نماینده ولی فقیه در گیلان

پوچ‌گرایی یکی از دردهای اصلی جوامع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در دیدار با کارکنان و معلمان نمونه آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اگر شهید مطهری در عصر ما نبود ، انقلاب ما پیروز نمی‌شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در دیدار با کارکنان و معلمان نمونه آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اگر شهید مطهری در عصر ما نبود ، انقلاب ما پیروز نمی‌شد، اظهار کرد:استاد شهید مرتضی مطهری به همراهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای جهان‌بینی اسلامی را به دنیا عرضه کردند و آنان خوشه چین مکتب امیرالمومنین و قرآن مجید هستند.

139208241205506171544263وی زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ما را قلم شهید مطهری رقم زد، افزود: در هیج جای دنیا  هیچ مکتب ، هیچ آئینی پیدا نمی‌شود که جهان بینی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در بسیاری از مکتب‌ها جهان بینی به طور کامل حذف شده و جایگاهی ندارد، اگر هم باشد جهان بینی مادی‌گری با داشتن اطلاعات محدود است.

قربانی با بیان اینکه جهان بینی اسلام، جهان بینی عالمانه و محققانه است، گفت: متاسفانه نه مومنین ما این جهان بینی را آنچنان که باید بدانند، می‌دانند و نه بعضی علمای ما قدرت تحلیل مطالب عمیق جهان‌بینی امیرالمومنین(ع) و اسلام را دارند.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید بدانند یکی از عوامل تاثیرگذاری دین در دنیای فعلی، جهان بینی است که اسلام عرضه کرده است .

نماینده ولی فقیه در گیلان درباره کتاب «چرا مسلمان شدم» که توسط چندین تن از علما نگارش شده است، گفت: در این کتاب دلایل مسلمان شدن ۳۰ نفر از دانشمندان ادیان مختلف که به اسلام روی آوردند بیان شده است که درآن همه به این مسئله اتفاق نظر دارند.

قربانی افزود: جهان‌بینی اسلامی،جهان بینی روشن و عالمانه و جامع الاطراف و تعالیم اسلامی محور گفتار همه این دانشمندان است.

وی تأکید کرد: پیچیدگی‌ها، بغرنج‌ها و  خرافات در اسلام وجود ندارد و دین اسلام براساس منطق برهان، استدلال، سادگی و مهمتر از همه مختص یک نفر نیست، مال همه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این نکته که امروز پوچ‌گرایی یکی از دردهای اصلی جوامع است، تصریح کرد: بسیاری از نوشته‌های پوچ و بی‌محتوا نسل جوان ما را به گمراهی می‌کشاند اما باید بدانیم جهان به سوی برنامه‌ای پیش می‌رود که از سوی خداوند طراحی شده تا او را به کمال مطلوب برساند.

قربانی گفت: دینی که براسرار طبیعت آشنا نباشد، از حرکات و سکنات و اعمال انسان‌ها و آفریده‌های بی‌اطلاع باشد، این دین نمی‌تواند دین سعادت بخش باشد اما دین اسلام دینی است که به جهان می‌نگرد ، به انسان می‌نگرد و به همه چیز توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود :خداوند در وجود انسان خوی جستجوگر و تحقیق را نهاده و انسان از رهگذر قلم دنبال نادانسته‌های خود می‌رود و این امر نیاز به معلم  و مربی دلسوز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: اگر جهان دیگری نبود آیا ظواهر زودگذر دنیا می‌توانست پاداش انسان‌های والا و متقی مثل امام رحمت الله علیه یا شهید مطهری باشد؟

قربانی با بیان اینکه استاد علامه شهید مطهری به عنوان معیار اندیشه صحیح اسلامی است، گفت : مطهری هر چه می‌نوشت همه درست و صحیح بود تا جایی که امام هم او را تأیید کرده بودند و این به دلیل بالا بردن سطح معلومات و مطالعات ایشان بود.

وی از روحانیون، معلمان و محققان خواست تا فقط به معلومات اینترنتی بسنده نکنند و از کتاب‌های فقهی، فلسفی، اصولی، کلامی و حدیثی استفاده و برای افزایش سطح معلومات خود در تمام زمینه‌ها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به خاطره‌ای از شهید استاد مطهری افزود: شهید مطهری دین مدار بود و  قلم به مزد نبود.

قربانی با بیان اینکه کتاب‌های شهید مطهری به ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده است، خاطرنشان کرد: ۷۵۰ مدرسه در کشور هندوستان به نام شهید  مطهری است.

وی افزود: شاید بعضی‌ها علم و درک داشته باشند اما تواضع نداشته باشند، اخلاق نداشته باشند، این افراد باید بدانند بزرگی‌ها در انسانیت‌ها آشکار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معلمان باید دیندار و  با استقامت باشند و قلم به مزد نباشند، تصریح کرد: معلمان نمونه  تلاش کنند تا هم از لحاظ علم هم از لحاظ عمل و آرمان ادامه دهنده راه استاد بزرگوار شهید مطهری باشند و رابطه خود را با قرآن قطع نکنند زیرا که مطهری و امثال او هر چه داشتند از دولت قرآن داشتند.

قربانی خاطرنشان کرد: قرآن همه عطرهای جهان بینی اسلامی، مهربانی، دینی و اخلاق را در فضا پخش می‌کند به همین دلیل باید، قرآن همه چیز ما باشد و در همه امورات زندگی ما موثر و تاثیربگذارد.

وی از آموزش و پرورش و معلمان قرآنی که برای  تربیت صحیح و قرآنی کودکان و نونهالان این مرز و بوم تلاش می‌کنند قدردانی  کرد و گفت: خوشا به حال معلمان قرآنی که بچه‌ها را قرآنی تربیت می‌کنند./تسنیم

Share