جعفرزاده:سقف بودجه ۹۳ بسته نشده است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما تاکنون سقف بودجه ۹۳ را ۸۰۵ هزار میلیارد تومان مشخص کردیم که این رقم کماکان در حال تغییر بوده و بالا و پایین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت  به آخرین وضعیت پرونده بودجه سال ۹۳ کل کشور اشاره کرد و گفت: تا این لحظه(لحظه مخابره خبر) سقف بودجه ۹۳ مشخص نشده و به عبارتی سقف پرونده بودجه ۹۳ بسته نشده است.ودجه

وی افزود: ما تاکنون سقف بودجه ۹۳ را ۸۰۵ هزار میلیارد تومان مشخص کردیم که این رقم کماکان در حال تغییر بوده و بالا و پایین می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: باید ماده واحده لایحه بودجه ۹۳ پس از تصویب نهایی در مجلس به تایید شورای نگهبان برسد و پس از آن می‌توانیم اظهارنظر کنیم که سقف بودجه ۹۳ به چه میزان است.

جعفزراده ایمن آبادی گفت: احتمال تغییر مجدد در بودجه است.

نمایندگان مجلس در نوبت عصر جلسه علنی روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان به ماده واحده لایحه بودجه ۹۳ و رفع این ایرادات سقف بودجه ۹۳ را مجددا تعیین کردند.

براین اساس بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال واز حیث مصارف بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف. منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ومالی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل:

۱. منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال.

۲. درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال.

ب. بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال و ازحیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.

وکلای ملت ۱۶۰ رای موافق و ۴ رای مخالف از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور موافقت کردند.

این در حالی است که پیش از این مجلس بودجه سال ۹۳ را از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال تعیین کرده بود.

در پی اعلام این رقم از تریبون مجلس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفته بود سقف بودجه ۸۰۵ میلیارد تومان است که علی لاریجانی درنشست خبری خود با خبرنگاران نیز گفته بود رقم بودجه ۸۰۶ هزار میلیارد تومان است که نهایتا سقف بودجه با ۸۰۳ هزار میلیارد تومان بسته شد.

ناگفته نماند ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ و تبصره‌های آن باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از آن به صورت قانون لازم‌الاجرا به دولت ابلاغ خواهد شد./باشگاه خبرنگاران
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share