کارگرنیا :

بسیاری از ساخت و سازهای شهر رشت غیراستاندارد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه بسیاری از ساخت و سازهای موجود در شهر رشت غیراستاندارد است، گفت: قوانین و مقرارات سخت‌گیرانه، سبب رکود در ساخت‌ و سازها شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین واثق‌کارگرنیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهر رشت سه شعبه دادگستری، نماینده وزارت کشور و نماینده شورای شهر درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری در مجموع ۲ هزار و ۵۶۷ فقره پرونده ساختمانی بررسی شد.

kargarnia-2

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال ۷۹۲ پرونده درباره تخلفات ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در پاییز امسال یک‌هزار و۳۴ پرونده درباره مسائل ساختمانی بررسی شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه امسال حدود ۱۸ درصد از کل پرونده‌های ساختمانی مورد قلع قرار گرفت، گفت: در تابستان امسال ۲۶ درصد و در پاییز امسال حدود ۲۲ درصد پرونده‌ها مورد قلع قرار گرفته است.

واثق‌کارگرنیا میزان تخلفات ساختمانی امسال در رشت را ۳۵۴ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: جرایم تخلفات ساختمانی رشت نسبت به سال گذشته ۱۶۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در هر سال با توجه به پیشنهاد شهرداری ماخذ جرایم ساختمانی مشخص می‌شود و به تصویب شورا می‌رسد.

وی از افزایش ۲۲۸ درصدی ارزش معاملات املاک نسبت به سال گذشته در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال با ۳۹ فقره قلع‌بنا شاهد رشد ۱۵۰ درصدی این موضوع هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، بسیاری از ساخت و سازهای موجود در این شهر را غیراستاندارد دانست و یادآور شد: قوانین و مقرارات سخت‌گیرانه سبب رکود در ساخت‌ و سازها شده است.

به گفته وی، استفاده نکردن از خدمات شهری، مشکلات بروز تخلفات ساختمانی و غیره را از معضلات ساخت و سازهای غیراستاندارد در رشت است.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به مشکل زمین‌های نسقی اطراف شهر رشت، تصریح کرد: ارائه نکردن پروانه ساختمانی، ایجاد شهرک‌های اقماری اطراف شهر رشت و رعایت نکردن اصول ساخت و ساز تبعات منفی بسیاری برای شهر رشت دارد.

وی افزود: به سبب آشنا نبودن سازندگان با اصول و مقررات ساخت و ساز بهتر است مناطق شهرداری برای متقاضیان، دوره آموزشی ساخت اصولی ساخت و ساز و رعایت موارد ایمنی برگزار کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، در پایان طرح تفصیلی این شهر را مربوط به حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش دانست./تسنیم

Share