در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی؛

همانطور که نمایندگان از عملکرد دولت انتقاد می کنند،به موفقیت های دولت نیز توجه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری گفت: امروز دولت و مجلس باید برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور، نظام و انقلاب با یکدیگر تعامل و همکاری گسترده ای داشته باشند تا بتوانیم به اهداف ملی دست یابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه  ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در آغاز کار با مشکلات فراوانی در کشور روبه رو بوده است، افزود: تلاش دولت در جهت رفع برخی مشکلات کاملا موفق بوده و در دیگر موارد هم حرکت ها رو به جلو بوده است.

**کاهش ۲۲ درصدی تورم نقطه به نقطه

rohaniرییس جمهوری با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی، کشور با رکود و تورم مواجه بوده و هست، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت نسبت به رفع مشکلات اقتصادی به دلیل آنکه زندگی و معیشت مردم به آن وابسته است، اهمیت بسیاری قائل است و جلسات هماهنگی اقتصادی به طور منظم دنبال می شود.

روحانی با اشاره به موفقیت های دولت در رفع برخی از مشکلات اقتصادی از جمله کاهش ۲۲ درصدی تورم نقطه به نقطه علیرغم اجرای مصوبه مجلس در زمینه نرخ ارز در بودجه در سال ۹۲ و همچنین کاهش رشد پایه پولی از رقم ۲۷ درصدی پارسال به کمتر از ۱۲ درصدی امسال گفت: اینها دستاورد بزرگی در زمینه اقتصاد بوده است.

روحانی اضافه کرد: نرخ ماهانه تورم در ماه بهمن از ۴ دهم درصد کمتر بوده که این امر کاملا بی سابقه است.

**همانطور که نمایندگان از عملکرد دولت انتقاد می کنند، به موفقیت های دولت نیز توجه کنند

رییس جمهوری گفت: همانطور که گاهی نمایندگان از عملکرد دولت انتقاد می کنند، خوب است موفقیت های دولت را نیز مورد توجه قرار دهند.

رییس جمهوری با بیان اینکه تلاش دولت این است که در سال ۹۳ تورم را به کمتر از ۲۵ درصد برساند، اظهار داشت: دولت در دیگر بخش های مربوط به اقتصاد از جمله بهبود فضای کسب و کار، ثبات و آرامش، ایجاد زمینه های اشتغال و رونق اقتصادی نیز قدم هایی برداشته و برخی از موانع رونق را برطرف کرده است.

**تعامل هر چه بیشتر دولت و مجلس به نفع مردم است

روحانی مجلس شورای اسلامی را یک نهاد مهم در کشور دانست که همه باید نسبت به آن احترام کنند، تصریح کرد: هر مقدار تعامل دولت و مجلس بیشتر باشد، حتماً به نفع مردم خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: البته منظور ما از تعامل و دوستی این نیست که انتظار داشته باشیم که دولت یا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل نکنند، بلکه چارچوبی که همه باید آن را رعایت کنند، چارچوب قانون اساسی است و همه باید بر آن مبنا عمل کنند، قطعا اجرای دقیق قانون به نفع همگان خواهد بود.

روحانی خاطر نشان کرد: رأس اعتدال که شعار دولت تدبیر و امید است، قانون گرایی است و در این راستا هر طرح و لایحه ای که در مجلس به تصویب برسد و مورد تأیید شورای نگهبان باشد، اگر چه با نظر دولت کاملا منطبق نباشد، دولت آن را اجرا خواهد کرد.

رییس جمهوری طرح مسکن مهر را از دیگر مشکلات اقتصادی برشمرد که از گذشته به این دولت به ارث رسیده است و افزود: یکی از مشکلاتی که این طرح داشته ، استفاده از منابع بانک مرکزی و تزریق پول پر قدرت با افزایش پایه پولی بوده است که این به ایجاد تورم شدید منجر شده است.

روحانی افزود: البته دولت با شیوه های قابل قبول بتدریج این طرح را تکمیل خواهد کرد.

**اصلاح هدفمندی یارانه ها و تامین منابع بیشتر برای حوزه سلامت

روحانی با بیان اینکه اصلاح طرح هدفمندی یارانه ها و تأمین منابع بیشتر برای حوزه سلامت کشور از برنامه های سال آتی دولت است، گفت: اینکه شیوه اجرای هدفمندی یارانه ها در گذشته مسیر درستی را طی نکرده مورد تایید همه است که باید این شیوه را اصلاح کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه تلاش دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها این است که طبق قانون مجلس افرادی که نیاز به دریافت یارانه ندارند، یارانه نقدی نگیرند، گفت: همه باید تشویق کنیم تا افراد غیر نیازمند فرم یارانه را پر نکنند و با این کار به کشور و دولت در مسیر پیشرفت و عدالت کمک کنند. به دلیل شرایط اقتصادی کشور ما ناچاریم در افزایش قیمت های حامل های انرژی، شیب ملایمی را در نظر بگیریم.

**دولت در حال برداشتن گام های جدید برای توافق نهایی است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی تاکنون قدم های مناسبی را برداشته و در حال برداشتن گام های جدید برای توافق نهایی است، گفت: امروز شاهد استقبال جهان از جمهوری اسلامی هستیم و این را می توان در حضور هیا ت های سیاسی و پارلمانی و اقتصادی در ایران مشاهده کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای یک تیم مجرب و حرفه ای است، گفت: علاوه بر شورای عالی امنیت ملی، تیم مذاکره کننده زیر نظر یک شورای عالی سیاست گذاری فعالیت می کند.

روحانی توجه به مسایل فرهنگی و رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این بخش را از دیگر مواردی دانست که باید در جهت آن تلاش شود و خاطرنشان کرد: شرایط نامناسب فرهنگی امروز کشور و وجود مشکلات عدیده از جمله اعتیاد، طلاق و فساد موضوعاتی نگران کننده است که همه باید برای برطرف کردن آنها دست به دست هم دهیم.

رییس جمهوری با اشاره به شایعات مربوط به کثرت تغییر و تحولات در مدیران اجرایی کشور در دولت یازدهم گفت: بر اساس آمار و ارقام واضح، تغییر و تحول در ماه های گذشته از عمر این دولت در مقایسه با مدت مشابه در دولت نهم بسیار کمتر بوده است و بسیاری از مدیران گذشته که شایستگی داشته اند، در سمت قبلی ادامه خدمت داده یا مسوولیت جدیدی به آنان محول شده است.

روحانی افزود: گرایش های سیاسی افراد و اینکه در انتخابات به چه کسی رأی داده اند برای ما اهمیت ندارد و من حتی از چند تن از رقبای انتخاباتی خود دعوت کردم که در دولت تدبیر و امید حضور یابند.

رییس جمهوری تأکید کرد: امروز همه با هم باید برای عزت و توسعه بیشتر کشور با یکدیگر تعامل و همکاری کنیم و کشور را به پیش ببریم.

پیش از سخنان رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون رییس جمهوری در امور مجلس با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس و جلسه رییس جمهوری با نمایندگان مجامع استان ها گفت: امروز فضای خوبی از تعامل و همکاری میان دولت و مجلس ایجاد شده و تلاش دولت بر این است که روزبه روز این همکاری ها بیشتر شده و توسعه پیدا کند.

همچنین کاظم جلالی، رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز در سخنانی با بیان اینکه نوع برخوردهای دوره گذشته در روابط بین دولت و مجلس موجب ناخرسندی همه بوده است، گفت: مسیر اعتدال، همان مسیری است که مطلوب کشور و مجلس است و امید در کشور با شعارها و رویکرد رییس جمهوری افزایش یافته است.

جلالی با اشاره به اینکه معرفی کابینه در روز تحلیف از سوی رییس جمهوری و ارائه بودجه در زمان مقرر به مجلس نشان دهنده این است که دولت قانون گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده است، اظهار داشت: آنچه در مسیر اعتدال مایه امیدواری است، این است که با حضور دکتر روحانی جریان حاکمیت عقل و تدبیر در کشور قوت یابد.

رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس افزود: امروز مسایل و مشکلات اساسی کشور در اقتصاد نهفته است که باید نسبت به این بخش توجه بیشتری شود.

مسایل و مشکلات اقتصادی کشور، مبارزه با مفاسد اقتصادی، توجه به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، استفاده از افراد کارآمد در انتصاب مدیران کشور، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، لزوم تعامل دولت و مجلس و جلوگیری از تقابل، توجه به مناطق محروم، عمل به قانون، نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، مکانیزم تعامل میان فراکسیون اکثریت مجلس با دولت توجه به دیپلماسی جهادی در راستای تولید عزت برای کشور و تشکر از رییس جمهوری و دولت برای ارائه بموقع لایحه بودجه سال ۹۳ به مجلس از موضوعاتی بود که برخی اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در این جلسه مطرح کردند.

Share