از وظایف شهرداران مناطق ایجاد درامد پایدار است

هشدار نرم شهردار رشت به شهرداران مناطق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با شهرداران، مدیران خدمات شهری و مسئولین نواحی مناطق پنج گانه رشت دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   شهردار رشت با شهرداران، مدیران خدمات شهری و مسئولین نواحی مناطق پنج گانه رشت دیدار کرد.

n00166277-bدر این دیدار ابراهیم خلیلی شهردار رشت با بیان اینکه رویکرد ما نسبت به مناطق نگاه جزیره ای نیست گفت: انتظار می رود مدیران مناطق با رعایت اصول و چارچوب کلی تصمیمات و با رعایت سلسله مراتب سازمانی، وظایف شهرداری مرکز را در مناطق اجرا کنند.

وی افزود: فعالیت عوامل خدماتی همواره مورد ارزیابی و رصد شهروندان است و باید تلاش شود حضور عوامل خدمات شهری که در نوک پیکان فعالیت قرار دارند. بیشتر و پررنگ تر دیده شود.

خلیلی در ادامه ایجاد درآمدهای پایدار را از ارکان و محورهای اصلی وظایف شهرداران مناطق دانست و تاکید کرد: تصمیم گیری در کلیه امور مربوط به مناطق اعم از تعیین، انتخاب پیمانکاران و طرح و اجرا با حرکت در مسیر سیاست های کلی، بر عهده مناطق است و این امر موجب تسریع در تمرکززدایی و افزایش خدمات رسانی می شود.

شهردار رشت تصریح کرد: زیباسازی شهر و هم افزایی در جهت این امر که از توقعات بجا و بر حق شهروندان است باید با نظارت دقیق مناطق هرچه زودتر تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق، پاکی و سلامت اداری، ضامن ارائه خدماتی در خور شأن و شایستگی مردم و ساختن شهری مطلوب است.

وی با تاکید بر خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عنوان کرد: آنچه که می توان در این زمینه انجام داد، انتخاب شهرداران شب است تا شهروندان در ساعات شب نیز از دریافت خدمات نیز بهره مند شوند.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در یک بازه زمانی کوتاه مدت به ارتقای بهره وری، شناسایی ظرفیت های موجود، فاصله گرفتن از نگاه سنتی، پاسخگویی مسئولانه و تعهد در اجرای تصمیمات که از الویت های مجموعه بزرگ شهرداری است نائل آییم.

در ادامه این دیدار مهندس بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری نیز ضمن تایید سخنان مهندس خلیلی، مسئولین نواحی را نماینده مطالبات مردم در حوزه خدمات شهری دانست و افزود: باید عمده توان و تلاش نواحی در نظارت بر حسن انجام خدمات متمرکز شود تا به مرور و با همکاری و حمایت مردم کلیه موانع موجود به ویژه مشکلات مربوط به بارندگی و آبگرفتگی معابر با سرعت بیشتری مرتفع گردد.

وی گفت: اساس نیاز ما نیروهای کاردان و فعال است و باید با سعی خستگی ناپذیر «نمی شود» را از ادبیات اداری محذوف داشت، چرا که بنا بر فرمایش امام خمینی (ره) کار مردم در دست شماست و این یعنی خدا شما را دوست دارد.

Share