استاندارگيلان در نشست شوراي اداري استان

دولت تدبیر و امید فضای توسعه کشور را فراهم کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،دکتر نجفی با تشریح سیاست ها و راهبردهای دولت تدبیر و امیدبه بحث خدمت و خدمتگزاری اشاره کرد و با بهره گیری از فرمایشات پیامبر اسلام (ص) امام علی(ع) امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت :رقابت و پیشی گرفتن همه ی ما باید دربحث خدمت به مردم باشد .

najafi edari1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندارگیلان در نخستین نشست شورای اداری به ریاست وی با تشریح سیاست های دولت تدبیر امید برای خدمت به مردم خطاب به مدیران استان تأکید کرد :با توجه به فضایی که دولت فراهم کرده گیلان بهتر و گیلان برتر در افق سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ باید سرلوحه کاری ما باشد.

  استاندارگیلان در این نشست تأکید کرد : همه ی تلاشها و کوشش ها وپیگیری های ما برای توسعه ی استان وبرای رفاه حال مردم خوب گیلان است .

  دکتر نجفی با تشریح سیاست ها و راهبردهای دولت تدبیر و امید به بحث خدمت و خدمتگزاری اشاره کرد و با بهره گیری از فرمایشات پیامبر اسلام (ص) امام علی(ع) امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت : رقابت و پیشی گرفتن همه ی ما باید در بحث خدمت به مردم باشد .

  وی افزود : مدیر کسی است که فضایی فراهم کند تا کارشناسان و کارکنان آزادانه اظهار نظر و آگاهانه و صادقانه حرف حق را بگویند چرا که اجازه دادن برای” حق حرف زدن” جلوه ی آزادگی ، معرفت و راستگویی است .

   استاندار گیلان ادامه داد : میتوان هم مدیر بود و هم برادری مشفق و میتوان به دیگران آرامش داد و به تجارب همکاران ارج نهاد .

  نماینده ی عالی دولت در گیلان خطاب به مدیران افزود : به اصول اولیه اخلاق باید احترام گذاشت .

  وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد : مردم آگاهانه ، شجاعانه در فضایی که حاکمیت برای آنان فراهم کرد و در انتخاباتی آزاد همچون دیگر انتخابات نظام شرکت و طلب اندیشه و رویکرد نو کردند .

  استاندار تصریح کرد : تغییر رویکرد در عمل و خدمت برای حل مشکلات با فضایی که در کشور با روی کارآمدن دولت تدبیر و امیدایجاد شده است از انتظارات بحق مردم از ما است .

  وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توانسته فضایی آرام را در کشور ایجاد کند، تصریح کرد : فضای موجود زمینه ساز ایجاد تغییرات مثبت است

   دکتر نجفی به تقدیم لایحه ی بودجه نیز اشاره کرد و گفت : بودجه ی ۱۹۵ هزار میلیارد تومانی توسط رئیس جمهور با کفایت و مدبر امروز سروقت ارائه شد کاری که سالهای قبل با وقفه روبرو می شد در این بودجه در برخی از بخش ها نسبت به عملکرد موجود تا ۵۰ درصد  رشد داریم.

  استاندار گیلان ادامه داد : با فضاسازی که باتدابیر دولت در بخش سیاست خارجی انجام شده امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود .

  وی با بیان اینکه مردم ما صبور با گذشت و ایثارگر هستند گفت : یکی از بحث هایی که من بسیار تأکید دارم و مشی همه ی باید باشد پایبندی به اخلاق اسلامی در تکریم ارباب رجوع و خلوص نیت در انجام وظیفه است .

  استاندار گیلان با اشاره به دیدار با خانواده ی معظم شهدا و ایثارگران گفت : آنها در برابر جانفشانی هایشان توقع شخصی برای حل مشکلات خود ندارند وفقط انتظار دارند بیکاری و تورم را حل کنیم و اساس کارما نیزدر همین زمینه باشد .

  وی با اشاره به اهمیت داشتن صبر و بردباری در نظام مدیریتی گفت : نباید بخاطر پست خود هر آنچه را که فکر می کنیم درست است بدون رعایت مصالح ملی اتخاذ و بر مردم تحمیل کنیم.

  وی با بیان اینکه  رعایت عدل و انصاف ، نظم و انضباط در کارها مهم است ، تأکید کرد : مدیری که ساعت ۹ سرکار بیاید و ساعت ۱۴ از اداره خارج شود نمی تواند برای کارکنان الگو باشد.

  نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جلسات طولانی را نمی توانیم در صبح ها بگذاریم و استانداری و ادارات کل بعدازظهر هم فعال تر شوند گفت : تمام جلسات طولانی همچون شورای اداری ، برنامه ریزی باید عصرها برگزار شود تا کارارباب رجوع در صبح ها با وقفه مواجه نگردد .

  وی همچنین بر فعال شدن همه کارگروه های استان از جمله برنامه ریزی ، اشتغال ، توسعه صادرات و کشاورزی تاکید کرد .

 دکتر نجفی با توصیه برپرهیز از اندیشه های اختلاف برانگیزگفت : اندیشه ی اصولگرایی ، اصلاح طلب و اعتدالگرایی هرسه عزیزند و همه بفکر همکاری و همیاری و تعاون باشیم .

  وی با اشاره به نگاه اعتدالی خود نسبت به جریان های سیاسی گفت : نیروهای امنیتی و انتظامی در مورد برخی افراد نگرانی ندارند اما جالب است عده ای خودرا نگران اعلام می کنند . .و این افراد متاسفانه در استان به جای پرداختن به رفع مشکلات موجود، بیشتر وقت هایشان را  صرف بررسی تغییر و تحولات مدیریتی می کنند.

  نماینده ی عالی دولت درگیلان افزود : انتخاب های مدیران را خود انجام می دهم و همه ی اندیشه هایی که نگاه اعتدالی داشته باشند و مشی دولت تدبیر و امید را بشناسند در مدیریت استان جای دارند .
وی افزود : طبیعی است کسی که مشی دولت را نپذیرد در مدیریت جای ندارد اما از نظرات آن افراد هم استقبال  می کنیم .

  استاندار گیلان با بیان اینکه پرداختن به حاشیه ها استان را از قرار گرفتن در مسیر توسعه دور می کند، گفت : قرارگرفتن افرادی که رویکرد اعتدالی دارند در مسوولیت ها در دولت تدبیر وامید امری طبیعی است اما نباید همه کارها تحت الشعاع تغییر وتحولات قرار گیرد

  استاندار با بیان اینکه حضور درنمازهای جمعه و ارتباط گیری با مردم  وائمه جمعه ، دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران باید جزء برنامه های مدیران باشد گفت : این اقدامات جزء وظیفه ی اداری نیست بلکه تجدید روحیه برای ماجهت خدمت بیشتر به مردم است .

  دکتر نجفی افزود : مدیران همچنین از هم اکنون در تدارک ویژه برنامه های دهه فجر باشند .

  وی با تأکید بربازرسی سرزده از دستگاهها گفت : سازمان ها و دستگاههای خدماتی در ایام آخر سال تهیه و ذخیره ارزاق عمومی مردم را مد نظر قرار دهندو ما باید تلاش کنیم رضایتمندی مردم از ما بالا رود .

  دکتر نجفی با بیان اینکه سازمان ها اختلافات بین دستگاهی را سریع به بخش های قضایی و بازرسی نکشاند گفت : موارد اداری که با حاکمیت دولت مواجه است حتما” توسط استانداری حل و فصل شود .

  استاندار با اشاره به اینکه بحث مشکلات اشتغال و معیشتی با حمایت از سرمایه گذاری حل می شود گفت : مادر این بخش عقب هستیم درحالیکه گیلان سرزمین فرصت ها است و بازهم می گویم خط قرمز من مانع تراشی در حمایت از سرمایه گذاران است .

  دکتر نجفی ادامه داد : گیلان ظرفیت کارهای بزرگ را دارد  و به عنوان مثال نباید سالها منتظر پتروشیمی باشیم .
وی با اشاره به اهمیت دست یافتن به سند چشم انداز گفت : خط مشی ما  باید گیلان بهتر و گیلان برتر در افق اندیشه ی ۱۴۰۴ باشد و این دور از انتظار نیست و با مغزهای متفکر و بلند میتوانیم به این جایگاه برسیم .najafi edari

  استاندار گیلان با بیان اینکه در آمد برخی از شرکت های دانش بنیان بالاتراز درآمدهای نفتی است گفت : حمایت از شرکت های دانش بنیان ، توسعه ی بخش خصوصی و صادرات نباید فقط در شعار باشد و در عمل نشان داده شود.

  وی به بحث مسکن مهر اشاره کرد و گفت : دولت متعهد شده است که مشکلات فراوان در مسکن مهر را حل کند .

  دکتر نجفی افزود : اتاق بازرگانی ما باید اتاق فکر و اندیشه برای صادر کنندگان باشد نباید در عملکرد خود فقط به بحث سفرهای خارجی اشاره کنیم .

  استاندار ارتباط و هماهنگی با کشورهای همسایه به جهت صادرات بیشتر در بخش های مختلف باتوجه به ظرفیت های گیلان متذکر شد و افزود : به عنوان مثال بخش توریسم درمانی می تواند یکی از بحث های صادرات باشد صادرات تنها در حوزه ی اقتصادی نیست و باید از جنبه های مختلف توانمندی های گیلان بهره گیریم .

  دکتر نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره ی پیشکسوت عرصه مطبوعات مرحوم قمی تأکید کرد : در ارتباط با ارباب جراید ور سانه ی ملی و مطبوعات و نشریات باید مدیران کوشا باشند و عملکرد خود را به مردم نشان دهند .

 وی همکاری با نیروی ، نظامی و انتظامی ، سپاه و بسیج را برای آرامش و امنیت استان هم مهم دانست .

  استاندار گیلان اشاره به ظرفیت بیشتر از ۱۴ هزار مهندس و متخصص در نظام مهندسی ساختمان گفت : بجای اینکه از این ظرفیت ها به شکل شایسته بهره بگیریم ، متاسفانه بعضی از شوراهای اسلامی همچنان در برخی مناطق هنوز دنبال شهردار دیپلمه و کم تجربه هستند .

  وی به بحث وجود متخصصان در سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم اشاره کرد و گفت : متاسفانه در حداقل های کشاورزی با مشکلات مواجه ایم درحالیکه ما می توانیم صدور خدمات کشاورزی داشتیم .

  استاندار به مهم دانستن حمایت از مراکز دانشگاهی هم توجه کرد و گفت : امروز یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هرکشوری میزان سرمایه گذاری در امر آموزش است  اگر این سرمایه گذاری ها متناسب با استعدادها شکل  نگیرد عملکرد ما ضد توسعه خواهد بود .

  استاندار گیلان با بیان اینکه در مورد حمایت از نخبگان توجه جدی خواهد شد گفت : دانشگاههای ما باید کیفیت گرا و رقابت گرا باشند .

  وی با تأکید براینکه ارتباط مستمربین دانشگاه های گیلان و منطقه آزاد بندر انزلی فراهم گردد، افزود : باید از ظرفیت های عظیم دانشگاهها برای توسعه استان بیشترین بهره را برد .

  دکتر نجفی ادامه داد : در برخی پروژه های استان خلاء نظارتی داریم که دانشگاه ها هم می توانند کمک بسیاری در این بخش داشته باشند .

  وی با اشاره به تلاش های انجام گرفته در ۵۰ روز گذشته اظهار داشت : در این مدت با همکاری نمایندگان پیگیر مطالبات استان بوده ایم و تلاش کردیم از فرصت بوجود آمده بیشترین بهره را برده ایم .

  استاندار گیلان با بیان اینکه سه طرح مهم استان به دلیل کمبود اعتبارات فعالتیشان بعضا” متوقف شده بود گفت : طی جلساتی که در معاونت راهبردی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد و پیگیری هایی که انجام پذیرفت سه طرح مهم راه آهن و آزاد راه رشت به قزوین و سد شفارود اعتبارش تأمین شد و قرار است از فاینانس کشور چین استفاده کنیم تا هرچه سریعتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرند .

  دکتر نجفی با اشاره به خسارات سیل اخیر گیلان گفت : در این سیل معاونین استاندار و فرمانداران ۴ شهر گیلان که دچار سیل و آبگرفتگی شده بودند شبانه روزی تلاش کردند تا کمترین مشکل رامردم احساس  کنند .

  وی در ادامه به طرح های مهمی همچون زباله سوز استانهای شمالی ، سد آیت ا…بهجت و مشارکت ژاپنی ها در حل مشکلات تالاب انزلی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد : با تلاش همه مسئولین استان تلاش خواهیم کرد تا بهره برداری از این طرح های مهم شاهد توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر گیلان باشیم .

  استاندار گیلان گفت : کشاورزی استان نیز بسیار حساس است و مشکلاتش باید بطور ویژه پیگیری شود .

در این نشست همچنین استاندار گیلان با قدردانی از زحمات محمد اکبرزاده ، محمد احمدی پور را بعنوان معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار معرفی کرد .

محمد احمدی پور مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی گیلان و فرمانداری شهرستانهای رودسر ، تالش و آستانه اشرفیه و فرماندهی سپاه شهرهای لنگرود و رودبار را در سابقه ی کاری خود دارد .

دکتر نجفی همچنین باقدر دانی از حسین کاووسی ، محمد ولی روزبهان را بعنوان مشاور و مدیرکل حوزه ی استاندار معرفی کرد .

محمد ولی روزبهان نیز مدیرکل خدمات پژوهش سازمان چای کشور ، رئیس جهاد دانشگاهی گیلان ، رئیس دانشکده ی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت و عضو هئیت علمی جهاد دانشگاهی را در سوابق کاری اش دارد .

استاندار مدیرکل سابق حوزه استاندار رانیز بعنوان مدیرکل جدید تحول ادرای و توسعه منابع انسانی معرفی کرد.

معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار  نیز در این نشست گفت : در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موهبتی است که خداوند به ما عطا کرده است تا در خدمت آرمان های نظام و انقلاب باشیم .

 

ahmadipoor-najafi

 

محمد احمدی پور گفت : حوزه ی سیاسی حوزه ی گسترده ای در بخش سیاسی ، امنیتی و اجتماعی است و در حوزه ی عمرانی هم پیوست فرهنگی باید داشته باشیم که به خوبی این گستردگی را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه توسعه ی پایدار و امنیت جدا از هم نیست گفت : ایجاد شادابی و روحیه ی نشاط در جامعه برای حل مشکلات باتوجه به راهکارههایی که استاندار گیلان برای دستگاههای اجرایی مطرح کردند از برنامه های من است .

معاون سابق سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این نشست مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را امانت دانستند و گفت : حوزه ی عمرانی به من یاد داد از همه ی آنهایی که زیان در دنیا و آخرت باشد  بشناسم و حوزه ی سیاسی به من یاد داد که از آن دور باشم .

 

najafi-akbarzade

 

محمد اکبر زاده افزود : اصل و سیاست مطلقه ی فقه به عنوان خط قرمز همه فعالیت های بنده بود و آن را بدون هرگونه کم و کاست سرلوحه ی کار خود قرار دادم .

وی با اشاره به سپردن مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداربه آقای احمدی پور گفت : اکنون این مسئولیت را به فردی از تباز پاسداران و حافظان ارزشهای انقلاب که در کارنامه ی خود دارای مدیریت سیاسی ، اجرایی و فرهنگی دارد می سیپارم و امید است به دعای همرزمان شهید و امام شهداء موفق باشد .

   مادرشهیدان نهی قناد نیزدراین نشست با بیان اینکه بومی بودن استاندار گیلان مزیتی برای حل عمده ترین مسائل و مشکلات گیلان در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را فراهم ساخته است تأکید کرد : از آنجا که دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال گرایی فراجناحی بودن و بهره گیری از توان واقعی کشور وارد میدان شده ؛ رسالت جنابعالی نیز به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان سنگین تر شده است . چرا که امروز چشم گیلانیان ولایتمدار به شما دوخته شده تا با تصمیم گیریها و تدابیر آگاهانه شرایط تحرک اقتصادی و نشاط اجتماعی را در بین خانواده های گیلان فراهم ساخته و ارتقا دهید .

 

nahi ghanad

   وی در پایان تأکید کرد : استفاده از نیروهای متخصص و متعهد به عنوان بازوان پرتوان دولت و توانمندی های بی نظیر اقتصادی ، طبیعی ، اقلیمی خدادادی گیلان سرمایه ای عظیم برای رسیدگی به مشکلات جامعه و تسریع درروند توسعه استان است .

Share