با به دعوت سفير چين در ايران

شهردار رشت جهت شرکت در کنفرانس راه ابریشم دریایی عازم چین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت به دعوت سفیر چین در ایران ، جهت شرکت در کنفرانس راه ابریشم دریایی عازم کشور چین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت به دعوت سفیر چین در ایران ، جهت شرکت در کنفرانس راه ابریشم دریایی عازم کشور چین شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت با اعلام مطلب فوق گفت : شهردار رشت به عنوان تنها شهردار کشور از سوی سفیر چین در ایران جهت افزایش ارتباطات فی ما بین ، امضای تفاهم نامه و سخنرانی در این کنفرانس دعوت شده است و هزینه این سفر نیز توسط کشور میزبان تقبل گردیده است.

shahrdarcعلیرضا حسنی افزود : شهردار رشت در این کنفرانس درخصوص رشت ، توسعه پایدار و طرح های توسعه شهری و همچنین ویژگی های کالبدی فضایی سخنرانی خواهد کرد.
وی گفت : شهردار رشت در این سفر ضمن دیدار با استاندار فوجیان و شهردار فوجی ، پیام نجفی استاندار را جهت بازدید از استان گیلان به ایشان ابلاغ خواهد نمود.
حسنی افزود : استان فوجیان ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از استان های فعال اقتصادی در کشور چین محسوب می گردد.

لازم به ذکر است شهر رشت با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط طبیعی از سال ۱۸۳۷ میلادی مرکز تجارت نوغان و ابریشم بوده و تنها راه بازرگانی ایران به اروپا به شمار می آمده بطوری که کاروان ها در این شهر برای خرید ابریشم توقف می کردند و کالاهای خود را از این طریق به دریای مدیترانه ارسال می داشتند.

گفتنی است محمد ابراهیم خلیلی شهردار کلانشهر رشت پیش از این با حکم کازومی ماتسوئی به مجمع شهرداران صلح نیز پیوسته بود. سازمان بین المللی شهرداران صلح دارای ۵۸۹۸ عضو ثابت می باشد که در سال میلادی گذشته ۳۵ عضو جدید از شهرهای سراسر دنیا به این مجموعه ملحق شدند و شهردار رشت توانسته است یکی از اعضای جدید این مجمع باشد

Share