امام جمعه موقت رشت

صحن شورا نباید اختلاف‌افکنی و به هم پریدن باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه زیاده‌خواهی از کیفیت کار می‌کاهد، یادآوری کرد: صحن شورا نباید اختلاف‌افکنی و به هم پریدن باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه همه باید اعمال خود را در نهایت اخلاص انجام دهند، اظهار کرد: شرک خفی موجب اشکال و باطل‌کردن اعمال می‌شود.

shafieiوی به حضور مسئولین در نمازهای جمعه اشاره و تاکید کرد: حضور استاندار و دیگر مسئولین در نماز جمعه نشان از اهمیت و توجه مسئولین نظام اسلامی به این فریضه مهم است.

شفیعی‌زاده با سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: ملت ایران اسلامی به یاری خداوند بارها هینه استکبار و آمریکا را در هم شکسته است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اشغال لانه جاسوسی آمریکا و گروگان‌گیری ۵۲ جاسوس از جمله شکست‌های آمریکا در ایران بود، تصریح کرد: این اتاق برای کارتر که رئیس جمهور آمریکا بود سخت و گران تمام شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با هدف آزادسازی گروگان‌های خود نقشه عملیات طبس را ترسیم کرد، خاطرنشان کرد: این عملیات با امداد الهی و طوفان شن با شکست روبرو شد.

شفیعی‌زاده بیان کرد: خداوند با این اتفاق و شکست استکبار، پاسخ توکل ملت ایران را داد و به جهان نشان داد دست‌های غیبی از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه رشت در ادامه به سخنان و رهنمودهای رهبری در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری مداحان امکان منحصر به فردی برای مقابله با فرهنگ غربی را از طریق تریبون‌‌های عزاداری دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید از فرصتی که در مراسم‌های عزاداری دارند برای وحدت‌آفرینی تلاش کنند، تصریح کرد: استکبار به دنبال مسلمان‌کشی در دنیا است و از شمشیر اختلاف‌افکنی برای این منظور استفاده می‌کند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه رهبری بارها به این نکته اشاره کرده‌‌اند که مداحان نباید به مقدسات دیگران توهین کنند، تاکید کرد: نباید در مداحی از ضوابط شرعی خارج شویم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مداحان نباید به دنبال علنی‌کردن اختلافات و تفرقه‌افکنی باشند، گفت: سخنان مقام معظم رهبری منشور عملی مداحان باشد.

وی در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ هویت و اصالت شهرها بر اساس معماری اسلامی و ایرانی و مشورت و تصمیم نهایی برای خدمت بهتر به مردم از اهداف شوراهای اسلامی شهر است.

شفیعی‌زاده اظهار کرد: شوراها باید به دور از اختلاف‌افکنی و درگیری به فکر خدمت‌رسانی به مردم باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه زیاده‌خواهی از کیفیت کار می‌کاهد، یادآوری کرد: صحن شورا نباید اختلاف‌افکنی و به هم پریدن باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات محیط زیست گیلان یر پوسته طبیعت و جنگل‌های آن مخفی شده و این نباید مورد غفلت مسئولان قرار بگیرد.

شفیعی‌زاده تاکید کرد: گیلان استانی مسافرپذیر و گردشگری است و باید به محیط زیست آن توجه بیشتر شود.

خطیب نماز جمعه رشت به روز ۱۱ اردیبهشت، روز کار و کارگر اشاره و اذعان کرد: کارگران در همه عرصه‌ها با تلاش کار می‌کنند و سختی‌های طاقت‌فرسا را متحمل می‌شوند./شبستان

Share