اتهام فساد مالی در نهاد کتابخانه‌ها

بودجه ‌نهاد کتابخانه‌های کشور در جیب دانشگاه احمدی نژاد + سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اخبار مهمی در روزهای گذشته دال بر حضور نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی و استخدام ضربتی آنها به دستور منصور واعظی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از دانا , نهاد کتابخانه های عمومی کشور روزهای گذشته را در التهاب ناشی از تغییر و جابجایی مدیریت آن یعنی منصور واعظی گذرانده است. فارغ از اخبار متنوعی که از این تغییرات مدیریتی در خبرگزاری ها و فضای سایبری منتشر می شود، اظهار نظر کارمندان و پرسنل این نهاد درباره اخبار اخیر در نوع خود جالب توجه است.

برای مثال اخبار مهمی در روزهای گذشته دال بر حضور نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی و استخدام ضربتی آنها به دستور منصور واعظی منتشر شده که در کنار اخبار مربوط به رانت‌خواری و پول‌شویی در این نهاد منجر به اعتراض کتابداران شده است.

  تا کنون اعتراضات کارمندان این نهاد فرهنگی نسبت به استخدام‌های غیرقانونی و همچنین سوالات آنها درباره علت جابجایی گسترده بودجه نهاد کتابخانه ها در قالب موسسه ایران نمایه و پروژه های ریز و درشت صوری بی‌پاسخ مانده است؛ و تنها با این جواب مواجه می‌شوند که: “این کارها هماهنگ شده است و پول‌ها به دانشگاه احمدی نژاد می رود و مشایی در جریان امور است!

در این بین یکی از کارمندان نهاد که نخواست نامش فاش شود مدعی است منصور واعظی به جای توجه به ۵ هزار نفر کتابدار و کارمند نهاد در سراسر کشور، به دنبال منافع شخصی خود است و پس از لابی های مختلف سیاسی برای ماندن در پست دبیرکلی نهاد با دولت جدید که بی نتیجه ماند، طبق قولی که منتفعین از بودجه های بی حساب و کتاب نزدیکان مشایی به وی داده اند، قرار است بعد از نهاد کتابخانه‌ها به دانشگاه احمدی نژاد نقل مکان کند.

این فرد در ادامه افزود: در روزهای گذشته افرادی در ستاد مرکزی نهاد حضور پیدا می کنند که متهم به فساد مالی در موسسه روزنامه ایران بوده و گفته می شود از طرف آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی مامور شده اند تا بخشی از پول‌های نهاد را که به حقوق و مزایای کارمندان و کتابداران اختصاص دارد به دانشگاه ایرانیان منتقل کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نقل زبان کارمندان نهاد کتابخانه ها جملاتی است که نزدیکان مشایی به صراحت و بدون هیچ ترسی به زبان می رانند؛ از جمله اینکه “ما از طرف احمدی نژاد ماموریم که برای دانشگاه پول جور کنیم” یا اینکه ” ما سربازان مشایی هستیم و مالیات می گیریم، ما حق احمدی نژاد را از نهاد کتابخانه ها برای خرج دانشگاه ایرانیان بر می داریم”.

اتهام فساد مالی در نهاد کتابخانه ها چند ماه است که در رسانه ها مطرح شده و وجود دو موسسه ایران نمایه و کتاب نشر که تنها دو نمونه از موسسات اقماری این نهاد هستند، مدت هاست که مورد اعتراض منتقدین منصور واعظی قرار دارد که گفته می شود بخش زیادی از بودجه نهاد کتابخانه ها در این دو موسسه توسط اطرافیان دبیرکل، پول‌شویی می شود.

در صورتی که این اظهارات درست باشد با توجه به اعتراض چندساله بیش از ۵هزار کتابدار نسبت به عملکرد منصور واعظی در خرج کردن بودجه نهاد کتابخانه ها، اکنون باید دید دستگاه های قضایی کشور و کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در این خصوص چه برخوردی خواهند داشت.
nahad-1 nahad-2 nahad-3 nahad-4 nahad-5

Share