغول خدمت به مردم بودم

پیش زمینه خصوصی سازی در مخابرات به دهه ۸۰ بر می گردد
khezrdoost81 (1)مهندس رضا خضردوست درخصوص واگذاری مخابرات به بخش خصوصی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ ، شرکت مخابرات در سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و در ابتدای خصوصی سازی نیز نگرانی هایی برای کارمندان و مدیران شرکت وجود داشت اما الحمدالله کنسرسیوم اعتماد مبین به عنوان سهامدار اصلی شرکت که از مدیران اجرایی نظام بوده اند در این چندساله توانسته اند اقدامات خوبی را آغاز نمایند.
وی پیش زمینه خصوصی سازی در مخابرات را مرتبط با دهه ۸۰ دانست و گفت: در دهه ۸۰ خصوصی سازی شرکت مخابرات دولتی را داشتیم بطوریکه تمام کارهای مخابرات در زمینه های مختلف اعم از نصب و راه اندازی، سوییچ و تغذیه به بخش خصوصی و پیمانکاران واگذار می شد.

مخابرات به دنبال به روز شدن و رقابت با دنیای فناوری اطلاعات در منطقه است

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه مدیران ارشد مخابرات از سال ۹۰ به دنبال تحول ساختاری عملیاتی رفتند اظهارداشت: با عنایت به رشد روزافزون فناوری اطلاعات و با توجه به اینکه پیشرفت فناوری موجب پیشرفت در سایر صنایع نیز می شود اگر در عصر تکنولوژی مخابرات و فناوری اطلاعات به روز نشوند قطعا منویات رهبری که همان رسیدن به افق ۱۴۰۴ است تحقق پیدا نمی کند و مخابرات به دنبال به روز شدن و رقابت با دنیای فناوری اطلاعات در منطقه است و الحمدالله پس از خصوصی سازی درصدی از این پیشرفت محقق شده و امید داریم در سالهای نه چندان دور رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

  اقدامات عملی در جهت بهبود شرایط پیمانکاران
khaezrdoost816 (1)خضردوست با اشاره به اینکه همه ی مدیران مخابرات در زمان خودشان باتوجه به نیازهای زمانه زحمت کشیده اند افزود: از زمان ورود من  در مهر ماه سال قبل به شرکت مخابرات گیلان ، اولین دغدغه ام افزایش درآمد شرکت بود در سنوات قبل درآمد تلفن ثابت به اندازه ی هزینه ای که برای آن انجام می شد نبود به همین دلیل در کنار کاهش هزینه ها به دلیل کارهای درآمدزا رفتیم وشرکت مخابرات گیلان را که دارای پتانسیل نهفته بود از حالت سکون دراوردیم.
وی در ادامه اظهارداشت:پیمانکارانی وجود داشته اند که می گفتند دریافتی کمی دارند و قادر به  پرداخت و بیمه حقوق کارگران نیستند بنابراین در اولین اقدام پیمانکارانی که رانندگان اجاره ای داشتند مبلغ قراردادشان را افزایش دادیم و رانندگان انها را بیمه کامل نمودیم.در اقدام بعدی با تشکیل کمیته ی تجدیدنظر قرارداد پیمانکاران شبکه مراکز تلفنی خطوط ثابت را با توجه به افزایش نرخ تورم و همچنین وسع شرکت مخابرات افزایش داده شد.

مشترکین شرکت ضحی کیش از این به بعد مشترک شرکت مخابرات گیلان محسوب می شوند

khaezrdoost816 (4)مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان درخصوص اقدامات این شرکت در حوزه ی درامدزایی اظهارداشت:همه ی استان های کشور ADSL اختصاصی مخابرات داشتند اما گیلان از آن بی بهره بود بنابراین اینترنت پرسرعت مخابرات را راه اندازی کردیم.
این مسئول با بیان اینکه شرکتهای پپ(pap)حدود ۹ سال در استان و کشور مشغول خدمات دهی هستند وی ادامه داد مخابرات گیلان فروش اختصاصی ADSLخود را به دو شرکت ضحی کیش و اندیشه سبز خزر واگذار کرده بود و باید بگویم که شرکت ضحی کیش نتوانست به تعهدات خود عمل کند و تصمیم گرفتیم که این شرکت را کنار بگذاریم و باتوجه به اینکه این شرکت از تهران معرفی شده بود یک روند طولانی دراین زمینه طی شد و همین جا باید اعلام کنم که مشترکین شرکت ضحی کیش از این به بعد مشترک شرکت مخابرات گیلان محسوب می شوند.در خصوص شرکت اندیشه سبز خزر نیز مخابرات استان گیلان دو قرارداد ۲۳ هزار پورت و ۴۵ هزار پورت با این شرکت داشته است و زمان قرارداد ۲۳ هزار پورتی که یکساله بوده در تاریخ ۲۶/۱/۹۳ به اتمام رسیده و با توجه به اتمام قرارداد مشترکین شرکت اندیشه سبز خزر ، مشترک ADSlشرکت مخابرات گیلان محسوب می شوند.اما قرارداد ۴۵ هزار پورت با توجه به اینکه ۷ ساله بوده و بصورت BOT با شرکت اندیشه سبز خزر بسته شده کماکان جاری است و در این خصوص اقدامی انجام داده نشده است.
آمادگی مخابرات برای ارائه خدمات کلان اینترنت
مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه در آذرماه ۹۲ یعنی یک ماه و نیم پس از ورود به شرکت مخابرات گیلان، معاونت تجاری را با محوریت بازاریابی،فروش و خدمات پس از فروش «پشتیبانی با شعار مشتری مداری »تاسیس کردیم و از اذر ماه شروع به خرید پورت ADSLکردیم که  به موازات  نصب و راه اندازی ، فروش ADSL نیز داشتیم و تا پایان اردیبهشت ماه به ۳۱ هزار مشترک اینترنت ADSL رسیده ایم و حدود ۷ هزار کاربر از ضحی کیش و ۱۵ هزار کابر از اندیشه سبز خزر نیز به انها اضافه خواهد شد.
خضردوست با بیان اینکه به اندازی کافی پهنای باند خریداری شده است گفت:امادگی ارائه خدمات به تمام مشترکین وجود دارد و مشترکین کلان اعم از سازمان ها,دانشگاه ها,بانک ها و موسسات می توانند نسبت به خرید اینترنت اختصاصی ،اینترانت ،mpls,ptp,ptmp, g.Tاقدام کنند.
وی در ادامه بیان کرد: با ارائه خدمات ارزش افزوده بر روی تلفن ثابت نظیر مشاوره تلفنی,اعلام ساعات شرعی, ADSLو…به دنبال سود دهی شرکت و حل مشکل کارگزاران و پیمانکاران هستیم.

بازنشستگی ۲۵۰ نفر و جذب ۵۰ نیروی تحصیل کرده
مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان به افتتاح سالن ناک noc« مونیتورینگ مخابرات گیلان» اشاره کرد که در این خصوص در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را خدمت هم استانی های عزیزم ارائه خواهم کرد وی ادامه داد :در این مدت کوتاه توانسته ایم برای تعدادی از جوانان تحصیل کرده بومی استان با ایجاد فرصت های جدید کاری در شرکت مخابرات گیلان  شغل ایجاد کردیم  وهمچنین حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای شرکت با سابقه ۳۰ سال به بالا را با پاداش های تشویقی بازنشسته کردیم  و به جای انها حدود ۵۰ جوان تحصیل کرده در شرکت شروع بکار کردند و  در بخش های مختلف اعم از کال سنتر و برندشاپ « مرکز پاسخگویی ۲۰۲۰ و فروشگاههای مخابرات »mdf و…جایگزین شده ند.

نصب دستگاه هشداردهنده برای جلوگیری از سرق کابل در روستاها

IMG_8786مهندس رضا خضردوست گفت: طبق مصوبه هیئت مدیره سابق مخابرات گیلان  اگر در روستایی بیش از دو بار سرقت کابل انجام شود نباید در آن روستا کابل کشی صورت گیرد تا اینکه اهالی خود روستا با همکاری شورای اسلامی محل با ارائه تضمین های لازم نسبت به حفاری اقدام  نمایند  سپس شرکت مخابرات کابل در اختیار انها قرار خواهد داد .اما شاهد هستیم که در یک روستا ۴ بار سرقت کابل صورت گرفته و تلفن ۷۰ مشترک نیز قطع شده است.در این زمینه بررسی لازم صورت گرفت و مشخص شد که میانگین درامد شرکت مخابرات از هر مشترک در حدود ۳ هزار تومان و در ماه برابر با ۲۱۰هزار تومان بوده است اما برای ۳ بار سرقتی که صورت گرفت شرکت مخابرات گیلان در حدود ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان هزینه انجام داده است.بنابراین اگر بخواهیم مدام برای این امور هزینه کنیم دیگر پولی برای ما باقی نمی ماند تا به امورات دیگر شرکت بپردازیم اما با توجه به اینکه ما یک شرکت خدماتی هستیم و بنده هم بعنوان یک مدیر بومی درک می کنم که اگر تلفن ثابت هم استانی من قطع شده باشد چه مشکلاتی را می تواند برای ایشان پدید اورد کمیته جلوگیری از سرقت و حوادث را در مخابرات گیلان تشکیل داده وبرای جلوگیری از سرقت کابلها اشاره کرد و گفت:دستگاه های هشدار دهنده(آلارم) خریداری و نصب شده است و با کوچکترین حرکتی که سارقان انجام دهند بلافاصله پلیس ۱۱۰ ،رییس شورای محل و پایگاه محل در جریان قرار خواهند گرفت و به محل اعزام خواهند شد. و موضوع دیگر افزایش ارتفاع نصب کابل ها بوده است.همچنین با افزایش حقوق کارگزاران روستایی انها بگونه ای موظف شده اند که تعهد بیشتری به کار خود داشته باشند تا اینکه شرکت مخابرات با قطعی تلفن شرمنده ی مردم نشود و از طرف دیگر یک بارمالی سنگین به شرکت تحمیل نشود.در ضمن در حال بازسازی مناطق آسیب دیده از سرقت هستیم که دو نفر از مشاورین باسابقه بنده در حال پیگیری این امور هستند .شایان ذکر است  از اسفند ماه ۹۲ آمار سرقت در گیلان بسیار پایین آمده که نشان از همکاری مردم  ، قضات مومن و پرتلاش دادگستری استان ، مامورین  خدوم محترم انتظامی و پایگاههای بسیج مناطق گیلان می باشد .

                                                                                                             هم کد سازی تلفن ثابت در استان گیلان
IMG_8811
در سال ۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین روزهای عمر دولت دهم، تعرفه نرخ پایه مکالمات را افزایش داده بود و  با روی کار امدن دولت تدبیر و امید، وزیر محترم ارتباطات جناب دکتر واعظی اعلام داشتند که تعرفه ها نباید افزایش پیدا کند و بدین ترتیب نیز درآمد حاصل از اضافه تعرفه به مردم بازگردانده شد.
طبق مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات ثابت از پالس به ثانیه تغییر کرد و به تمام اپراتورها ۶ ماه مهلت داده شد تا این طرح را اجرایی کنند.

مهندس رضا خضردوست به اغاز فعالیت های هم کد سازی تلفن ثابت در استان گیلان اشاره کرد و گفت : تا کنون سه جلسه در خصوص هم کدسازی تلفن ثابت در شرکت مخابرات گیلان  تشکیل شده است .

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات استان گیلان با اشاره به اینکه با اجرای مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن‌همراه داخل شبکه‌ای برای سیم‌کارت‌های دائمی به صورت یکنواخت (flat) اعمال شده و هزینه جابجائی  که برای مشترکان تلفن همراه شرکت مخابرات(همراه اول) اعمال می‌شد، حذف شده است وی افزود:برای تلفن ثابت نیز طرح هم کد سازی اجرایی می شود و بدین ترتیب هزینه جابه جایی تلفن ثابت نیز حذف خواهد شد.

در این طرح تمام پیش شماره های استان تبدیل به یک پیش شماره واحد ۰۱۳ می شود و تمامی شماره های تلفن ثابت در جای جای استان گیلان هشت رقمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان اجرای این طرح را به نفع مردم استان گیلان دانست و افزود : با اجرای این طرح , تعرفه تمامی مکالمات مشترکین تلفن ثابت از چابکسر گرفته تا آستارا به صورت مکاملات درون شهری محاسبه می شود .
وی در ادامه بیان داشت: این موضوع به طرق مختلف اعم از پیام و آنانس تلفنی به اطلاع مردم شریف گیلان خواهد رسید و مطمئنا یک سری از شماره ها نیز تغییر خواهند کرد و در پرتال شرکت مخابرات استان گیلان نیز در این خصوص اطلاع رسانی لازم به خواهد آمد.

رضا خضر دوست در ادامه خاطرنشان کرد : اجرای این طرح از اوایل  شهریور ۹۳ در استان گیلان اغاز می شود اما تمام سعی خود را انجام خواهم داد که اوایل مردادسال جاری  بتوانیم هم کد سازی تلفن ثابت را در استان گیلان به مرحله اجرا در اوریم .

مدیرجهادی هستم و درکارهای حاکمیتی دخالت نخواهم کرد

IMG_8781مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان درخصوص پایان انحصار ارائه نسل سوم تلفن همراه در شهریور و همچنین فیلتر ماندن برخی خدمات نظیر تماس تصویری گفت:شرکت رایتل به علل مختلف نتوانست از خدمات نسل سوم تلفن همراه که بطور انحصاری در اختیارش قرار داده شده بود استفاده کند. اما این خبر خوش را به شهروندان رشتی می دهم که با رایزنی های بسیاری که صورت گرفت. شهر رشت به همراه ۱۰ شهر دیگر در کشور در فاز نخست نسل سوم تلفن همراه قرار دارند و در تلاش هستیم که سایر شهرهای گیلان در فاز دوم ارائه خدمات نسل سوم قرار گیرند.و درخصوص بحث ارتباط تصویری هم باید بگویم که بنده یک مدیرجهادی هستم و درکارهای حاکمیتی دخالت نخواهم کرد.
خضردوست با بیان اینکه درامد حاصله از تلفن همراه مربوط به شرکت ارتباطات سیار است اما امکاناتی نظیر LPS از طریق مخابرات دراختیار این شرکت قرار می گیرد و همچنین از طریق مخابرات برای توسعه،جذب، بهسازی و بهینه سازی و نگهداری پیمانکاران لازم جذب می شوند خاطرنشان کرد: به همین دلیل در توافقنامه ای با شرکت ارتباطات سیار تنظیم می شود و درصدی از درآمد حاصله طبق توافقنامه در اختیار مخابرات قرار خواهد گرفت و اینکه در نسل سوم چه خدماتی به مردم اراده خواهد شد در اختیار مدیریت شرکت ارتباطات سیار بوده و در زمان لازم توسط شرکت ارتباطات سیار اطلاع رسانی لازم بعمل خواهد امد.

                                                    قطعی سرویس آوای انتظار به دلیل بروز رسانی نرم افزار در کل کشور بوده است
khaezrdoost816 (1)مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان درخصوص جوسازی برخی سایت ها و رسانه ها درخصوص قطعی مقطعی برخی از سرویس های همراه اول نظیر آوای انتظار گفت: از رسانه ها انتظار می رود در اینگونه مواقع بگویند با تحقیق بیشتر و اطلاعات دقیق تر اطلاع رسانی کنند و مطمئنا روابط عمومی شرکت مخابرات نیز همواره پاسخگو آن عزیزان  بوده و در آینده نیز خواهد بود اما درخصوص قطعی مقطعی سرویس آوای انتظار باید بگویم که این سیستم بصورت نرم افزاری درکل کشور درحال به روز رسانی بوده است و این موضوع ارتباطی به شرکت مخابرات گیلان ندارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به چشم انداز افق ۱۴۰۴ مقام معظم رهبری با باندبازی و جناح گرایی محقق نخواهد شد ادامه داد: گاهی اوقات برخی از رسانه ها اهداف سیاسی را در امور دخالت می دهند و حتی خود صداوسیما نیز زمانیکه می خواست از انالوگ به دیجیتال  تغییر سیستم بدهد کلی در قسمت های مختلف آن اختلال پیش آمد که این یک  امر طبیعی است

 در شرکت مخابرات گیلان  در این نه ماهه توانسته ایم سرعت اینترنت  تلفن همراه اول استان «نسل دو فعلی» gprs  را تا حدود ۲۵۰k برسانیم و مشترکین فهیم همراه اول استفاده بیشتری از این امکانات کردند بطوریکه درآمد این بخش تلفن سیار حدود ۲/۵ برابر افزایش پیدا کرد که امیدوارم تا چند ماه دیگر وبا  ارائه نسل سوم تلفن همراه    سرعت بیشتری را برای  اینترنت خطوط تلفن همراه ،خدمت مشترکین عزیز ارائه کنیم.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه برخی رسانه های ارتباط جمعی در تلاش هستند تا با زیرسوال بردن مسئولین به مردم اینگونه نشان دهند که خودشان خیلی مردمی هستند عنوان کرد متاسفانه اینکونه اقدامات شایسته نیست و احساس می شود که می خواهند با اهدافی خاص به مدیران ضربه بزنند اما باید بگویم که مدیران به فکر خدمت به مردم هستند ومی بایست بعد از دوسال کارنامه ی کاری انها را ارزیابی کنید و ببینید که آیا کاری انجام داده اند یا خیر!

آغاز فعالیت مدیریت جهادی بر پایه اقتصاد مقاومتی  در شرکت مخابرات استان گیلان

IMG_8783مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات استان گیلان با توجه به نام گذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت :  نامگذاری سالها که توسط مقام معظم رهبری صورت می گیرد نباید تنها بصورت شعار بماند و شرکت مخابرات غیر ازاینکه به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تجاری عمل می کند باید به مسائل فرهنگی و مذهبی نیز بپردازد و تلاش کردیم که در مقام عمل به منویات رهبری در حوزه ی فرهنگ توجه کنیم.

رضا خضردوست از وجود شورای فرهنگی مخابرات و پایگاه مقاوت مخابرات با عضویت ۸۳۵ ایثارگر، جانباز ،خانواده شهید، رزمنده در این شرکت خبر داد و افزود :درهمین راستا مراسم هایی در روز ارتحال امام خمینی (ره)و روز جانباز با حضور ایت الله موحدی کرمانی و حجت الاسلام دکتر حیدری برگزار کردیم و از سردار هامون محمدی نیز تقدیر به عمل امد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:این مراسمات بدون آن که هیچ گونه رنگ و بوی سیاسی در آنها جاری باشد برگزار شده است زیرا  حضرت امام و جانبازان و ایثارگران بر گردن ما حق دارند .

رضا خضردوست در ادامه گفت : ما توانسته ایم این فرهنگ را در این سازمان به وجود بیاوریم که پاسخگوی مردم هستیم و  نباید ما طلب کارانه جوابگوی انها باشیم.

ایشان از احترام فراوان حتی برای بدهکاران به شرکت مخابرات خبر داد و افزود :در شرکت مخابرات همواره سعی می شود احترام مردم حفظ شود و حتی برای  بدهکاران  کلان دیتا خود نامه کتبی همراه با پکیج هدیه ارسال  کرده ابم و از انها دعوت می کنیم تا بدهی های خود را پرداخت کنند.

وی انجام کار های فرهنگی مذهبی در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است را وظیقه همه ارگان های خصوصی و دولتی دانست و افزود :تا کار فرهنگی انجام نشود نمی توانیم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم .

Share