معاون رئيس جمهور در گيلان

بازدید دکتر نوبخت از کارخانه چوکا و پروژه کنارگذر انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت دقایقی قبل از کارخانه چوکا این شهر بازدید کرد.در این بازدید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طرح توسعه این کارخانه و الحاق شرکت سهامی جنگل شفارود به صنایع چوب و کاغذ ایران را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  از صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) بازدید کرد.

در این بازدید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طرح توسعه این کارخانه و الحاق شرکت سهامی جنگل شفارود به  صنایع چوب و کاغذ ایران را بررسی کرد.

چوکا ۱۲ درصد کاغذ کشور را تولید می‌کند

choka03مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ ایران با بیان اینکه کارخانه چوکا نیازمند اجرای طرح نوسازی و بهسازی است، گفت: برای این مسئله به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در مراحل نهایی موافقت و تفاهم با مجری طرح هستیم و تا کنون هشت شرکت خارجی با حضور در ایران برای اجرای طرح توسعه  صنایع چوب و کاغذ ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

پرویز گلریز با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ ایران، چوکا روزانه ۳۰۰تن انواع کاغذ را تولید و روانه بازار می‌کند، افزود: چوکا ۱۲ درصد کاغذ کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه چوکا اکنون از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود استفاده می‌کند، تصریح کرد: با توسعه این مجتمع در آینده نزدیک می‌تواند به قطب تولید کاغذ کشور تبدیل شود.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ ایران با بیان اینکه تولید کارخانه چوکا نسبت به سال گذشته، ۱۰درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: صنایع چوب و کاغذ ایران دارای ۹۶۰نفر نیروی رسمی، ۲۰۰نفر نیروی قراردادی و در مجمع یک‌هزار و ۱۶۰نفر نیرو است.

گلریز با اشاره به گذشت بیش از ۳۵ سال از عمر کارخانه چوکا، از نوبخت معاون رئیس جمهور خواست در تسریع تصویب نهایی طرح توسعه چوکا و الحاق شرکت سهامی جنگل شفارود به صنایع چوب و کاغذ ایران  کمک کند.

وی، تولید نئوپان، M.D.F ، تولید ورق کاغذ و کارتن را جزو طرح‌های توسعه صنایع چوب و کاغذ ایران بیان کرد و گفت: این مجتمع توان خودکفایی کاغذ کشور را دارد.
همچنینی معاون گیلانی رئیس جمهور از پروژه کنار گذر انزلی که یکی از پروژه‌های نیمه تمام گیلان بوده و مد‌ت‌ها است با مشکلاتی روبه رو است بازدید کرد.

نوبخت با بیان اینکه تسریع در اتمام پروژه‌ها سیاست دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با اتمام پروژه‌های نیمه تمام خدمت‌رسانی به مردم را ارتقاء دهیم./تسنیم

 

Share