مدیرکل کمیته امداد امام خمینی

سبد کالا بین خانواده‌های بیماران صعب‌ا‌لعلاج گیلان توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از توزیع سبد کالا بین خانواده‌های یک‌هزار و ۳۵ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش این نهاد به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین علی‌محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گفت: گیلان را دارای رتبه نخست کشوری از حیث مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج بر حسب جمعیت دانست.alimohamadi

وی تصریح کرد: امسال ۲۳۵ واحد مسکونی حداقل با ۴۵ مترمربع و با صرف اعتبار حدود ۴۷ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گفته این مسئول، واحدهای مسکونی مددجویان مذکور در بیشتر روستاها و نقاط محروم احداث شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۸۳ پروژه مددجویی در دهه فجر امسال، ادامه داد: ۱۴۸ مورد از این پروژه‌ها مربوط به اداره کل بهزیستی است.

علی‌محمدی از توزیع سبد کالا بین خانواده‌های یک‌هزار و ۳۵ بیمار صعب‌العلاج گیلان به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر خبر داد.

وی درباره هزینه تهیه کالای مذکور گفت: ۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار صرف تهیه این سبد کالا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان اعزام ۳۳۵ نفر از مادران و دختران بازمانده از تحصیل به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه زائران در زائرسرای میلاد مشهد مقدس مستقر می‌شوند، افزود: برای این برنامه نیز ۹۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

علی‌محمدی برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف به منظور شکوفایی فرهنگ و هنر در ۱۶ شهرستان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه فجر خواند و افزود: در ۶ منطقه محروم گیلان نیز امسال جشن انقلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر به یک‌هزار و ۳۵ نوعروس جهیزیه اعطا می‌شود، تصریح کرد: برای تامین اعتبار این مقدار جهیزیه ۵۰۰ میلیون تومان کسر داشتیم که از ذی‌حساب وام گرفتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمع‌آوری صدقات صرف خرید جیهزیه می‌شود یادآور شد: این میزان برای تعداد نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد کافی نبود.

*تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان برای کارگشایی مردم در دهه فجر

وی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیون تومان برای کارگشایی مردم در دهه فجر اعتبار تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با مراجعه و بازدید از خانواده‌های زیرپوشش و حضور در جمع خانواده‌های برخی از آنها هدایایی نیز در نظر گرفته می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه مردم باید در انجام کارهای خیر پیشگام باشند، یادآور شد: این امر موجب می‌شود تا مسئولان دنباله‌رو آنها باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام‌های بسیاری انجام داده است، متذکر شد: ۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۳۴ سال گذشته برای محرومان در روستاها در قالب احداث، تعمیر و مقاوم‌سازی ساخته شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: در ۳۴ سال گذشته ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ مورد وام قرض‌الحسنه و ۷۱۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی گیلان در ماه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کند./فارس

Share