رئیس اداره محیط زیست شفت:

رد پای خرس در شفت دیده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: طبق گزارش‌های مردمی، ردپای خرس در شهر احمدسرگوراب شفت دیده شده و نیروهای حفاظت محیط زیست در تلاش برای پیدا کردن این جانور و هدایت او به جنگل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  علی فرهی‌تکرمی  با اشاره به حضور خرس در مناطق شهری این شهرستان اظهار کرد: ساعت ۱۹ شب گذشته فردی در تماس با اداره محیط زیست عنوان کرد که جای پای خرسی را در شفت دیده است.KH

وی با بیان اینکه به جز ردپای خرس چیز دیگری مشهود نبود، افزود: از ساعت ۲ بامداد امروز نیروها در «کلان‌محله» احمدسرگوراب شفت برای تحقیق و حفاظت رفتند تا در صورت مشاهده خرس او را به جنگل هدایت کنند.

رئیس اداره محیط زیست شفت با بیان اینکه ممکن است خرس بر اثر سرما و گرسنگی به پایین آمده باشد، تصریح کرد: مردم از آنجا که نمی‌دانستند باید به محیط زیست اطلاع دهند شهرداری شفت را در جریان آمدن خرس گذاشتند.

وی گفت: شهرداری نیز به آتش‌نشانی اطلاع داد و آتش‌نشانان با بلندگو در شهر اطلاع‌رسانی کردند که مردم مراقب باشند زیرا خرس گرسنه ممکن است خطرساز شود.

فرهی‌تکرمی با اشاره به اینکه برخی گزارش‌های رسیده مردمی نشان از درگیری سگ‌ها با خرس دارد، خاطرنشان کرد: مردم گزارش دادند که سگ‌ها با خرس مبارزه کردند و زخمی شدند اما هنوز آن سگ‌ها را پیدا نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش برای پیدا کردن خرس همچنان در شفت ادامه دارد، یادآور شد: مردم در صوت مشاهده خرس بلافاصله به اداره محیط زیست اطلاع دهند و با نیروهای حفاظت محیط زیست همکاری کنند./فارس

Share