نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي

اگر اینها پیگیر حقوق مردم بودند چرا در دولت قبل ساکت بودند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سالهای گذشته و به خصوص در زمان دولت های نهم و دهم قوانین و مصوبات زیادی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب شد و برخی از این قوانین که مصوب گردید یا از طریق رئیس دولت و یا به دلیل تاخیر زیاد رئیس جمهور در ابلغ قوانین، از طریق رئیس مجلس به نهادهای اجرایی کشور ابلاغ گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در سالهای گذشته و به خصوص در زمان دولت های نهم و دهم قوانین و مصوبات زیادی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب شد و برخی از این قوانین که مصوب گردید یا از طریق رئیس دولت و یا به دلیل تاخیر زیاد رئیس جمهور در ابلاغ قوانین، از طریق رئیس مجلس به نهادهای اجرایی کشور ابلاغ گردید.

jafarzadeh5 بسیاری از این نهاد های دولتی تا کنون هیچ گونه آیین نامه اجریی در خصوص اجرایی کردن این مصوبات به مجلس ارسال نکرده اند و این نشان می دهد که درسال های گذشته بسیاری از این قوانین به مرحله اجرا نرسیده است.از جمله مهمترین آیین نامه های اجرایی که تا کنون به مجلس رسال نشده است، آیین نامه اجرایی  و اساسنامه وزارت ورزش وجوانان است، به غیر از این مورد نیز گفته می شود که بیش از ۱۰۰ آیین نامه اجرایی مهم منتظر تصمیم دولت است.

کوتاهی در روند پیگیری این پرونده ها هم از سوی دولت و هم از سوی نمایندگان مجلس کاملا مشهود است، شاید دلیل کوتاهی دولتی ها این است که دولت جدید با قوانین مورد نظر دولت قبلی توافق چندانی ندارد و حتی برخی از آنها را نیز اضافی می داند، از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز این معوقات را پیگیری نمی کنند.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی  در این خصوص اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ آیین نامه اجرایی منتظر تصمیم دولت باقی مانده و حتی برخی از اساسنامه ها  منتظر تعیین تکلیف دولت است. به عنوان مثال اساسنامه وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت.

وی افزود: پیشنهاد و درخواست من از دولت یازدهم این است که فارغ از اینکه چه کسی این ادغام ها و طرح ها و لوایح را انجام داد،  سازمان های مربوطه را مامور کند که اشکالات را به سرعت برطرف کنند. بسیاری از قوانین تصویب شده توسط دستگاه ها قابلیت اجرا ندارد یا با تاخیر انجام می شود و علت آن را هم نبود آیین نامه و دستورالعمل مربوطه می دانند.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا مجلس نباید پیگیر تصویب آیین نامه ها باشد، گفت: به انحاء مختلف به دولت تذکر داده می شود اما با توجه به تغییر دولت ها، یکی از شروطی که با دولت جدید داشتیم همین بود که زمانی را برای تصویب و ابلاغ سریع‌تر آیین نامه ها بگذارد. یکی از اموری که مجلس پیگیری خواهد کردد به سرانجام رساندن آیین نامه های اجرایی قوانین وضع شده است .

جعفر زاده در پاسخ به این سوال که دولت قبل چگونه توانست از این موضوع به سادگی بگذرد و نمایندگان نیز پیگیر آن نبودند، گفت: یکی از دلایلی که نمایندگان منتقد دولت نمی توانند پاسخگوی افکار عمومی باشند همین موضوع است. اگر اینها اهل پیگیری حقوق مردم بودند چرا در دولت نهم و دهم ساکت بودند؟ آیا مردم آن زمان با مردم امروز فرق داشتند یا اینکه دولت قبل با دولت کنونی؟

وی افزود: برخی از اینها آبروی بسیاری گرو گذاشته بودند و از دولت قبل حمایت بسیار افراطی داشتند و زمانی که دولت احمدی نژاد لنگ زد و مشکلاتی را ایجاد کرد، روی این را نداشتند که مدعی مطالبه حقوق مردم باشند. شاید الان به این نتیجه رسیده اند که دیگر از دولت حمایت نکنند بلکه از ابتدا مخالفت بورزند. این کار اشتباهی است. همه نمایندگان موظف هستند که از دولت حمایت کنند و اگر دولت نتیجه ای نگرفت به سمت سوال و بازخواست بروند. انشاءالله این دوستان هم در روند کاری خود تجدید نظر کنند ./تابناک

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share