«عارف» راه خود را از «خاتمی» جدا کرد+ عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورایعالی بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران (باران)، روز هفتم آبان ماه گذشته با حضور محمد خاتمی و دو سوم اعضای این شورا تشکیل جلسه داد. بر اساس اعلام اسدالله رازانی مدیر عامل بنیاد باران، دستور کار این جلسه انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید بنیاد بود که طی آن «هادی خانیکی»، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورایعالی بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران (باران)، روز هفتم آبان ماه گذشته با حضور محمد خاتمی و دو سوم اعضای این شورا تشکیل جلسه داد.

بر اساس اعلام اسدالله رازانی مدیر عامل بنیاد باران، دستور کار این جلسه انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید بنیاد بود که طی آن «هادی خانیکی»، «حسن پویا (گیوه چی)» و «سید حسن رسولی» برای یک دوره دیگر در این هیئت ابقا شدند.aref

از سوی دیگر، «الهه کولایی»، «جواد امام»، «حمید کلانتری» و «محمود زمانی قمی» به عنوان اعضای جدید وارد هیئت مدیره بنیاد باران شدند.

«احمد مسجدجامعی» و «جمشید انصاری» از اعضای قبلی هیئت مدیره بنیاد باران به دلیل تصدی مسئولیت شورای شهر تهران و استانداری زنجان بر اساس آئین نامه بنیاد در ترکیب هیئت مدیره جدید حضور ندارند.

* خداحافظی عارف با خاتمی

از مهم‌ترین نکات این انتخابات، اعلام انصراف «محمدرضا عارف» از حضور در هیئت مدیره بنیاد باران بود که وی بهانه آن را تشکیل بنیاد «امید ایرانیان» عنوان کرده است.

عارف در توضیح علت انصرافش از همکاری با خاتمی در اداره بنیاد باران گفت که این اقدام بر اساس تقاضای شخصی او بوده اما به نظر می رسد عدم حضور وی در ترکیب هیئت مدیره جدید بنیاد، به مسائل انتخابات ۹۲ برمی‌گردد.

در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، عارف به عنوان نماینده جریان اصلاحات نامزد انتخابات شد اما با وجود تبلیغات گسترده و حمایت بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب، به درخواست خاتمی از صحنه انتخابات کناره‌گیری کرد.

با وجود آنکه در ایام تبلیغات انتخاباتی شایعه شده بود که عارف به نفع حسن روحانی از نامزدی انصراف داده اما وی به دلیل دلخوری از خاتمی و همفکرانش صراحتا این موضوع را رد کرد.

نوع موضع‌گیری عارف درباره کناره‌گیری اش از صحنه انتخابات این موضوع را قوت بخشید که خاتمی او را مجاب کرده تا در ازای واگذاری مسئولیت در دولت روحانی در صورت پیروزی در انتخابات، چنین اقدامی را انجام دهد؛ وعده‌ای که عملی نشد و بر دلخوری معاون اول دولت اصلاحات از دوستانش افزود.

چندی پیش عارف اعلام کرد با راه‌اندازی بنیادی تحت عنوان «امید ایرانیان» قصد دارد فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را برای ورود به عرصه انتخابات مجلس دهم سامان دهد که ظاهراً این فرایند با خداحافظی وی از بنیاد بارانی ها و سوا کردن حسابش از خاتمی کلید خورده است.

Share