اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی برگزار شد+ اسامی برگزیدگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی ، عصر روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد. در این مراسم جمعی از مدیران و مسئولان شهری، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مدیران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی ، عصر روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هIMG_0853نری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مدیران و مسئولان شهری، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مدیران فرهنگی ، اهالی هنر و علاقمندان به هنر دینی و آیینی حضور داشتند و از ۲۱ برگزیده رشته های سه گانه سوگواره با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایزی، تقدیر به عمل آمد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ضمن اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی گفت : دومین سوگواره عاشورایی به صورت استانی و در سه بخش تصویرسازی ، عکس و شعر فارسی و گیلکی برگزار شد که با استقبال هنرمندان جوان استان رو به رو شده است و در مقایسه با سال گذشته رشد کیفی و کمی بسیار بهتری داشته است.

وی با اشاره به نقش هنر در تبیین اعتقادات و باورهای مردم جامعه گفت : استقبال خوب مردم از بخش های مختلف سوگواره و حضور هنرمندان جوان در رشته های هنری مانند تصویرسازی، عکس و شعر علاوه بر اثبات پتانسیل بالای فرزندان این سرزمین در فعالیت های فرهنگی، نشان دهنده میل و رغبت و اعتقادات پاک آنان به پیام عاشوراست.6IMG_0879

اسامی برگزیدگان دومین سوگواره عاشورایی به شرح ذیل می باشد:

در بخش عکاسی:

نفر اول / هومن فاخته

نفر دوم / معصومه مهدی زاده

نفر سوم / سپهر نصیحت گر

در بخش تصویرسازی:

نفر اول / سمیه باباخان8IMG_0912

نفر دوم / تیلا اصغرزاده

نفر سوم / مهیار بیجاری

 در بخش شعر:

نفر اول / علیرضا اسدی نژاد

نفرات دوم / آرش واقع طلب- آرش پورعلی زاده- مرضیه فرمانی

نفرات سوم / ساجده جبارپور- رضا نیکوکار3IMG_0895

***

نفر برگزیده در بخش شعر گیلکی: علیرضا صدیق

همچنین در بخش عکس از راما موسوی و ساسان جوادنیا، در بخش تصویرسازی از بیتا صباغ و محمد خلیلی و در بخش شعر از هانی ملک زاده، حمیدرضا کامرانی، زهرا علیزاده و مریم پیله ور تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این مراسم مرتضی عاطفی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، دکتر جمشیدی ریاست شورای اسلامی شهر رشت، موسوی روزان عضو شورای شهر رشت و اسماعیلپور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به ایراد سخن پیرامون نقش هنر و برگزاری سوگواره های اینچنینی در جهت تبیین پیام عاشورا و رسالت امام حسین (ع) پرداختند.

در ادامه برنامه ، بازدید از نمایشگاه سوگواره عاشورایی در محل گالری های  با حضور هنرمندان و مسئولان به عمل آمد.

Share