فرماندار آستارا:منطقه ویژه اقتصادی آستارا در حال نهایی شدن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیوان اسدپور با اشاره به وضعیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان مرزی، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی آستارا با پیگیری‌های استاندار گیلان و نماینده آستارا در حال نهایی شدن است وی به دیدار استاندار از آستارا اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان از ۹ پروژه آستارا بازدید کرد و در جریان اقدام‌ها قرار گرفت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیوان اسدپور با اشاره به وضعیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان مرزی، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی آستارا با پیگیری‌های استاندار گیلان و نماینده آستارا در حال نهایی شدن است

asadpoorوی به دیدار استاندار از آستارا اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان از ۹ پروژه آستارا بازدید کرد و در جریان اقدام‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را برای برطرف شدن مشکلات موجود صادر کرد.

فرماندار آستارا، دیدار استاندار گیلان از این شهرستان مرزی را نقطه قوتی برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های آستارا ذکر کرد.

فرماندار آستارا ادامه داد: استاندار گیلان قول داد تا در افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های آستارا در دهه مبارک فجر حضور یابد.

وی در باره تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: استاندار با وزیر فرهنگ و ارشاد برای تسریع در تکمیل و افتتاح تالار رایزنی کرد که نتایج خوبی داشت.

اسدپور، خاطرنشان کرد: به‌زودی تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی به بیمارستان در دست احداث آستارا اشاره کرد و یادآور شد: روند ساخت و ساز و تکمیل این بیمارستان مورد بازدید استاندار قرار گرفت و بر ضرورت اتمام آن تاکید کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان آستارا تصریح کرد: استاندار گیلان در ملاقات و مذاکراتی که با «ترکان» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه داشت، خواستار تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت اداره مناطق ویژه اقتصادی آستارا با سازمان بنادر و دریانوردی است، خاطرنشان کرد: استاندار درخواست تصویب و معرفی رسمی منطقه ویژه اقتصادی آستارا از سازمان مذکور شد.

اسدپور اضافه کرد: در این ملاقات که به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال شده است استاندار گیلان از «ترکان» درخواست الحاق عرصه بندری شهر آستارا به محدوده منطقه ویژه اقتصادی «با عنوان الف و ب» کرد.

به گفته وی درخواست مذکور استاندار مورد موافقیت ترکان قرار گرفت و قول مساعد برای این مهم و تسریع در منطقه ویژه اقتصادی با توجه به اهمیت و اولویت استانی و ملی را داد.

فرماندار آستارا از تمام سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرستانی و استانی و ملی و بین‌المللی خواستار سرمایه‌گذاری در این منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: آستارا دروازه اروپا به آسیا است و مناطق جنگلی و ساحلی و کوهستانی و اقتصادی دارد و مستعد سرمایه‌گذاری است./فارس

Share