همایش وقف و رسانه در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته وقف با تسلیت اربعین حسینی (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری را از اهداف مهم سازمان اوقاف ذکر کرد. وی اموال وقفی را به هیچ عنوان قابل خرید و فروش ندانست و افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته وقف با تسلیت اربعین حسینی (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری را از اهداف مهم سازمان اوقاف ذکر کرد.

وی اموال وقفی را به هیچ عنوان قابل خرید و فروش ندانست و افزود: مهم‌ترین رسالت اوقاف اجرای نیات فرد واقف است.adeli

این مسئول بهره‌برداری مطلوب از موقوفات و بقاع متبرکه، تشویق عموم مردم به ویژه خیران به امر وقف را از دیگر اهداف اوقاف ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان گسترش فرهنگ وقف در جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: ایجاد زمینه لازم برای مشارکت آحاد جامعه به ویژه خیران در عرصه وقف از دیگر اهداف سازمان و اداره کل اوقاف گیلان است.

وی زمان آغاز هفته وقف را از ۹ دی ماه جاری عنوان کرد و متذکر شد: در این هفته برنامه‌هایی مانند ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برپا می‌شود.

عادلی برگزاری نشست‌های صنفی، نمایشگاه‌های عملکرد، آیین غبارروبی، اعزام مبلغ، محفل انس با قرآن و… را از برنامه‌های دیگر اداره کل اوقاف و امور خیریه در این هفته برشمرد.

وی از برگزاری همایش وقف و رسانه در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه‌های جمعی و اهالی فرهنگ و هنر و تجلیل از رسانه‌های فعال این حوزه برگزار می‌شود.

عادلی اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف در جامعه را تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد موقوفه‌ها در گیلان نشان دهنده اعتماد و اطمینان مردم از اجرای نیات واقف از طرف اوقاف است.

Share