سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

بیشترین زمین خواری ها مربوط به تهران،مازندران و استان گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وی با بیان اینکه بیشترین زمین خواری ها مربوط به شمال و شرق تهران، مازندران و استان گیلان است، افزود: شهرداران تبانی کننده در این مسئله و متخلف از مسئولیتشان عزل و شوراهای اسلامی دخیل در این ماجراها منحل می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بخش اول پرونده فساد در فوتبال ایران نهایی شده و به زودی اعلام می شود.

afzalifard3مصطفی افضلی فرد  اظهار کرد: هنوز این پرونده با دعوت از بازیکنان، مربیان، داوران و اصحاب رسانه پیگیری می شود و قرار است با همکاری نهادهای نظارتی تا پایان سال بخش اول گزارش آماده شده و در اختیار مردم قرار گیرد. وی تصریح کرد: سال آینده ابعاد مختلفی از این پرونده اطلاع رسانی می شود تا مردم از پشت قضایای این فساد فراگیر اطلاع پیدا کنند.

شهرداران دخیل در زمین خواری عزل شدند
افضلی فرد در مورد پرونده زمین خواری و ساخت و سازهایی که در پارک ملی خوجین انجام شده است، بیان کرد: قرار شده است دستگاه های مرتبط با تخریب ساخت و سازهای انجام شده از تعرض به این پارک جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه بیشترین زمین خواری ها مربوط به شمال و شرق تهران، مازندران و استان گیلان است، افزود: شهرداران تبانی کننده در این مسئله و متخلف از مسئولیتشان عزل و شوراهای اسلامی دخیل در این ماجراها منحل می شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تذکر سفت و سخت به ثبت اسناد و املاک خبر داد و گفت: ما در اجرای ناقص طرح کاداستر به ثبت اسناد تذکر دادیم و معتقدیم تمامی اراضی ملی، مزروعی و موات باید مشخص شده و گزارش آن اعلام شود و در کنار آن نیز سازمان ثبت نسبت به ثبت قانونی املاک دولتی اقدام لازم را انجام دهد.

انفعال سازمان انرژی اتمی در برابر اخراج های اخیر پسندیده نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شکایت علیه سازمان انرژی اتمی در اخراج برخی از نیروها و حرکت انفعالی در این زمینه خبر داد و افزود: ما دو جلسه با مسئولان انرژی اتمی برگزار کردیم و خواستار توضیحات آنها در انفصال و انزوای نیروهای متعهد شدیم که قرار است آنها پاسخ قطعی در این زمینه به ما بدهند.

افضلی فرد اظهار کرد: پس از صحبت های مسئولان سازمان انرژی اتمی قرار است کمیته ای این موضوع را پیگیری کند و شاکیان نیز مستنداتشان را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کنند.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش قطعی نیست
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مرحله ابتدایی است ولی هنوز قطعی نشده است. وی بیان کرد: قرار است در کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع با دعوت از وزیر، رایزنی های انجام شده طرح شود که انتظار می رود با تفاهم و همدلی بیشتر حرکت اخیر نمایندگان و گله مندی آنها از وزیر آموزش و پرورش منجر به استیضاح نشود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد برگزاری جلسه با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعیین تکلیف مسکن مهر و اولویت تأمین زیرساخت ها در این مجموعه ها گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده است تا در اولین فرصت ضعف ها و نقص ها در این زمینه را برطرف کند.

افضلی فرد در مورد پروژه راه آهن اردبیل اظهار تشریح کرد: برای این پروژه ۳۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که این رقم در بودجه به ۷۰ میلیارد تومان ارتقا یافت اما با توجه به پاسخگو نبودن این رقم قرار است از محل فاینایس چین این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا به سرانجام برسد. /تسنیم

Share