پایان ریاست ثروتمند ترین فرد جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیل گیتس از ریاست هیات مدیره “مایکروسافت” کناره گیری کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا “مایکروسافت” که امیدوار است با تلفیقی از نیروهای جوان و کارکشته بتواند جان تازه‌ای به این شرکت ببخشد، مقام ریاست هیات مدیره این شرکت را از بیل گیتس به استیو تامپسون تحویل داد، اما قرار است وی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره و مشاور بالمر به فعالیت خود ادامه دهد.بیل-گیتس

از جمله دیگر تغییرات مایکروسافت، ساتیا نادلا  یکی از مدیران هندی‏ تبار این شرکت است که به سمت مدیر اجرایی برگزیده شده است.

نادلا که از سال ۱۹۹۲ در این شرکت فعالیت می‌‏ کند، اخیرا به عنوان مدیرعامل این شرکت رایانه‌ای برگزیده شد، ولی ایجاد تغییرات ساختاری از سوی او در حضور استیو بالمر، مدیر کل، و بیل گیتس، بنیانگذار، کار دشواری به نظر می رسد.

نادلا که بیش از ٢ دهه سابقه همکاری با مایکروسافت را دارد طی چند سال اخیر توانسته است بخش خدمات سازمانی و سیستم‌‌های پردازش مایکروسافت را احیا  کند. در واکنش به این تغییرات، ارزش سهام مایکروسافت ٣۶ درصد کاهش پیدا کرد.

این شرکت تلاش می کند به جای تمرکز بر صدور گواهی نرم افزار سیاست جدید خود را بر روی تولید دستگاه‌های جدید و خدمات استوار کند.

این در حالیست که برخی کارشناسان می گویند با توجه به سیاست‌های کلانی که سال گذشته برای ادامه ی فعالیت مایکروسافت بنا نهاده شد، تغییرات ساختاری در آینده ی نزدیک بسیار بعید به نظر می رسد.

به دنبال کاهش محبوبیت مایکروسافت و واگذار کردن میدان رقابت به “اپل” و “گوگل” و پس از رایزنی‌های بسیار در مورد کاندیداهای داخلی، مایکروسافت سرانجام نادلا را به عنوان پرچم دار تغییر برگزیده است.

Share