رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي

انتصابات در دانشگاه آزاد منطبق با موازین و خطوط قرمز نظام است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور درخصوص حواشی پیش امده درمورد انتصاب آقای هراتی به سمت مدیرکلی اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی منطبق با موازین و خطوط قرمز نظام بوده و برای تمامی انتصابات از مراجع ذی صلاح استعلام بعمل خواهد آمد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری دکتر حمید میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور جمعی از معاونین دانشگاه آزاد و دکتر شاهورانی در رشت برگزار شد.
pic (11)میرزاده با بیان اینکه از وضعیت اموزش دانشگاه های آزاد گیلان رضایت دارم افزود:دانشگاه آزاد تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار دانشجوی فارغ التحصیل در گیلان داشته است که این امر خود گویای نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در روند توسعه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی است.
بودجه ۱۶ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برای فعالیت های اقتصادی دانش بنیان
ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد گیلان در سال جاری ۱۲۳ میلیارد تومان است افزود:۱۲ درصد این پروژه معادل ۱۶ میلیارد تومان صرف فعالیت های اقتصادی دانش بنیان خواهد شد و در این خصوص طرح های متنوعی به تصویب هیئت امنا رسیده است.
وی در ادامه اظهار داشت:با توجه به اینکه گیلان یک استان کشاورزی است درخصوص طرح های توسعه صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی موضوعات خوبی مطرح شده و قابلیت اجرایی این طرح ها در نشست سازمان مرکزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرزاده پروژه های عمرانی در دست احداث دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان را برابر با ۵۰ هزار مترمربع اعلام کرد و اظهار داشت:برای این طرح ها حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و تاکنون پیشرفت فیزکی بالای ۶۰ درصد داشته اند.
وی در ادامه افزود:در جلسه امروز هیئت امنا از خدمات دکتر بهروز دانشیان رئیس سابق دانشگاه آزاد رشت قدردانی شد .

انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی منطبق با موازین و خطوط قرمز نظام است

pic (17)ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشوردر پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا درخصوص حواشی پیش امده درمورد انتصاب آقای هراتی به سمت مدیرکلی اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی منطبق با موازین و حفظ خطوط قرمز نظام بوده و برای تمامی انتصابات از مراجع ذی صلاح استعلام بعمل خواهد آمد .
وی در ادامه افزود:به معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت داده شده است که درخصوص آقای هراتی بررسی لازم را انجام دهد و اگر مسائل مطرح شده درمورد ایشان که در رسانه ها حقیقت داشته باشد مطمئنا اقدامات لازم انجام خواهد پذیرفت.
میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد باشگاه سیاسی نیست و یک نهاد علمی و فرهنگی است خاطر نشان کرد:دانشگاه آزاد اسلامی فرصت سیاسی کاری را ندارد و در همه ی انتصابات قانون را رعایت کرده است اما برخی رسانه ها و افراد حاشیه پرداز از این موضع سواستفاده کرده و درصدد زیرسوال بردن کل مجموعه دانشگاه  آزاد هستند.
وی در ادامه افزود:این فرد کمتر از یک ماه بعنوان سرپرست مرکز اسناد که شغل چندان مهمی هم به حساب نمی اید مشغول کار بوده است اما برخی جریانات با اهداف سیاسی نه از سر دلسوزی مشغول حاشیه سازی هستند اما باید همگان مراقب باشیم که تن به این حواشی ندهیم.
حل معضل دفن زباله با تاسیس شرکت های دانش بنیان

میرزاده با اشاره به اینکه استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان، با مشکلات پسماند زباله روبه رو هستند خاطرنشان کرد: با همکاری واحدهای دانشگاه آزاد در استان های شمالی و تاسیس شرکت دانش‌بنیان به دنبال این هستیم که زباله را به انرژی تبدیل کنیم که برای کشور استفاده کلان زیست محیطی دارد.
وی افزود: در فاصله هیئت امنای سوم تا چهارم که به گیلان سفر می‌کنند، می‌توان طرحی در این زمینه طراحی شود و دانشگاه آزاد آماده برای حل معضل زباله استان های شمالی  است.

امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد با وزارت آموزش و پرورش
ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی از امضای تفاهمنامه مابین دانشگاه آزاد و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت:طبق این قرارداد دانشگاه آزاد دوره های کوتاه مدت مهارت محوری برای فرهنگیان برگزار می کند و به انها گواهینامه اعظا خواهد شد.
وی همچنین از تخفیف در شهریه فرهنگیان خبرداد.

توسعه تحصیلات تکمیلی با جذب ۵ هزار هیئت علمی

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا حمید میرزاده  اظهار کرد:  مهم‌ترین چالش مشکل مالی در واحدهای دانشگاه‌ها آزاد است و تعداد واحدهای زیان‌ده در حال افزایش است.

وی با اشاره به دلایل مشکلات مالی دانشگاه آزاد، افزود: دلایل مشکلات مالی کم شدن دانشجو و همچنین افزایش رقبا است.به همین دلیل دانشگاه ازاد برای جذب منابع مالی به دنبال ایجاد شرکت های دانش بنیان و همچنین توسعه تحصیلات تکمیلی است و با جذب ۵ هزار عضو جدید هیئت علمی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی گام برخواهیم داشت.

 

Share