رئیس شورای شهرستان رشت اعلام كرد

تشکیل کمیته‌ای برای برطرف شدن مشکل آب کشاورزان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی‌پور عصر دیروز در جمع اعضای شورای این شهرستان با بیان اینکه فصل سخت آبیاری را در پیش داریم، اظهار کرد: باید کمر همت را برای کشاورزان ببندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی‌پور عصردیروز در جمع اعضای شورای این شهرستان با بیان اینکه فصل سخت آبیاری را در پیش داریم، اظهار کرد: باید کمر همت را برای کشاورزان ببندیم.

IMAGE634795425667474818وی با بیان اینکه اعضای شورای شهرستان رشت نماینده ۲۹۷ روستا است، تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای کمک به کشاورزان در فصل آبیاری اعلام می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزایش آب‌بهای کشاورزی را از مشکلات کشاورزان عنوان کرد و گفت: کشاورز برای هر هکتار اراضی شالیکاری باید ۱۰۰ هزار تومان آب بها پرداخت کند.

وی ادامه داد: در کنار آب‌‌بها، پمپاژ و پول برق نیز اضافه می‌شود که به‌عهده کشاورز است.

حاجی‌پور تلاش و سختی کشاورزان برای تولید برنج را زیاد دانست و خاطرنشان کرد: کشاورز با این همه تلاش برنج تولید می‌کند و در فصل درو دولت با واردات برنج معضلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش کنند تا از واردات برنج در فصل دروی این محصول جلوگیری شود، یادآور شد: کیفیت برنج گیلان با هیچ برنجی در دنیا قبل مقایسه نیست.

رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به اینکه برای راحتی کشاورز باید مشکلات آن را برطرف کرد، متذکر شد: به‌زودی برای تشکیل کمیته‌ای برای برطرف شدن مشکل آب کشاورزان با همت فرماندار شهرستان رشت تشکیل می‌شود./فارس

Share