مدیرکل آموزش و پرورش در شهرستان بندر انزلی

مدیران حق ندارند افکار سیاسی خود را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جریان این بازدید مهدی حاجتی ، به همراه هیاتی از کارشناسان و مشاوران خود در اداره کل آموزش و پرورش استان ابتدا در جمع مدیران مدارس شهرستان و سرگروه های آموزشی حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از سفر یکروزه مهدی حاجتی در راستای بررسی مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش بندر انزلی به این شهرستان خبرداد.

نشست مدیرا ن مدارس ،سرگروههای آموزشی

hajati بندرانزلی میزبان دومین بازدید مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از مناطق و شهرستانهای استان بود.

در جریان این بازدید مهدی حاجتی ، به همراه هیاتی از کارشناسان و مشاوران خود در اداره کل آموزش و پرورش استان ابتدا در جمع مدیران مدارس شهرستان و سرگروه های آموزشی حضور یافت.

حاجتی در این دیدار بعد از شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان مدیران مقاطع و سرگروه های آموزشی با تشکر از تلاش فرهنگیان و صبر و حوصله ستودنی آنان در مواجهه با مشکلات مالی آموزش و پرورش در سال گذشته ،احترام و تکریم انسانی را از اهداف دولت تدبیر و امید و از وظایف مدیران آموزش و پرورش دانست و بر تقویت این حس بین همکاران تاکید نمود.

وی در ادامه ، تقویت روحیه نقادی و انتقاد درست را از اهداف دولت تدبیر و امید و آموزش و پرورش دانست و افزود :با تقویت این حس در میان دانش آموزان و معلمان به پویایی جامعه و کشور کمک شایانی خواهد شد.

وی تصریح نمود: هنر آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی خلاق و متخصص است و خروجی های ما ورودیهای به جامعه هستند .

حاجتی با بیان این مطلب که باید نگاه کشور را نسبت به آموزش و پرورش تغییر دهیم و همه بدانند که آموزش و پرورش دستگاه مصرفی نیست بلکه دستگاهی است که انسانهای ماهر،توانمند و خلاق تولید می کند .

وی تاکید کرد: همه کسانی که به نحوی ازانحاء از منابع آموزش و پرورش سود می برند و به میزان استفاده ای که می برند باید در حل مشکلات آموزش و پرورش خود را سهیم بدانند و اگر آموزش و پرورش را به عنوان سنگ زیر بنای توسعه بدانیم آنزمان است که کمک و مساعدت به آنرا کمک به کل کشور و نظام خواهیم دانست .

وی ادامه داد: مجموعه گروههای آموزشی نیروهای کارآمد و تاثیر گذاری در آموزش و پرورش هستند پس باید سعی شود تا توانمندترین معلمان عضو این گروهها باشند .

حاجتی خاطرنشان ساخت :مدیران حق ندارند افکار سیاسی خود را در تصمیم گیریها دخالت دهند اما این به این معنا نیست که فکر سیاسی نداشته باشند .

بازدید از مدارس، دیدار با خانواده شهید فرامرزی

hajati3 مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه حضور خود در شهرستان بندرانزلی در مدرسه توحید حضور یافت و از اجرای طرح مدام ( مدرسه دانش آموز محور ) و برگزاری کارگاه های آموزشی دروس ریاضی ، علوم و ادبیات فارسی بازید کرد.

وی در ادامه این بازدید درنشست صمیمی معلمان و کادر اجرایی این مدرسه شرکت نمود و به بررسی مشکلات و دغدغه های آنان پرداخت.

بر پایه این خبر ؛ حضور در منزل شهید فرامرزی و دیدار با خانواده این معلم شهید ، بخش بعدی برنامه مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ، در سفر به شهرستان بندرانزلی بود.

در این دیدار گرم و صمیمی، حاجتی با تأکید بر نقش شهیدان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران، گرامی داشت و یاد شهیدان و احترام به خانواده ایشان را از وظایف اصلی مسئولین جامعه و نظام دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ، در ادامه سفر خود با حضور در دبیرستان شاهد دوره اول متوسطه ، با آقایان :دکتر حافظ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور ،عمران حسن زاده مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در خصوص ساخت دبیرستان ۴۰ کلاسه توسط سفید کارخیّر مدرسه ساز شهرستان بندرانزلی ، دیدار و گفتگو نمود و قول هرگونه همکاری لازم در خصوص تسریع روند اداری این پروژه را به آنان داد.

شرکت در جلسات شورای معاونین و شورای آموزش و پرورش بندر انزلی/بازدید از پژوهشسرا

برنامه بعدی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان حضور در دوجلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش بندرانزلی بود .

hajati1 حاجتی در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش هدف اصلی از تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را تمرکز زدایی و جلب مشارکت های تمام ارگان ها،نهادها و سازمانهای یک شهر برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به تبیین چگونگی تاثیر مدیریت آموزشگاهی که حلقه ارتباط بین صف و ستاد می باشند ،پرداخت و بیان کرد:مدیریت آموزشگاهی ساستهای وزارت آموزش و پرورش را در مجموعه مراکز آموزشی اجرایی و عملیاتی می کنند و بر اساس همین است که باید بطور مداوم در جمع فرهنگیان حضور داشته باشیم و از نظرات و پیشنهادات آنان بهره مند شویم .

وی افزود: باتقویت بحث های کارشناسی می توانیم مشکلات را شناسایی نموده، سپس راهکار حل آنان را پیدا نماییم .

وی اضافه کرد: دولتمردان در صدد حل مشکلات مبتلابه آموزش و پرورش هستند و بودجه پیشنهادی به مجلس برای سال ۹۳ نویدبخش است .

مهدی حاجتی در پایان سخنان خود توصیه کرد:مسئولین آموزش و پرورش تعامل و همکاری خودرا با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس افزایش دهند و در جهت تقویت اهداف آموزش و پرورش از مشورت و همکاری آنان بهره گیرند .

سعادتمند داوودی ، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش بندرانزلی نیز با تشکر از حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در شهرستان بندرانزلی از تشکیل منظم و به موقع جلسات شورا در زمانبندی مشخص خبر داد واز اعضای این شورا بعنوان افرادی تلاشگر و دلسوز نام برد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری های بیشتر بین دستگاه های اجرایی شهرستان ، آموزش و پرورش بندرانزلی بیش از پیش به بالندگی و پویایی خود ادامه خواهد داد.

hajati2 رییس اداره آموزش و پرورش انزلی نیز در این جلسه از افتتاح رسمی دبستان ۱۲ کلاسه عدالت با ۱۲ میلیارد ریال هزینه به مناسبت ۱۲ بهمن خبر داد .

ˈ فریدون طیوری ˈ خواستار پی گیری برای تامین اعتبار جهت پروژه های نیمه تمام ، دریافت طلب آموزش و پرورش از شهرداری بابت تخریب ساختمان اداری سابق ، در نظر گرفتن اعتبار لازم برای دریافت سند املاک متعلق به آموزش و پرورش شد.

وی همچنین از برگزاری همایشی در بزرگداشت مرحوم استاد ریحانی از استادان خوشنویسی شهر انزلی و رونمایی کتابی از آثار او در تاریخ ۱۱ بهمن خبر داد.

گفتنی است : آخرین بخش سفر مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به شهرستان بندرانزلی ،بازدید از پژوهشسرای دانش‌آموزی بوعلی بود.

در این بازدید حاجتی از کلاس‌‌های علمی برگزار شده در این مرکز و فعالیت های استانی و کشوری و نیز مقام های کسب شده دانش آموزان پژوهشسرای دانش‌آموزی دیدن نمود.

Share