بازرس كل گيلان در جمع بازرسان اداره كل بازرسي

بازرسی به دنبال ایجاد وقفه در کار دستگاه های اجرائی استان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با شروع بازرسی های برنامه ای سال ۱۳۹۳ و براساس زمان بندی تعریف شده ، سیف الله مسرور بازرس کل گیلان در جمع بازرسان اداره کل بازرسی کل گیلان حاضر شده و به تشریح برنامه ها و اهداف مورد نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی, بازرس کل گیلان اعلام کرد : بازرسی کل گیلان در راستای تقویت مدیریت جهادی از مدیران شجاع و قانون مدار حمایت و پشتیبانی خواهد کرد .

masroor-bazresبا شروع بازرسی های برنامه ای سال ۱۳۹۳ و براساس زمان بندی تعریف شده ، سیف الله مسرور بازرس کل گیلان در جمع بازرسان اداره کل بازرسی کل گیلان حاضر شده و به تشریح برنامه ها و اهداف مورد نظر پرداخت.

دراین نشست مسرور با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان گرفته است خاطرنشان کرد : معظم له در بیان هوشمندانه این دو مؤلّفه ، نقشه راه جامعی را ترسیم کرده اند و قطعاً این دو موضوع می تواند نقاط ضعف و قوّت ملتها محسوب شده و توجه و ارتباط دو سویه مقوله اقتصاد و فرهنگ می تواند اثرات فراوانی برجامعه داشته باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش سازمان بازرسی کل کشور در تبیین و کمک به تحقق دو مقوله مورد اشاره معظم له افزود : عدم توجه و یا کم توجهی به شعار امسال می تواند باعث بروز آسیب های جدی به جامعه شده و در این میان سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی می تواند نقش کلیدی و حساسی را ایفاء کند و منوّیات رهبر فرزانه انقلاب را با جدیت دنبال کند.

وی در ادامه صحبتهای خود به بخش دیگری از پیام نوروزی امسال که درخصوص عزم ملی و مدیریت جهادی بود اشاره کرده و گفت : مدیران جهادی نیز در تحقق این شعار و اجرائی کردن آن از نقش مهّم و بسزائی برخوردارند و لازم است برای این مدیران چهار مؤلّفه و خصوصیات مدیریتی را بشماریم از جمله احترام به حقوق قانونی مردم ، تعهد و دلسوزی به اموال عمومی و دولتی ، نوآوری و ابتکارعمل و حساسیت و جدیت در مقابله با بروز تخلفات و جرائم.

بازرسی نیز در صورت تحقق و تقویت این روحیه در مدیران استانی قطعاً از آنها در امور محوله و در چارچوب قانون، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

مسرور در ادامه با توجه به شروع بازرسی های برنامه ایی سال ۱۳۹۳ و استقرار گروه های بازرسی در دستگاه های اجرائی استان گیلان خاطرنشان کرد : به لطف الهی این بازرسی ها را آغاز خواهیم کرد. و در نظر داریم که از مدیرانی که از شجاعت و جسارت برخوردارند و در عین حال قانون محور و قانون مدار هستند حمایت کرده و برای حمایت و کمک این دست از مدیران و در چارچوب قانون از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.

 بازرسی به دنبال ایجاد وقفه و یا تأخیر در کار دستگاه های اجرائی استان نبوده و نیست

این مسئول در ادامه با ارائه توصیه ها و تذکراتی به بازرسان از قبیل بررسی باحوصله و دقت نظر در بازرسی ها ، خودداری از پیش داوری ها و استناد به شنیده ها و دلایل غیر مستند و مستدل ، خودداری از قضاوتهای عجولانه و احساساتی ، توجه به حفظ اسرار و اطلاعات محرمانه دستگاه ها و افراد شاغل در آنها ، پرهیز ازگفتگوها وبرخوردهای تند و انتقادی بازرسان با مدیران و کارکنان ، بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران متخصص در امور بازرسی و استفاده از نظرات تخصصی آنها و … افزود : برخورد واقع بینانه و مطالبه معقولانه از دستگاه ها نیز می بایست در دستور کار بازرسان قرار گرفته و بازرسی به دنبال ایجاد وقفه و یا تأخیر در کار دستگاه های خدمات رسان نبوده و نیست.

در عین حال نیز بازرسی کل گیلان در حین انجام وظایف و مأموریتها در برنامه های جدید تعریف شده به نقاط مثبت و سازنده دستگاه ها نیز توجه کرده و صرفاً به نقطه ضعف ها و کاستی ها موجود در آنها توجه نمی کند.

در پایان صحبتها نیز این مدیر استانی به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرده و خاطرنشان کرد : همه ما به عنوان خدمتگزاران اسلام و انقلاب مأمور به ادای تکلیف و وظیفه خود هستیم و نتیجه در اولویت بعدی ما در این دستگاه نظارتی قرار دارد والزاماً ورود و حضور بازرسان و کارشناسان در دستگاه های اجرائی استان نباید همراه با شناسائی جرائم و یا تخلفات در آنها باشد.
کمااینکه این رویکرد تاکنون نیز در بازرسی کل گیلان قرار داشت و انشاءا… به فضل الهی تقویت و تعقیب می شود.

Share