قربانی مطرح کرد: طرح مطالعاتی جمع آوری آبهای سطحی آستانه اشرفیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی آستانه اشرفیه در قالب سه فاز تکمیل خواهد شد. محمد حسین قربانی در ادامه با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی یک معضل بزرگی در آستانه اشرفیه بود و در اثر هر بارندگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی آستانه اشرفیه در قالب سه فاز تکمیل خواهد شد.

ghorbaniقربانی 2محمد حسین قربانی در ادامه با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی یک معضل بزرگی در آستانه اشرفیه بود و در اثر هر بارندگی بخش عمده ای از شهر زیر آب می رفت، اظهارداشت: طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی در شهرستان به تصویب رسید.

وی اذعان داشت: این طرح در سه فاز با اعتباری افزون بر هشت میلیارد تومان تکمیل می شود که تاکنون یک فاز به مرحله اجرا درآمده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این طرح دیگر آب های سطحی تهدیدی برای این شهر نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه آستانه اشرفیه یکی از چهار شهر مذهبی کشور است، افزود: متاسفانه این شهر به رغم داشتن ظرفیت های مهم نه تنها در دوران قبل بلکه  بعد از انقلاب نیز مهجور مانده است.

قربانی همچنین با بیان اینکه در برنامه های چهارم و پنجم توسعه فقط سه شهر مذهبی کشور گنجانده شد، اظهارداشت: آستانه اشرفیه به لحاظ اسم چهارمین شهر مذهبی کشور است اما متاسفانه تاکنون در برنامه های پنج ساله توسعه جایگاهی نداشته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی توان مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی  این است که آستانه اشرفیه به عنوان چهارمین شهر مذهبی  کشور در برنامه ششم توسعه قرار گیرد.

وی در ادامه عدم اجرای طرح  توسعه حرم  را از مشکلات بزرگ شهرستان آستانه اشرفیه دانست و افزود: کلنگ این طرح ۲۲ گذشته در این شهر به زمین زده شد و تاکنون فقط  ۲۵۰  تا ۳۰۰ متر  این طرح تحقق پیدا کرده است.

 قربانی همچنین تسریع در اجرای این طرح بزرگ را از مطالبات جدی مردم این شهرستان  ذکر کرد و اظهارداشت: اجرای این طرح ضمن ایجاد فضای جدیدی برای جذب گردشگران مذهبی ارزش افزوده منطقه را نیز بالا می برد.

وی با اعلام اینکه با ۷۵۰ میلیون تومان امروز یک اشتغال ولی یک گردشگر سه شغل در جامعه ایجاد می کند، اذعان داشت:  بهترین صنعت امروز برای ایجاد اشتغال در کشور به ویژه در گیلان صنعت گردشگری  است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و جذب توریسم در گیلان باید افزایش یابد، یادآورشد: ظرفیت گردشگری کیاشهر در کشور بی نظیر است بنابراین باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال  نهایت  تلاش انجام شود./مهر

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share