مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد

پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با قایق‌های موتوری و پارویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدرضا برجی با اشاره به برنامه پاکسازی رودخانه‌های این شهر در روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، اظهار کرد: برای نخستین‌بار حفاظت از رودخانه‌ها در ۱۵ مارس سال ۱۹۹۷ در برزیل به دلیل انتقاد از سدسازی مطرح و این روز به عنوان روزجهانی نامگذاری شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ، محمدرضا برجی  با اشاره به برنامه پاکسازی رودخانه‌های این شهر در روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، اظهار کرد: برای نخستین‌بار حفاظت از رودخانه‌ها در ۱۵ مارس سال ۱۹۹۷ در برزیل به دلیل انتقاد از سدسازی مطرح و این روز به عنوان روزجهانی نامگذاری شد.

-zist borji

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار برنامه پاکسازی رودخانه‌ها از زباله در تمام استان در حال برگزاری است، افزود: اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با همکاری شهرداری و شورای شهر رشت به پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت با قایق‌های موتوری و پارویی اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: پاکسازی رودخانه‌های استان با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و محیط‌بان محیط‌زیست در حال انجام است تا این فرهنگ در جامعه برای حفاظت از رودخانه‌ها تداعی شود.

برجی با بیان اینکه گیلان ۲۵۴ رودخانه دائمی و فصلی دارد، گفت: از این تعداد ۲۳۳ رودخانه دائمی و ۱۱ رودخانه فصلی است که در زمینه‌های مختلف برای استان حائز اهمیت هستند و برای پاکسازی آنها مردم و مسئولان باید مشارکت داشته باشند.

وی عوامل تهدید کننده رودخانه‌های گیلان را ورود پسماندها، فاضلاب خانگی و صنعتی بیان کرد و افزود: وضعیت جایگاه دفن زباله و شیرابه‌ها عوامل تهدیدکننده‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خاطرنشان کرد: در رودخانه‌ها مبل، صندلی و انواع زباله‌هایی که تصور می‌کنید وجود دارد و وجود پسماندها و مصالح ساختمانی در رودخانه‌های رشت نگران کننده است.

برجی از مردم و مسئولان استان خواست به حفظ و اهمیت رودخانه‌های این شهر و گیلان اهمیت دهند و در حفظ و پاکیزگی این منشا حیات تلاش کنند.

تسنیم/

Share