رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

۵۱ درصد جرائم اینترنتی سال گذشته برداشت از حساب کاربران بوده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، با تلاش کارآگاهان پلیس فتا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سارقان اینترنتی کشف و به مالباختگان برگشت داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، با تلاش کارآگاهان پلیس فتا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سارقان اینترنتی کشف و به مالباختگان برگشت داده شد.

IMG09120253وی اظهارداشت: دنیای مجازی، دنیای جدید در فناوری اطلاعات است و بسیاری از خدمات را در کمترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار می دهد.

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در فضای تولید و تبادل اطلاعات رفتارهای کاربران به سبک زندگی واقعی شبیه سازی شده است.

وی افزود: در این دهکده جهانی باید حواس همه باشد مجرمان همانند دنیای واقعی در کمین هستند.

محمد خانی اظهارداشت: واژه های همچون فناوری، اینترنت، فضای مجازی، دهکده جهانی و غیره از جنس موج سوم فناوری اطلاعات چند سالی است که  دنیا را تحت شعاع خود قرار داده است.

وی اذعان داشت: اینترنت چاقوی دولبه است، یک لبه خدمات اجتماعی که زندگی را آسان تر می کند و لبه دیگر رفتارهای نابهنجار اجتماعی که معضلات جبران ناپذیری دارد.

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: جرائم یارانه از رفتارهای نابهنجار اجتماعی که در فضای اینترنت گسترش یافته است، جرائمی که در اثر غفلت و ناآگاهی کاربران رخ می دهد.

وی افزود: مهمترین جرائمی که طی سال گذشته در سراسر گیلان در حوزه تولید و تبادل اطلاعات اتفاق افتاد، برداشت از حساب کاربران با ۵۱ درصد از سهم مجموع جرائم اینترنتی در استان بود.

محمد خانی اظهارداشت: جرائم اخلاقی با ۲۵ درصد، سرقت و کلاهبرداری هشت درصد از دیگر جرائم اینترنتی استان طی سال گذشته بود که رتبه ها دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه با بیان اینکه نیمی از جرائم اینترنتی در استان سرقت از حساب های کاربران است، اذعان داشت: سرقت از حساب های کاربران شگردی که سارقان از غفلت مشتریان خرید اینترنتی سوء استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتای استان یادآورشد: سارقان اینترنتی سال گذشته از حساب شهروندان گیلانی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برداشت کردند که با تلاش کارآگاهان پلیس فتا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این وجوه کشف و به مالباختگان برگشت داده شد.

مهر/

Share