رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه ها امکانپذیر نخواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی بادروح، در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سال۹۳ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهارداشت: رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه ها امکانپذیر نخواهد بود. به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، هادی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی بادروح، در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سال۹۳ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهارداشت: رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه ها امکانپذیر نخواهد بود.

badroh11به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، هادی بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه ضمن اشاره به نامگزاری سال ۱۳۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، حرکت در مسیر پویایی اقتصاد و فرهنگ میهن اسلامی را از مهمترین اولویتهای پیش روی مسئولین و دست اندرکاران دانست.

هادی بادروح نهاد کتابخانه های عمومی را به عنوان یک دستگاه کاملا فرهنگی و دارای نقش موثر در این مقوله دانست و ضمن تشریح شاخصه های اصلی یک دستگاه فرهنگی بر ضرورت اجرای تصمیمات درست در این مسیر تاکید کرد.

وی با بیان ویژگیهای یک جامعه فرهنگی آرمانی فرهنگ پذیری را برگرفته از دو مقوله آموزش و ژنتیک دانست و اظهار داشت: در جوامع پیشرفته آموزش همواره بعنوان یک امر جدایی ناپذیر در مناسبات روزانه افراد جاری و ساعی است که بصورت سمعی و بصری منتقل و ثمرات مثبت ان در جامعه نمایان می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از مولفه های اصلی انتقال مفاهیم مثبت فرهنگی را کتاب دانست و گفت: کتاب همواره در طول تاریخ نقش مهم و تاثیر گزاری در انتقال مفاهیم تاثیرگذار داشته و رشد فرهنگی بدون توجه به کتاب و کتابخانه ها امکانپذیر نخواهد بود.

بادروح کتابخانه ها را یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین ارکان غنای فرهنگی در هرجامعه ای دانست و اذعان داشت: کتابخانه های عمومی بعنوان یک مرکز فرهنگی نقش سازنده ای در شکل دهی بر افکار عمومی جامعه دارد و چنانچه از این ابزار فرهنگی در مناسبات سیاسی بهره برداری شود بی شک رسالت اصلی آن یعنی آگاهی بخشی آزاد دچار خدشه خواهد شد.

وی همچنین نقش کتابداران در این مسیر را بسیار پراهمیت توصیف و بر ضرورت توجه به این قشر فرهنگی در عرصه های مختلف تاکید کرد و افزود: کتابدران بعنوان یکی مولفه های اصلی اشاعه اطلاعات در جوامع کنونی هستند و می توانند نقش سازنده ای در انتقال صحیح مفاهیم در جامعه ایفا کنند و همواره افتخار می کنم که یک کتابدار هستم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به بکاربردن واژه عزم ملی در بیانات رهبر معظم انقلاب در شعار سال جاری اظهار داشت: عزم و اراده و خرد جمعی به معنای شمول و فراگیر بودن فرهنگ و اقتصاد برای آحاد جامعه و نقش همه در احیای این دو مقوله مهم است.

وی در ادامه مدیریت صحیح بر منابع مالی و نیروی انسانی را از مهمترین ارکان موفقیت در اقتصاد و فرهنگ دانست گفت: در مسیر موفقیت یک دستگاه مدیرانی موفق خواهند شد که با برنامه ریزی منسجم از منابع موجود حداکثر بهره وری و استفاده را داشته و منابع مالی و نیروی انسانی را در مسیر درست هدایت و رهبری نمایند. وی همچنین از سازماندهی، کنترل و مسئولیت پذیری بعنوان دیگر مولفه های مدیریت جهادی یادکرد.

هادی بادروح در ادامه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سال جاری، دیدار با دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بحث پیرامون مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی استان، تماس با مسئولین استانی جهت جذب اعتبارات عمرانی سال۹۳ و نیز ارتباط با فرمانداران شهرستانها برای توجه به کتابخانه های عمومی را از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

بیان دیدگاهها و نقطه نظرات مسئولین ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها پایان بخش نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سال ۹۳ بود.

 

Share