ندیمی:اصلاح قانون تعاون به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس فراکسیون تعاون مجلس با اشاره به اصلاح قانون تعاون در آینده نزدیک گفت:ایجاد ساختار قوی برای بخش تعاون و کاهش تصدی گری دولت در اداره این بخش از مهمترین قسمت های اصلاح این قانون است. ایرج ندیمی افزود: در خصوص اصلاح قانون تعاون جمع بندی نهایی انجام شده […]

nadimi1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس فراکسیون تعاون مجلس با اشاره به اصلاح قانون تعاون در آینده نزدیک گفت:ایجاد ساختار قوی برای بخش تعاون و کاهش تصدی گری دولت در اداره این بخش از مهمترین قسمت های اصلاح این قانون است.

ایرج ندیمی افزود: در خصوص اصلاح قانون تعاون جمع بندی نهایی انجام شده و پیشنهادات مورد نظر تعاونی ها و اتحادیه ها کشور نیز در اصلاح این قانون لحاظ شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی های انجام شده بین فراکسیون تعاون و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی ماده های مشترک از لایحه و طرح مجلس درباره اصلاح قانون تعاون جمع بندی شده است و به احتمال زیاد در این هفته به هیئت رئیسه مجلس تقدیم  تا در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره محورهای اصلی اصلاح قانون تعاون ،تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری  دولت در اداره امور تعاونی ها و ایجاد ساختار موفق برای این بخش از محورهای اصلی در اصلاح قانون تعاون بوده است.

ندیمی ادامه داد: ساختارسازی در موضوعات اتاق تعاون و حق رای در تعاونی ها از نکات مهم در اصلاح قانون تعاون بوده است.

وی افزود: باید بخش تعاون را از قالب یک سازمان که زیر مجموعه  وزارت تعاون ، رفاه و امور اجتماعی  است، خارج و ساختاری مانند  ساختاراتاق بازرگانی را به عنوان مدلی برای بخش تعاون در نظر گرفته  و از دخالت دولت کم کرد.

ندیمی افزود: مقام معظم رهبری بارها به لزوم توجه به بخش تعاون تاکید داشته اند بنابراین باید در عمل و با اقدامات مناسبی مانند ارائه تسهیلات مناسب بانکی به این بخش، زمینه فعالیت بیشتر بخش تعاون را فراهم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد به غیر از ماده های  مشترک از لایحه و  طرح مجلس درباره اصلاح قانون تعاون، مواد دیگر بصورت جداگانه در کمیسیون های مربوطه بررسی شود.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس یادآور شد: در هرصورت امیدوارم با اصلاح قانون تعاون و حل مشکلات اساسی در راه رونق بخش تعاون، زمینه را برای رسیدن این بخش به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد فراهم کرد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share