استاندار گيلان در بازديد از آزادراه رشت قزوين

تعداد کشته شدگان تصادف رانندگی ۸۲ درصد کمتر از پارسال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز از پروژه ی ۴ خطه کردن جاده ی منجیل به رودبار و بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی مانده ی آزاد راه رشت – قزوین که به بهره برداری رسیده است بازدید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان صبح امروز از پروژه ی ۴ خطه کردن جاده ی منجیل به رودبار و بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی مانده ی آزاد راه رشت – قزوین که به بهره برداری رسیده است بازدید کرد.najafi

دکتر محمد علی نجفی در این بازدید گفت : با تعریض محور منجیل به رودبار و زیر بار ترافیک رفتن بخشی از باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین شاهد کاهش بار ترافیکی در استان هستیم

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا گردشگران در ترافیک سنگین کلافه نشوند گفت : به دلیل عدم تعریض محور منجیل به رودبار بعد از تونل دوم مردم در نوروز سالهای گذشته ، حتی ۳ تا ۸ ساعت در ترافیک سنگین معطل میشدند که امسال با تعریض و بهسازی این مسیر این مدت به حداقل زمان ممکن در ساعات پردد و اوج ترافیک کاهش یافته است .

دکتر نجفی گفت : برای تعریض محور موجود و تبدیل آن به راه چهار خطه به طول هزار و ۸۰۰ متر ، ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است .najafi1

وی گفت : باقی مانده این مسیر نیز به طول ۴ کیلومتر تا پایان سال ۴ خطه وتبدیل به بزرگراه میشود .

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه دو و نیم کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده ی آزاد راه نیز بصورت موقت زیر بار ترافیک رفته است گفت : در تلاش هستیم تا گره های کور ترافیکی استان هر چه سریعتر باز شود .

دکتر محمد علی نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود حدود ۳ میلیون گردشگر تا روز چهارشنبه به استان گفت : خوشبختانه تعداد کشته شدگان تصادف رانندگی نیز ۸۲ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است این در حالی است که میزان ورود گردشگران ۹ درصد افزایش یافته است .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در همین مدت در سال گذشته ۲۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده اند که این آمار در نوروز امسال ۷ نفر است .

وی خاطر نشان کرد : البته همین آمار نیز بالاست و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا به صفر برسیم .

گفتنی است در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی ، نماینده مردم رودبار ، فرماندار شهرستان ،امام جمعه لوشان ، مدیر کل راه و شهرسازی ، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت ، رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز استاندار گیلان را همراهی میکردند .

Share