شورای نگهبان مصوبه تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را رد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد. به نقل از پایگاه شورای نگهبان , مصوبه جلسه مورخ اول دی ماه مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.
neghban83
به نقل از پایگاه شورای نگهبان , مصوبه جلسه مورخ اول دی ماه مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- درماده ۱، الزام رئیس جمهور به اداره امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور از طریق یک سازمان (یک شخصیت حقوقی)، مغایر اصل ۱۲۶ قانون اساسی شناخته شد. همچنین با استظهار به اینکه نتیجه ادغام دو معاونت در ماده ۱، حذف دو معاونت و معاونین ذی‌‌ربط نیز هست، این امر مغایر اصل ۱۲۴ قانون اساسی هم می باشد.

۲- مواد ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷، مبنیاً بر ماده ۱ ایراد دارد.

۳- در ماده ۸، همان ایراد ماده ۱ وجود دارد.

تذکر:

_ با توجه با اساسنامه، مرکز الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت که به تأیید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی رسیده است، ارتباط بند ۲ ماده ۲ با مقررات مذکور روشن نیست.

۱- متن لایحه مصوب مجلس شورای اسلامی – ۱۳۹۲/۱۰/۰۴

۲- نظر شورای نگهبان (استمهال)– ۱۳۹۲/۱۰/۰۹

۳- نظر شورای نگهبان–

Share