گاف جدید صداو سیما....

صداوسیما کاسه گدایی به دست گرفت:تبلیغ فندک از رسانه ملی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،بارها درباره‌اش نوشته‌ایم. حالا مشاهده می‌کنیم بخش عمده‌ای از پیش‌بینی‌های چند سال اخیرمان درباره این نهادها، رنگ واقعیت به خود گرفته است. یکی از مهم‌ترین این نهادهاٰ صداوسیماست که انواع و اقسام خبر درباره بی‌پولی‌های اخیرش را خوانده‌اید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،بارها درباره‌اش  نوشته‌ایم. حالا مشاهده می‌کنیم بخش عمده‌ای از پیش‌بینی‌های چند سال اخیرمان درباره این نهادها، رنگ واقعیت به خود گرفته است. یکی از مهم‌ترین این نهادهاٰ صداوسیماست که انواع و اقسام خبر درباره بی‌پولی‌های اخیرش را خوانده‌اید. از توقف ساخت سریال‌های به اصطلاح فاخرش، تا پایین آوردن تعرفه آگهی‌هایش برای جذب مشتری بیشتر.02-L-fandak

اما گویا اوضاع از این‌هم وخیم‌تر است. چراکه رسانه‌ای که دراین چندسال، مدام دم از اخلاق و اجتهاد رسانه‌ای می‌زد حالا این حرف‌ها را کنار گذاشته و بازار و کسب پول را ملاک خود قرار داده است. بعد از تبلیغ خوراکی‌های مضر برای کودکان در برنامه‌های محبوب‌شان (که سازندگان برنامه فیتیله‌ها خود به آن معترف‌اند) حالا تلویزیون دست به انتشار آگهی تبلیغ فندک زده است. آن‌هم نه فندکی که برای آشپزخانه کارایی دارد بلکه فندکی که معمولا برای استعمال سیگار و سایر این‌گونه موارد به کار می‌رود. تیزری که در وهله اول بی‌شباهت به عطرهای تولیدکننده این کمپانی نیست اما در ادامه خبر از تازه‌ترین تولید این برند برای مشتریان ایرانی‌اش می‌دهد. محصولی که از قضا برای استفاده‌‌ی چیزی است که نمایش آن را در سریال‌های صداوسیما ممنوع  است چراکه طبق بخشنامه صداوسیماٰ کارگردان‌هایی که برای صداوسیما سریال می‌سازند حق ندارند سکانسی را بسازند که کاراکتری سیگار بکشد.

اما گویا داستان، داستان یک بام و دوهواست، خودشان حق دارند فندک سیگار را تبلیغ کند اما بقیه نه. خب باید به آنها حق داد، به هرحال شرایط فرق کرده، روزگار عوض شده است. دیگر خبر از پول‌های بی‌حساب و کتاب نیست.

به گزارش کافه سینما، البته صحبت بر سر این‌که آیا این تبلیغ برای شان رسانه ملی خوب است یا نه، نیست. بلکه بحث اصلی این است که چه می‌شود که یک رسانه یا یک نهاد از مواضع همیشگی خود عدول می‌کند. اگر به صرف بی‌پول شدن قرار باشد هر آگهی‌ای را تلویزیون پخش کند ،پس آن شعارهای اخلاق‌مدارانه برای ملت چه می‌شود؟ بعید نیست با استمرار روند فعلی، آگهی‌هایی را شاهد باشیم که پیش از این تنها در شبکه‌های ماهواره‌ای مجوز پخش می‌گرفند. چه بسا این آغاز یک دوران تازه باشد.

Share